Takto by podle záměrů investora měl v budoucnu vypadat pravý břeh Ohře.

Takto by podle záměrů investora měl v budoucnu vypadat pravý břeh Ohře. | foto: Lordship

Z okolí karlovarského dolního nádraží zmizí torza železničních budov

  • 8
Developerská společnost Gamma Property se připravuje na dekontaminaci karlovarského dolního nádraží. Kvůli vyčištění tamního zamořeného území půjde k zemi i zbytek bývalých železničních budov.

Výpovědi z nájmů dostali živnostníci i firmy, které ještě sídlí v bývalých železničních budovách u dolního nádraží. Ty patří developerské společnosti Gamma Property, jež je členem mezinárodní skupiny Lordship.

Podle primátorova náměstka Jaroslava Růžičky by se firma do odstraňování ekologických škod mohla pustit už za pár týdnů.

"Zástupci společnosti říkají, že by chtěli začít 1. září, ovšem oficiální informace mluví o 1. lednu 2015. V září tedy začnou přípravné práce, čemuž předcházejí výpovědi z nájmu, poté bude následovat odtěžování zeminy," uvedl.

Projekt dekontaminace dolního nádraží, na který developer získal dotaci ze státního fondu životního prostředí, počítá se zbouráním všech nadzemních budov od dolního nádraží směrem do Tuhnic.

Část z nich společnost zdemolovala už začátkem loňských prázdnin. Výpověď z nájmu od Gamma Property očekává i město. Je domluvené, že odejde, jakmile se společnost do sanace pustí.

"Pevně doufám, že jako první půjde k zemi ubytovna v Západní ulici. Lidé, kteří v ní žijí, strhávají ty, kteří žijí v Charkovského ulici, kde je jinak relativně klid," poznamenal primátorův náměstek Petr Bursík. Dekontaminace dolního nádraží se týká území od Západní ulice k železniční trati a od dolního nádraží až po Plynárenskou lávku.

Právě v této oblasti chystá magistrát s developerem směnu pozemků. Gamma Property by měla výměnou za několik zahrádek věnovat Karlovým Varům zelené pruhy, které olemují tamní silnice.

Jak by měly společně s celou okolní dopravou v budoucnu vypadat, má vyřešit územní studie, jejíž pořízení vyhrál tým prestižního českého ateliéru A69 - architekti s. r. o. Na zpracování mají čas do konce letošního roku.

"Studie má navrhnout řešení okolí Tržnice a zejména umístění terminálu. Měla by nám dát odpověď, zda by měl být jeden, nebo dva. Dále by měla řešit území dolního nádraží a depa, které je v soukromém vlastnictví," sdělil Růžička.

Na pozemcích plánuje developerská skupina Lordship projekt Central Parku Karlovy Vary za miliardy korun. Jeho součástí mají být hotely, kanceláře, byty i obchodní centra.

Zatímco předchozí vedení karlovarské radnice projekt vesměs vítalo, to současné k němu mělo výhrady. Budovy mu připadaly příliš robustní a moc blízko lázeňskému centru Karlových Varů, které usiluje o vstup do UNESCO.

"Vznikající územní studie bude dialogem mezi potřebami investorů a názorem urbanistů, případně města," řekl Jaroslav Růžička.