Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Aše do Selbu vlaky letos nevyjedou, přípravy na zprovoznění váznou

  14:42aktualizováno  14:42
Osobní vlaky z Aše do Selbu a zpět ještě nevyjely a už nabírají zpoždění. Původní termín zprovoznění trati, konec letošního roku, se totiž dodržet nepodaří. Česká i německá strana se shodují, že první cestující hranici přejedou nejdříve na sklonku příštího roku. Pak by mohli dojet z Chebu až do Hofu.

Česká strana se na obnovení provozu na trati z Aše do Selbu bude podílet částkou přibližně 75 milionů korun. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Ani česká, ani německá strana nejsou schopny původní termín dodržet," informoval ašský místostarosta Pavel Klepáček. Už samotná příprava staveb na obou stranách hranice je údajně složitější, než se původně zdálo. "Posunutí termínu neznamená, že by se na obnovení trati přestalo pracovat. Peníze už připravené jsou, přispěje Evropská unie," podotkl místostarosta.

"Předpokládané náklady na české straně jsou asi 75 milionů korun," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař, podle nějž by úpravy měly začít až v září příštího roku. Město Aš uvažuje, že by vybudovalo kvůli přeshraničnímu spojení autobusový terminál, který by zajistil dopravu autobusy na poměrně odlehlé hlavní nádraží.

Na obnovení trati se shodli zástupci českého a bavorského ministerstva dopravy. Ti nedávno v Hofu podepsali společné memorandum. Německá strana předpokládá, že obnova tamní části trati bude stát asi čtvrt miliardy korun.

Poslední osobní vlak přejel u Aše hranice v 50. letech minulého století, nákladní doprava skončila v roce 1995. Od té doby koleje jen chátrají, svršek je zarostlý několikametrovými náletovými dřevinami.

Plánují stavbu nového mostu

V záchranu přeshraniční železnice už přitom téměř nikdo nevěřil. Zvlášť poté, kdy Němci při stavbě obchvatu u Selbu vytrhali asi 80 metrů kolejí. Teď už ale existují plány na stavbu nového mostu u Erkesreuthu a na prodloužení železničního nadjezdu ve Wildenau.

Mnohem dražší bude obnova trati na německé straně. O čtvrtmiliardové náklady se podělí z velké části Německo a Evropská unie. Obnovení trati prodraží rekonstrukce nádraží v Selbu-Plössbergu, zajištění několika frekventovaných železničních přejezdů a také stavba nového parkoviště.

"O obnovení trati usilujeme asi 15 let. Zdržení je nepříjemné, ale vyrovnáme se s ním. Důležité je, že je naděje, že vlaky přes hranice začnou znovu jezdit," poznamenal ašský starosta Dalibor Blažek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ředitelé chtějí stipendia spíš pro pilné studenty, než jen za docházku

Stipendijní program pro středoškoláky a učně z Karlovarského kraje možná čeká změna. Ředitelé chtějí u žáků podpořit spíše lepší prospěch než docházku a také...  celý článek

Řidič čtyřkolky nezvládl zatáčku v prudkém klesání a vylítl z cesty do lesa.
Řidič na čtyřkolce havaroval bez přilby a na sjetých pneumatikách

Vrtulník letěl pro řidiče čtyřkolky, který nezvládl jízdu v lese na Chebsku. Mladý muž podle všeho podcenil bezpečnost. Jezdil bez přilby a na sjetých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.