Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničáři jdou pod cenu, aby někde nemuseli jezdit se zdviženou radlicí

  18:16aktualizováno  18:16
Soutěže o zimní údržbu silnic prvních tříd v regionu by mohly brzy skončit. Věří v to vedení Karlovarského kraje. Se státem jedná o tom, aby péči zajistili zdejší silničáři bez tendru.

Ilustrační snímek | foto: Jaroslav Šnajdr, MAFRA

Ve výběrovém řízení museli posledních pár let soutěžit krajští silničáři, aby směli v létě i v zimě udržovat státní silnici I. třídy. Z celé republiky se tato povinnost týkala pouze Karlovarského a Zlínského kraje. Vedení regionu nyní doufá, že by se to už od této sezony mohlo změnit.

„V této chvíli chce stát konečně diskutovat s kraji o tom, že je správné, aby se postaraly nejen o své v uvozovkách dvojky a trojky, ale i o silnice první třídy,“ uvedl hejtmanův náměstek pro dopravu Jakub Pánik.

Zmínil přitom, že krajští silničáři mají pro péči o všechny silnice veškeré vybavení. Pokud by přitom ve výběrovém řízení o údržbu neuspěli, paradoxně by museli po úsecích silnice první třídy projíždět se zdviženou radlicí a bez posypu, neboť by se o ni starala jiná vítězná firma. „To by asi pro lidi bylo těžko pochopitelné,“ podotkl Jakub Pánik.

Silničáři soutěžili s minimální cenou

Zatímco ve Zlínském kraji tamní silničáři ve výběrovém řízení neuspěli, ti karlovarští dvakrát za sebou vyhráli.

„Máme určitou kapacitu a abychom ji zachovali a nemuseli propouštět lidi, udrželi i techniku, soutěžili jsme zakázku, jak se říká, na krev,“ uvedl Michal Riško, místopředseda akciové společnosti Údržba silnic Karlovarského kraje.

Hospodářský výsledek ze zakázky tak byl pro silničáře minimální, to ovšem neznamenalo, že by na ní zcela prodělali. Michal Riško také zmínil, že kraje mají své servisní organizace, které jsou na údržbu silnic připraveny a nevidí důvod vytvářet ještě další kapacity. Navíc s určitým nebezpečím, že například najatá firma uprostřed zimy zkrachuje.

„Když firmy pracují na bázi veřejných společností, je tam vysoká garance toho, že závazkům dostojí,“ řekl Michal Riško.

Ministerstvo dopravy vybralo Karlovarský a Zlínský kraj jako vhodné kandidáty pro pilotní projekt. Podle mluvčího Tomáše Neřolda se podařil.

„Pilotní projekt byl úspěšný a ověřil, že vybraní dodavatelé splňují všechny požadavky na zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu. Cenové nabídky uchazečů v tomto pilotním projektu navíc ukázaly celkové snížení cen o zhruba dvacet procent,“ uvedl.

K tomu, aby si mohly krajské organizace pečovat o silnice prvních tříd, je ale nutná změna zákona. V současné chvíli lze na kraje totiž převést pouze celou správu. Tedy nejen zimní a letní údržbu, ale také investiční část, která by podle zástupců krajů měla náležet Ředitelství silnic a dálnic.

Obě strany se nyní podle Tomáše Neřolda domluvily na kompromisním řešení, které právě ve změně zákona spočívá. Věc ale není podle ministerstva dopravy vůbec definitivní.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednou z komplikací na silnicích regionu je současná oprava mostu na dálnici D6...
Šéf silničářů rezignoval, kraj prověřuje jeho vysokoškolský diplom

Vítězslav Janků po necelých třech měsících rezignoval na post šéfa krajských silničářů. Je podezřelý z toho, že vlastní falešný inženýrský titul z dopravní...  celý článek

V barokním poutním kostele Navštívení Panny Marie ve Skocích u Žlutic opět...
Do Skoků kdysi mířily tisíce poutníků. Dnes zbyl kostel a dva domy

Kdysi znali Skoky a poutní kostel Navštívení Panny Marie lidé ze širokého okolí. Dnes jsou to jen dobrovolníci, kteří chrám opravují a lidé, kteří obdivují...  celý článek

Auto spadlo z mostu u sokolovské chemičky.
Auto spadlo z mostu, je to už třetí podobná nehoda na stejném místě

Na silnici mezi Těšovicemi a Královským Poříčím spadlo u sokolovské chemičky auto z mostu přes řeku Ohři. Za poslední tři roky je to v tomto místě již třetí...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
OBCHODNÍ ZÁSTUPCE okna, dveře - Čechy

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj
nabízený plat: 27 000 - 47 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.