Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Z ostrovského náměstí se stává parkoviště autobusů. Lidé je tam nechtějí

  • 5
Mírové náměstí v Ostrově slouží jako autobusové nádraží, ale i jako parkoviště autobusů. A to se nelíbí ani lidem z okolí, ani ostrovským radním.

Stejně, jako se v minulosti vypořádali s parkováním kamionů v ulicích města, si nyní chtějí ostrovští radní posvítit i na autobusáky. Konšelům i lidem z okolí se nelíbí, že se z náměstí vedle centrálního autobusového nádraží stává i parkoviště vozů hromadné dopravy.

„To je špatně,“ řekl ostrovský místostarosta Petr Šindelář. „Parkující autobusy nemají v centru města co dělat,“ doplnil. Jedním dechem ale připustil, že pohodlně dostupných míst, kde by mohly parkovat, není mnoho.

„Zatím nás o této myšlence nikdo neinformoval. Jsme ale připraveni se k řešení problému postavit čelem. Musíme ovšem vědět podrobnosti,“ reagoval na záměr radnice Lukáš Siřínek, ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary. Ten zajišťuje nejen meziměstskou dopravu v regionu, ale před nedávnem rovněž převzal ostrovskou městskou hromadnou dopravu.

Navrhovaná změna by se tedy autobusů této společnosti výrazně dotkla. Vozy dopravního podniku ještě před nedávnem mohly parkovat v areálu někdejšího ČSAD na okraji Dolního Žďáru. Tato možnost ovšem padla současně s budovami komplexu.

„V současné době máme v Ostrově a nejbližším okolí několik míst na odstavy autobusů. Ta jsou ale vesměs na soukromých pozemcích, za které platíme nájem,“ konstatoval Siřínek.

Několik míst se najde

Částečné řešení parkování autobusů by mohl přinést dokončovaný atletický stadion v areálu Základní školy Masarykova. U něj by totiž podle Petra Šindeláře mohlo vzniknout čtyři až pět parkovacích míst pro autobusy, jejichž řidiči mají buď povinnou přestávku, nebo čekají na další spoj.

„Zastávky na Mírovém náměstí by každopádně měly sloužit pouze pro nástup a výstup cestujících, ne pro parkování autobusů,“ doplnil ostrovský místostarosta.

Ostrovští radní v minulosti řešili i problémy spojené s parkováním kamionů. Ty se týkaly zejména Nádražní ulice, kde odstavené náklaďáky zúžily komunikaci natolik, že nebylo možné bezpečně projet.

Radnice v současné době toleruje parkování v okrajových částech města, jako například u areálu někdejšího podniku Škoda Ostrov. „Ale jen do okamžiku, než si na ně začnou stěžovat lidé,“ dodal Petr Šindelář.