"Silnice pro auta do 3,5 tuny bude zpoplatněna po zprovoznění a osazení dopravního značení. Předpokládá se, že v průběhu dubna," odepsal Dobeš hejtmanovi, který se snažil hrozbu placení odvrátit.
Novotný argumentoval tím, že zdejších 37,5 kilometru rychlostní silnice není napojeno na českou dálniční síť. To ale podle Dobeše nevadí.
Podobných nenavazujících částí dálnic, kde šoféři dálniční známku za 1 500 korun nepotřebují, je po republice více. Ministr ale tvrdí, že všechny výjimky už příští rok zruší.
"Tak to se lidé v Lokti a Novém Sedle zblázní, až tudy začnou auta objíždět placené úseky. Málokdo si koupí známku kvůli tomu, že občas jede do Karlových Varů na nákup. Já tedy ne," zlobí se šofér Radek Černý ze Sokolova.
Protest proti zpoplatnění dálnice přišel pozdě
Proti zpoplatnění R6 začalo hejtmanství protestovat poněkud pozdě. Podle ministerstva dopravy se totiž kraj vůbec nebránil v době, kdy probíhalo připomínkové řízení k chystané důležité vyhlášce o placených úsecích pro rok 2012. Krajský úřad neposlal na ministerstvo žádnou námitku.
Náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil (ČSSD) už dříve vysvětlil, že by to stejně nemělo smysl. "Neměli bychom se o co opřít. Už před dvěma lety nám ministerstvo poslalo stanovisko, že dostavěné úseky zpoplatní."
Hejtman Novotný ještě zkusil poslední možnost. Ptá se ministra Dobeše, zda stát nebude muset vracet evropskou dotaci na R6, pokud silnici zpoplatní. Podobná situace nastala po dostavbě části pražského okruhu. "Je to jedna z posledních šancí, jak zpoplatnění R6 odvrátit," řekl Novotný.
Mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák ale jeho obavy vyvrátil. "Projekt R6 byl odeslán Evropské unii ke schválení už s platnými mýtnými sazbami. Pražský okruh byl zcela odlišnou záležitostí," uvedl Novák na dotaz MF DNES.