„Věříme, že se to povede, zhotovitelská firma přislíbila, že do konce roku skončí práce, které pro provoz lávky nejsou zásadní. Nicméně termín úplného dokončení stavby je březen příštího roku,“ uvedl Pagáč s tím, že firma bude v novém roce pracovat například na úpravách prostoru kolem lávky či napojení chodníků.
„Finální úprava konstrukce, tedy konečný nátěr, se uskuteční až poté, co nastanou odpovídající klimatické podmínky. Takže někdy na jaře,“ doplnil.
Lávka pro pěší, které místní už nyní přezdívají Oranžová podle barvy konstrukce, spojuje přes frekventované čtyři pruhy Ašské ulice dvě části chebské čtvrti Zlatý Vrch. Starou část lokality, na níž stojí rodinné domy, a novou východní lokalitu, kde vyrostlo sídliště a je tam školka a škola.
Mostní konstrukce na dvou pilířích pochází z 80. let minulého století. Nad širokou silnici byla osazena na základě několika tragických nehod, které se udály na místech, kde lidé silnici přebíhali. Poté, co odborníci označili její stav za havarijní, zvažovala radnice, zda lávku opraví, nebo nechá postavit novou.
Před dvěma lety byla předběžná cena kompletní opravy asi šest milionů korun, nová lávka měla stát milionů deset. Přitom by opravená lávka měla životnost přibližně dvě desetiletí, nová ale více než dvakrát tolik. Vedení města se posléze přiklonilo k výměně už nevyhovující lávky za novou.
Celkové náklady se vyšplhaly na čtrnáct milionů korun včetně DPH, městu se ale podařilo získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši téměř deset milionů korun.