"Vláda přijala negativní stanovisko v souladu se stanoviskem ministerstva dopravy," konstatovala po jednání kabinetu vicepremiérka Karolína Peake (LIDEM).
O osudu návrhu nicméně definitivně rozhodne až Poslanecká sněmovna. Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný i proto negativní stanovisko vlády považuje jen za dílčí neúspěch.
"Samozřejmě to bude velice těžké, protože záleží na tom, jak se zachovají koaliční poslanci. Každopádně konec to ještě není," reagoval hejtman Novotný bezprostředně po rozhodnutí vlády. Připomněl také osud jiných zákonů, ke kterým se vláda stavěla odmítavě a poslanci je nakonec schválili.
Levnější tarif by neplatil jen na R6, ale i na ostatních čtyřproudovkách v republice, které nenavazují na dálniční síť.
Přesněji to kraj v návrhu definuje tak, že sleva by se týkala všech dálnic v republice, které jsou od ostatní dálniční sítě "vzdáleny o více než polovinu své délky."
Tuto definici R6 v Karlovarském kraji splňuje. Její odříznutý úsek mezi Karlovými Vary a Chebem je dlouhý necelých 38 kilometrů. Na nejbližší další čtyřproudovku do Boru na plzeňskou D5 je to z Karlových Varů 52 kilometrů a na čtyřproudovku R6 do Nového Strašecí pak 86 kilometrů.
"A co když se každý rok postaví nový kus silnice? To se bude vždy přepočítávat, jestli to kilometrově vychází?" podivil se návrhu kraje už dříve místostarosta Lokte Petr Zahradníček.
Řidiči R6 objíždějí po okreskách
Zlevnění kuponu by snad vyřešilo potíže, které od dubna letošního roku nastaly se zpoplatněním R6 napříč krajem.
Spousta řidičů pendlujících jen v regionu považuje dnešní dálniční známku za příliš drahou. A R6 raději objíždí po okreskách a skrz přilehlá města a obce. Hustá doprava obtěžuje obyvatele u silnic, zatímco na nové dálnici je provoz minimální (více o objíždění R6 čtěte zde).