Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tesco má už skoro milion věrných. Rozdá jim 30 milionů korun

  5:00
Obchodnímu řetězci Tesco v České republice se podařilo za dva měsíce vychovat přes 900 tisíc zákazníků. Tolik si jich pořídilo věrnostní kartu ClubCard, se kterou mohou nakupovat se slevami. Řetězec mezi ně rozdá v první várce slev třicet milionů korun, což je v průměru na jednoho třicet korun.

Slevy, které Tesco poskytne věrným, částečně zaplatí dodavatelé. | foto: Profimedia.cz

Sto padesát druhů různých slev na zboží má nachystáno Tesco pro první kolo odměňování v rámci svého věrnostního programu ClubCard. Slevové kupony začne brzy dávat do obálek podle toho, co si zaregistrovaní zákazníci v posledních měsících kupovali.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Britský obchodní řetězec spustil věrnostní program, kdy zákazník výměnou za slevy nechá Tesco nahlédnout do svých nákupních zvyklostí, počátkem září. Už nyní si pochvaluje, že do něj brzy bude přihlášen milion lidí. Respektive rodin, protože s přihláškou dostane zákazník k jednomu účtu tři kartičky, na které se body načítají.

Po 24. listopadu chystá Tesco rozeslat mimořádně první vyúčtování, aby zákazníky nalákalo do obchodů ještě před Vánocemi. Další budou následovat zhruba po čtvrt roce před Velikonocemi, dovolenou a návratem dětí do škol.

Třicet korun na hlavu

„Na poukázkách teď vyplatíme zhruba 30 milionů korun,“ slibuje marketingový šéf obchodního řetězce Michal Štádler. Po přepočtení na hlavu to v průměru dělá něco přes 30 korun. Konkrétní výše pro zákazníka je závislá na jeho útratě, z níž odměna činí jedno procento.

Takže pokud člověk v obchodě utratil 3 000 korun, dostane za měsíc poštou tři poukázky po desetikoruně. O ty si pak na pokladně sníží další nákup.

Slevy na míru

Kromě peněžních poukázek přijde zákazníkovi, který nasbíral aspoň tři sta bodů, tedy utratil tři tisíce, i šest kuponů na slevy. Ty budou vázané na různé zboží a půjde třeba o slevu typu čokoláda Milka 1 plus 1 zdarma, 20procentní sleva na pivo, minus 50 korun na dětské oblečení a podobně.

Tyto kupony půjdou přitom na účet dodavatelů. Například slevu dvacet procent na oplatky dostane zákazník vlastně od výrobce a ten musí doufat, že se jich pak prodá více. „Co se týká odhadu prodejů, držíme se spíše realistických očekávání,“ říká Bronislav Matýsek za Pepsi Colu. „Dodavatelé se na kuponech finančně podílejí. Je to pro ně promoční aktivita, kdy zacílí na konkrétního zákazníka,“ říká Štádler.

Podle informací MF DNES musí navíc dodavatelé něco přispívat i na tisk kuponů. Tesco se tak snaží snížit své náklady, které jsou hlavně při rozjezdu programu vysoké. Do budoucna by se mu však měly více než vrátit, podobně jako ve Velké Británii. Tam s modročervenou kartičkou chodí 17 milionů lidí, kteří loni obchodní řetězec zachránili od poklesu tržeb.

„Nejsme charita, ale posláním je vytvořit celoživotní loajalitu zákazníka,“ říká Štádler ke smyslu celé akce. Tedy, aby se lidé vraceli do Teska a nepřebíhali za lepší nabídkou jinam, což zejména v těžkých časech dělají.

Minimálně část nákladů na zahájení ClubCardu si navíc Tesco vykrylo další akcí, kterou rozjelo.

Od počátku roku oslovuje dodavatele s tím, aby si zakoupili data o-prodejích. Z nich například výrobce čokolády zjistí to, jak se ve všech obchodech Tesco prodává nejen jeho cukrovinka, ale i ta konkurenční. „Takže třeba dobře vidím, jak kde reagují lidé na leták či nějakou akci, a mohu se podle toho zařídit,“ popisuje jeden z dodavatelů.

Za přístup k datům si Tesco na začátku vyjednávání říká až o pět procent z ročního obratu dodavatele v řetězci, na konci vyjednávání se lze dostat i pod procento. Pokud by si data koupili všichni, mohlo by Tesco vybrat až 200 milionů korun.

Až se ClubCard v Česku rozjede, získá tím Tesco další prodejní artikl s podrobně zmapovanými nákupními zvyklostmi lidí. „Zatím jsme na toto téma nejednali, nicméně do budoucna by využití adresné databáze zákazníků mohlo být zajímavé, neboť umožňuje oslovit konkrétní cílovou skupinu spotřebitelů a být tak efektivnější než plošné akce pro všechny,“ říká například obchodní šéf Bohemia Sekt Petr Černý.

Další velcí dodavatelé jako Coca-Cola či Pepsi Cola už se naopak programu ClubCard účastní, Henkel ji právě zvažuje.

Co je ClubCard

Věrnostní program, který Tesco v Česku spustilo 6. září, na Slovensku funguje rok, v Británii deset let. Zákazník v něm sbírá body, za každých utracených deset korun získá jeden. Čtyřikrát ročně dělá Tesco zúčtování. V něm pošle tři peněžní poukázky odpovídající jednomu procentu z celkové útraty za danou dobu a k tomu šest kuponů, pokud zákazník nasbíral aspoň tři sta bodů. Takže když například nakoupil za tři měsíce za 5 000 korun, dostane poukázky na celkových 50 korun a šest kuponů.

Francouzští pekaři upekli rekordní bagetu, snědli ji bezdomovci

  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Jak známky porazily inflaci. Cena těch nejlepších se za pár let i zdvojnásobila

7. května 2024

Kdo se rozhodl s dvoucifernou inflací uplynulých let bojovat investicí do známek, tak se znalostmi...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

Ruskému ropnému průmyslu docházejí lidi, důvodem je válka na Ukrajině

6. května 2024  16:24

Ruský ropný a plynárenský průmysl hraje zásadní roli pro financování invaze na Ukrajinu. Kremlu...

Cena robusty trhá rekordy. Produkci kávových zrn dusí sucho ve Vietnamu

6. května 2024  14:41

Cena kávy robusta se podle Mezinárodní organizace pro kávu (ICO) vyšplhala na nejvyšší úroveň za 45...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...