Zatímco nová karlovarská nádražní budova bude stát necelých sto milionů korun, opravy v Chodově si vyžádají pětinásobně více.
„Předpokládané celkové investiční náklady stavby jsou 506 milionů Kč. Stavba bude spolufinancována z Unie,“ řekl mluvčí Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.
Důvodů vyšší ceny je hned několik. „Stavba řeší kromě rekonstrukce dopravní infrastruktury vlastní železniční stanice i mosty, propustky, odvodnění, železniční svršek včetně výhybek a koleje. Nezapomeneme ani na technologická zařízení mezi ty patří například osvětlení či napájení pro elektrický ohřev výhybek. Dále se musí vyměnit zabezpečovací a sdělovací zařízení, které přinesou zkvalitnění cestování,“ vyjmenoval celou řadu změn Illiaš.
Blíž cestujícím
Nové bezbariérové nástupiště se přiblíží k centru.
„Perony se sice posunou o přibližně 400 metrů blíže, ale odbavovací budova zůstane na původním místě. V tom vidíme problém a já v tom vidím drobnou pihu na kráse,“ uvedl starosta Chodova Patrik Pizinger.
I přesto je rád, že dlouholeté volání města konečně Správa železničních dopravní cesty vyslyšela.
„Vše je důsledkem zrychlení trati mezi Chomutovem a Chebem. Stejně si ale myslím, a také jsme to připomínkovali, že odsunout odbavovací budovu tak daleko od peronu není chytře vymyšleno,“ dodal starosta.