Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kraj má šanci, že i po jeho kolejích budou jezdit RegioPantery

  9:09aktualizováno  9:09
Cestujícím vlakem svítá naděje, že se dočkají modernějších vlakových souprav na páteřní železniční trati Karlovarského kraje. Vše ale záleží na tom, jak rychle bude upravena trať směrem na Most.

Soupravy Regiopanter. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

České dráhy jsou sice připravené nasadit moderní jednotky řady 440, takzvané RegioPantery, ovšem až v okamžiku, kdy budou koleje odpovídat jejich možnostem.

„Nemá cenu nasazovat vozy za 100 až 200 milionů někam, kde by jezdily poloviční možnou rychlostí. To by zvládly i jemně modernizované starší soupravy v třetinové hodnotě. A to je případ Karlovarského kraje,“ uvedl František Bureš, člen představenstva Českých drah.

České dráhy mají s jednotlivými kraji do roku 2019 podepsaná memoranda o provozu na regionálních tratích. „Už nyní začínáme vyjednávat jak s Plzeňským, tak s Karlovarským krajem o tom, jak bychom jako dopravce mohli být nápomocni při definování potřeb regionů,“ nastínil budoucnost osobní železniční dopravy Bureš.

Správa železniční dopravní cesty, která má na starosti to, aby koleje byly schopné poskytnout moderním vlakovým soupravám dostatečnou oporu, pokračuje v modernizaci koridoru Cheb - Ústí nad Labem. Letos v květnu dokončil dodavatel modernizaci úseku mezi Mostem a Chomutovem. Náklady na tento úsek dosáhly miliardy korun.

V kraji se letos správci tratí soustředí hlavně na okrajové tratě, respektive na zlepšení bezpečnosti na přejezdech. Správce kolejí to přijde téměř na čtvrt miliardy. Největší část této částky půjde na trať Karlovy Vary - Potůčky.

„Zde budeme upravovat celkem 23 přejezdů,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Na trati z Chebu do Lubů upraví třináct přejezdů

Vylepšení se týkají nového světelného zabezpečovacího zařízení, některé přejezdy dostanou i závory. Změny zažívá i trať z Chebu do Lubů.

„V tomto úseku se úprava bezpečnosti týká třinácti přejezdů. Investice do trati se vyšplhala na 96 milionů korun,“ potvrdil Illiaš.

O tom, kdy přijde na řadu i důkladná modernizace páteřní trasy, zatím nepadlo ze správy železničních cest ani slovo. Záleží také na vůli objednavatele služby osobní dopravy, tedy ministerstva dopravy, v případě krajů pak jejich vedení.

„Moderní vlaky musíme už dnes naspecifikovat, vysoutěžit, objednat a výrobci dát čas na jejich stavbu,“ řekl o budoucnosti po roce 2019 František Bureš.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Úřad práce
Do práce vezmou firmy v Karlovarském kraji skoro každého uchazeče

Statistiky ohledně nezaměstnanosti v regionu trhají rekordy. Míra nezaměstnanosti klesla na rekordních 3,97 procenta.  celý článek

Na železničním přejezdu nedaleko od Hazlova na Chebsku se srazil vlak s osobním...
Náraz vlaku zraněnou ženu uvěznil v autě, vrtulník ji odvezl do Německa

Na železniční trati nedaleko od Hazlova na Chebsku se dopoledne srazil osobní automobil s vlakem. Pro těžce zraněnou ženu letěl vrtulník, cestující z vlaku...  celý článek

Asociace Záchranný kruh pokračuje v republikové osvětové videokampani. Natáčí v...
Realistické záběry v drsném videu mají zachraňovat životy

Asociace Záchranný kruh natáčí v Karlových Varech společně s krajskými záchranáři, policisty a hasiči deset spotů, které mají pomoci zachránit lidské životy....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.