Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem.

Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Stodesítka do Ostrova musí počkat, zrychlení brání nebezpečné úseky

  • 6
Mezi Karlovými Vary a Ostrovem motoristé jen tak vyšší rychlostí jezdit nebudou. Důvodem je několik sporných míst, která neodpovídají navrhované rychlosti 110 kilometrů v hodině.

O tom, že úsek silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem spadne mezi ty, na nichž bude možné zvýšit maximální rychlost, rozhodl ministr dopravy Dan Ťok už loni v březnu. Faktickému zvýšení rychlosti ovšem brání několik sporných míst, která technicky neodpovídají.

„Konkrétně jde o křížení u Boru a připojovací pruhy k benzinovým čerpacím stanicím,“ konstatoval Lukáš Hnízdil, ředitel krajského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic. A zároveň přidal hrubý odhad toho, kdy by se situace mohla začít měnit: tři roky.

Důvodem je podle jeho slov fakt, že policie nepovolí zvýšení maximální rychlosti na 110 kilometrů v hodině právě kvůli těmto úsekům. A náprava znamená investiční akci.

„S tou je spojená celá řada povinností, jako je například územní řízení, stavební řízení, posouzení vlivu stavby na životní prostředí a podobně. V současné době jsme ve fázi zpracování dokumentace pro územní řízení. Pokud vše půjde dobře, je tříletý horizont, kdy jsme schopni začít něco dělat, reálným odhadem,“ doplnil Hnízdil.

Podle dopravního inženýra Oty Řezanky je křížení u Boru zásadním problémovým místem úseku silnice. „Jen by mě zajímalo, jak to tam chtějí vyřešit,“ řekl na adresu Ředitelství silnic a dálnic. „Podle mého názoru by bylo nejjednodušší a nejlevnější udělat připojení ve směru od Lesova na Karlovy Vary až za mostem,“ nastínil jedno z možných řešení.

To konkrétní a konečné však podle Lukáše Hnízdila vykrystalizuje až na základě jednání s policií.

Zpomalení v kritických úsecích nemusí být bezpečné

Už v minulosti se diskutovalo nad tím, že by se doprava ve sporných místech dala zpomalit na současnou devadesátku dopravními značkami. Tuto myšlenku razil i bývalý náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Pánik. Dušoval se, že stodesítka bude mezi Karlovými Vary a Ostrovem už za „jeho“ éry.

I Martin Hurajčík, který Pánika ve funkci náměstka pro dopravu nahradil, tvrdí, že by byl pro, aby se rychlost zvýšila, což by podle něj uvítala i motoristická veřejnost.

„Respektujeme však vyjádření dopravní policie. Za současného stavu nelze riskovat bezpečnost silničního provozu,“ řekl Hurajčík.

Řešení s omezením rychlosti pak podle Lukáše Hnízdila není ani příliš logické.

„Na pěti kilometrech by řidiči jeli 110, pak na 300 metrech 90, pak zase tři kilometry 110. Policisté mají možná pravdu, když i toto řešení odmítají. Nebyl by to ucelený úsek,“ naznačil ředitel karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.