Do staré budovy se zakously bagry. „Teď už je konečně vidět, že se tu něco děje. Dosud se pracovalo převážně uvnitř objektu, kde se demontovaly a odstraňovaly výplně,“ uvedl mluvčí města Milan Vrbata.
Nádraží však Aši chybět nebude. Ještě letos se dočká nového.
„Aš se tak zařadí po bok horního nádraží v krajské metropoli, kde již cestující využívají nejen moderní nástupiště, ale i zcela novou odbavovací halu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda s odkazem na rekonstrukci v Karlových Varech před několika lety.
Novostavba bude oproti stávající výpravní budově posunuta víc východním směrem, blíže k nástupišti číslo 2. Přízemní objekt vytvoří dvojice výškově i materiálově odlišných kvádrů. Prosklená stěna odbavovací haly bude ve vstupním průčelí lemována portálem z pohledového betonu.
Nádraží v Aši půjde k zemi, zchátralou výpravní budovu nahradí novostavba |
Na kvádr haly naváže nižší část s provozními místnostmi, provedená v režném cihelném zdivu. Součástí prací bude renovace zastřešení přilehlého nástupiště, které využívají vlaky ve směru do německého Hofu.
Stavba přijde na 70 milionů
Ve spolupráci s městem Aš dojde rovněž na úpravu prostoru před nádražím. Vznikne tu malý autobusový terminál, který bude přímo navazovat na vlakové nástupiště. V sousedství potom vyrostou dvě desítky parkovacích míst pro veřejnost.
„První, co návštěvník, který k nám přijede vlakem, uvidí, je nádraží. Proto vítám, že tu budeme mít novou moderní budovu, na jejíž podobě jsme se mohli sami podílet,“ řekl k investici starosta Aše Vítězslav Kokoř.
Stavby za bezmála 70 milionů korun se zhostila firma Berger Bohemia. Práce by měly skončit letos v prosinci. Předseda představenstva společnosti Zdeněk Pilík nicméně věří, že se nádražní budovu podaří uvést do provozu dříve.