Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železniční doprava na Karlovarsku zůstane zachovaná

  7:37aktualizováno  7:37
Lidé z Karlovarska, kteří jezdí vlakem, se nemusí obávat zrušení některých tratí při prosincové změně jízdních řádů. Už je jasné, že z regionální mapy Českých drah nezmizí ani jediná. Namále už přitom měla například trať z Chodova do Nové Role.

Na Karlovarsku budou vlaky jezdit dál. Nebude se rušit ani jedna z tratí. | foto: vlaky.net

Ministerský seznam kolejí byl původně pořádně dlouhý. Dostala se na něj trať Mariánské Lázně – Karlovy Vary, Dalovice – Merklín, Chodov – Nová Role, Cheb – Duby a další. Nakonec ale ministerstvo dopravy rozhodlo tak, že železniční doprava v Karlovarském kraji zůstane stoprocentně zachovaná.

Při jednání na ministerstvu dopravy zástupci krajské vlády začátkem září nesouhlasili s avizovaným rušením šesti prodělečných tratí. V celé České republice jich bylo šest desítek.

Mezi tratěmi, navrženými ke zrušení, byl i úsek Tršnice – Luby u Chebu, kde při oslavách 110 výročí Halštrovské trati jezdila parní lokomotiva. Kraji by ale trať rád využíval pro nákladní dopravu.

Neuskutečněné plány vlády by na zrušení železniční trati mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary by udělaly čáru přes rozpočet Českým drahám. Ty chtějí příští rok v Mariánských Lázních, Karlových Varech, Chebu a Sokolově zavést na nádražích půjčovnu kol.

Cykloturisté si budou na nádražích půjčovat kola

Rozšíření služeb souvisí se stavbou páteřní cyklostezky Ohře. Cykloturisté, kteří ji budou chtít využívat, si půjčí na nádraží kola. Jejich odvoz pak zajistí České dráhy.

V návrhu rozpočtu na příští rok počítá krajská pokladna s jednorázovým příspěvkem na půjčovny ve výši 150 tisíc korun.

Spolu se zachováním tratí v regionu ztrácí na aktuálnosti také možnost, že by regionální tratě převzal soukromý dopravce. Kraj chtěl totiž ještě minulý týden jednat se společností RegioJet Radima Jančury.

Definitivní tabulka ministerstva dopravy ale podle vedení kraje mění situaci, v níž se pod hrozbou uzavření tratí otevřela cesta soukromé firmě. Ta nabízí provozování železniční dopravy o 30 procent levněji.
"Vývoj situace staví nabídku RegioJetu do jiného světla. Máme desetileté smlouvy s Českými drahami, které chtějí provozovat všechny tratě, jež vysoutěžily. Vypovědět smlouvy by nebylo jednoduché," řekl náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Z ostrovského náměstí se stává parkoviště autobusů. Lidé je tam nechtějí

Mírové náměstí v Ostrově slouží jako autobusové nádraží, ale i jako parkoviště autobusů. A to se nelíbí ani lidem z okolí, ani ostrovským radním.  celý článek

Z vlastních peněz dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v Zeyerově ulici, v...
Oprava pěší zóny se Varům prodraží, vyjde na více než milion

Mimo reklamační řízení, tedy z vlastních peněz, dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v obchodně-správním centru Karlových Varů. Po kompletní, ovšem záruční...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.