Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Zrychlení“ silnice z Varů do Ostrova komplikuje nebezpečná křižovatka

  9:00aktualizováno  9:00
Místo dosavadní devadesátky se možná od ledna 2016 budou řidiči mezi krajským městem a Ostrovem legálně prohánět až stodesetikilometrovou rychlostí. Úsek silnice I/13 je totiž z těch, které se podobají dálnicím. Zatím ale na vyšší rychlosti není úplně připraven.

Rychlostní silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Konkrétně v případě silnice I/13 je již teď jasné, že parametrům pro rychlejší provoz nebude vyhovovat mimoúrovňová křižovatka u obce Bor, která je bez připojujících pruhů,“ uvedla Andrea Volaříková z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Až výsledek připravované bezpečnostní inspekce tedy ukáže, jaká opatření by silnice I/13 pro povolení vyšší rychlosti potřebovala.

Podle karlovarského dopravního inženýra Oty Řezanky by za současných podmínek hrozily u Boru vážné nehody.

„Auto, které na silnici I/13 najíždí, musí zastavit, dát přednost a pak se z nulové rychlosti napojí do pruhu, kde by jezdila vozidla rychlostí 110 kilometrů za hodinu. To by byla velmi nebezpečná situace,“ varoval.

Jako problematický označil celý starší úsek čtyřpruhu mezi Ostrovem a Karlovými Vary, kde na některých místech nejsou odbočovací a připojovací pruhy dostatečně dlouhé nebo chybí úplně. Řešení proto vidí v jejich přestavbě do normových hodnot. „Pak by bylo možné povolit i rychlost 130,“ poznamenal.

Úsek mezi Karlovými Vary a Ostrovem aktivně prosazovalo do návrhu ministerstva dopravy vedení Karlovarského kraje.

„V první fázi jsme vždy poukazovali na silnici I/13. Domnívám se, že novela může otevřít cestu k tomu, jak to dál udělat, nikoli jen k tomu, nějaký úsek nominovat. Stejné opatření si totiž umím představit i na několika dalších částech silnic v Karlovarském kraji, pokud by prošly bezpečnostním auditem,“ řekl hejtmanův náměstek pro dopravu Petr Navrátil.

Stodesítka by podle něj přicházela v úvahu také na některých dostatečně dlouhých úsecích silnice I/21 na Mariánskolázeňsku nebo na R6 za Bochovem.

Silnice, po kterých by mohli řidiči jezdit stodesítkou, musejí být podle představ ministerstva čtyřproudé a obehnané odpovídajícími svodidly a krajnicemi.

Nesmějí se na nich vyskytovat křižovatky ani například autobusové zastávky. Inspekce zkoumá i to, v jakém technickém stavu silnice je, zda vyhovuje její značení či její sklonové poměry v zatáčkách. Novelu zákona o pozemních komunikacích, která se zvýšením rychlosti na 110 km/h počítá, už jednou schválila vláda Petra Nečase, jenomže pak následovalo rozpuštění Sněmovny.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ondřej Lukáč se umístil na třetím místě na Mistrovství světa v naturální...
Dozorce má u vězňů respekt, jako kulturista je třetí nejlepší na světě

Zřejmě nejrespektovanějšího dozorce v České republice mají ve věznici v Kynšperku nad Ohří. Ondřej Lukáč, který zde pracuje, se totiž umístil na třetím místě...  celý článek

Veterinární lékařka Eva Jiránková ve své ordinaci v Sedlecké ulici na Růžovém...
V Karlovarském kraji chybí veterináři, skončila tak noční pohotovost

V Karlovarském kraji je nejméně zvěrolékařů v rámci republiky. Z personálních důvodů tak musela být uzavřena jediná pohotovost v regionu.  celý článek

Rivalové na karlovarském terminálu, autobusy společností FlixBus a RegioJet.
Dopravci bojují o cestující, do Prahy lze dojet i za cenu jízdenky MHD

Boj o linku na cestě Karlovy Vary - Praha sílí. Proti sobě stojí žluté a zelené autobusy. Obě společnosti nově zavedly plovoucí ceny jízdenek, cesta tak může...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
OBCHODNÍK– PRŮMYSLOVÁ VRATA

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj, Karlovarský kraj
nabízený plat: 30 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.