Soupravy Regiopanter.

Soupravy Regiopanter. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Kraj má šanci, že i po jeho kolejích budou jezdit RegioPantery

  • 2
Cestujícím vlakem svítá naděje, že se dočkají modernějších vlakových souprav na páteřní železniční trati Karlovarského kraje. Vše ale záleží na tom, jak rychle bude upravena trať směrem na Most.

České dráhy jsou sice připravené nasadit moderní jednotky řady 440, takzvané RegioPantery, ovšem až v okamžiku, kdy budou koleje odpovídat jejich možnostem.

„Nemá cenu nasazovat vozy za 100 až 200 milionů někam, kde by jezdily poloviční možnou rychlostí. To by zvládly i jemně modernizované starší soupravy v třetinové hodnotě. A to je případ Karlovarského kraje,“ uvedl František Bureš, člen představenstva Českých drah.

České dráhy mají s jednotlivými kraji do roku 2019 podepsaná memoranda o provozu na regionálních tratích. „Už nyní začínáme vyjednávat jak s Plzeňským, tak s Karlovarským krajem o tom, jak bychom jako dopravce mohli být nápomocni při definování potřeb regionů,“ nastínil budoucnost osobní železniční dopravy Bureš.

Správa železniční dopravní cesty, která má na starosti to, aby koleje byly schopné poskytnout moderním vlakovým soupravám dostatečnou oporu, pokračuje v modernizaci koridoru Cheb - Ústí nad Labem. Letos v květnu dokončil dodavatel modernizaci úseku mezi Mostem a Chomutovem. Náklady na tento úsek dosáhly miliardy korun.

V kraji se letos správci tratí soustředí hlavně na okrajové tratě, respektive na zlepšení bezpečnosti na přejezdech. Správce kolejí to přijde téměř na čtvrt miliardy. Největší část této částky půjde na trať Karlovy Vary - Potůčky.

„Zde budeme upravovat celkem 23 přejezdů,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Na trati z Chebu do Lubů upraví třináct přejezdů

Vylepšení se týkají nového světelného zabezpečovacího zařízení, některé přejezdy dostanou i závory. Změny zažívá i trať z Chebu do Lubů.

„V tomto úseku se úprava bezpečnosti týká třinácti přejezdů. Investice do trati se vyšplhala na 96 milionů korun,“ potvrdil Illiaš.

O tom, kdy přijde na řadu i důkladná modernizace páteřní trasy, zatím nepadlo ze správy železničních cest ani slovo. Záleží také na vůli objednavatele služby osobní dopravy, tedy ministerstva dopravy, v případě krajů pak jejich vedení.

„Moderní vlaky musíme už dnes naspecifikovat, vysoutěžit, objednat a výrobci dát čas na jejich stavbu,“ řekl o budoucnosti po roce 2019 František Bureš.