Diskuze

Bezohlední řidiči vjíždějí na běžkařské trasy, ničí je a často zapadnou

Krušnohorské obce a rolbaři stále častěji bojují s řidiči, kteří ničí běžkařské trasy. Problémy jsou hlavně tam, kde stopa vede po neudržovaných silnicích. Řidiče pak musejí mnohdy ještě vyprošťovat ze závějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V Přebuzi je značka, že se jedná o "slepou silnici", od značky se dá jet cca 1,5 km na Rolavu, tam průjezdnost končí. Kdo se snaží z Rolavy jet na Jelení nebo směrem na Stříbrnou, když je sníh, navíc po upravených běžkařských trasách je opravdu jouda. "Silnice" (hodně rozbitá hlavně při sjezdu k Jelení - makadamu jak v kamenolomu) z Rolavy na Jelení nebyla v minulosti autům průjezdná, změna nastala před

pár lety, a této unikátní části Krušnohoří to myslím uškodilo.

0 0
možnosti
Foto

Já bych tam ty zapadlý auta nechal až do jarního tání. !!

2 0
možnosti

Na facebooku mi přišlo vyjádření rolbařů, tak ho sem dávám tak, jak jsem ho obdržel. To pro ty, kteří tu prskají na běžkaře, že si svévolně zabírají silnici: Dobry den. Jsme radi že jste se zapojil do diskuze na : idnes.cz (bezohledni řidiči niči bežecke stopy) Rád bych alespon vam vysvětlit jak se věci maji, nebot registrace nam na idnes nebyla povolena. Pani redaktorka se v clanku dopustila nekolika nepresnosti. Zmynovana trasa opravdu slouzi od jara do podzimu jako silnice 3tridy ale v zimne je na ni povoleno plne omezeni provozu a existuje vyjimka pro vozy izs,horskou sluzbu a pro nasi spolecnost ktera ma zde krajskym uradem povolenou upravu teto silnice na bezeckou trat. tato silnice je rozhodnutim Krajskeho uřadu Karlovarskeho kraje v zimnim obdobi uživana jako součast Krušnohorske lyžařske magistraly s tim že toto je povoleno po dobu kdy lze provadet strojni udržbu rolbou. Kraj take udržbu teto trasy a přemenu na bežkaskou drahu financuje. silnice je oznacena znackou jine nebezpeci a dodatkovou ceduli v zime se neudrzuje. snehove bariery nestavime svevolne ale jelikoz se jedná o konec mista kde se otaci technika zimni udržby (sypaci vozy a traktory silničařu ) tak snih do zacatku teto cesty hrnou silnicaři i my. v obdobi kdy neni mozne jiz jezdit s rolbou se tyto zatarasy na naklady nasi spolecnosti odstrani nebo je odstranme my či silničaři ktere tam krajsky uřad pošle. Problemy vznikaji tak ze je řidici objizdeji a uvaznou po 400-500 metrech menot v podkladu je led, a kolama se prohrabou az na tento podklad . Vim ze je to asi troufale ale rad bych vas zdvorile pozadal zda by jste nebyl schopen uvedst toto v zminovane diskuzi -- nejlepe jako stanovisko nas rolbařu. Dekuji a snad se mne povedlo vysvetlit alespon podstatu tohoto problemu. Martin Bečvař Rolbař Jelení vrch.

0 0
možnosti

Proč tam tedy není ta zákazová značka 8-o ? Krajský úřad má ze zákona povinnost informovat o svém rozhodnutí uzavřít silnici.

2 0
možnosti

Docela mne tedy rozesmál argument. že vlastně co ti běžkaři chtějí. Však jich je v Krušných horách strašně málo. Což tedy je sice pravda, těch skutečných sportovců běžkařů je maloučko. Jenže ono jde především o turisty, kteří se ubytují a stravují alespoň týden.

No a zeptá se někdo proč těch je tak málo a přitom do Krkonoš, Jizerek či na Šumavu se už ani nevejdou?

0 0
možnosti

Nevím, jestli to tam komentující znají, ale do seriálu Rapl tam byl klid. Kolem bývalých dolů, které přitáhly spoustu neukázněných návštěvníků, je NPR Rolavská vrchoviště. Rolava za Přebuzí je "konec světa", na Jelení je pár chalup a jezdí se k nim v zimě jinudy. Auta po oné silnici jezdí prakticky přes rašeliniště, do kterých by na Šumavě nepustili živou duši. Osobně se divím, že ta silnice není zavřená celoročně. Na Šumavě kamarád otáčel auto na cestě z Modravy na Březník 2 km za cedulí 1. zóna. Řidič ignoroval několik zákazů vjezdu a "nevšiml" si upravených stop. Chtěl jet dál, že prý se otočí. Nakonec vycouval. Těhle lidí, co ani neví, proč jedou v zimě na hory, je čím dál víc. Pro běžkaře vede v Sasku proslulá Kammloipe a Sasové jsou na ní náležitě hrdi, Přebuz s Jelením a Saskem spojuje pro běžkaře Krušnohorská magistrála, která je oficiálně vedená právě po oné silnici. V zimě ty obce neživí pár zoufalých motoristů, co se snaží projet po silnici vedoucí ve výšce přes 900 m a u které je napsáno, že se v zimě neudržuje, ale naopak běžkaři. V létě jsou to cyklisté a věřte mi, že míjet se na kole s tolika auty na úzké silnici, která ani nezpomalí, dovede zkazit zážitek. A ta auta jsem parkovat u místních hospod v Přebuzi a na Jelení neviděl, asi jela do mekáče ve Varech. Kdo to tam zná a mám rád horskou přírodu, vůbec by mu nevadilo, kdyby se ta silnice zavřela úplně.

3 0
možnosti

:-/ tak to už je zase extrém, tyhle silničky spojují malé obce od nepaměti. No a zrovna na kole bych to objíždět nechtěl. Pokud by tam totiž byl zákaz vjezdu, tak tam nesmíte ani na kole.

0 0
možnosti

Teda pan Šoltes tady perlí. Jsem z velmi malé obce na Vysočině, sněhu tu je v zimě vždycky hromada, ale přesto si myslím, že silnice je prostě silnice, a když na ní není značka o nesjízdnosti, nevím, proč by mi měl nějaký žlučovitý dědek nadávat, že po ní jedu autem. A kdybych někoho chytl, jak hrabe na cestu hromadu sněhu, aby tam auta nemohla, zaručuju vám, že by si to ještě velmi rád po sobě uklidil. Kvůli pár joudům na lyžích přece nebudu chodit všude pěšky. A je jedno, jestli jsem "pražák" nebo místní.

2 3
možnosti

Nepochopil jste poselství. Když vidím upravenou stopu na silnici, tak tam nepojedu, i kdybych tam stokrát směl. Nejsem totiž idiot.

1 0
možnosti

Tak jestli to dobře chápu, tak upravována je běžná silnice, která není pro provoz uzavřená. V tom případě není co řešit.

Na druhou stranu znám mnoho případů, kdy řidiči jezdí i do míst, kde je zákaz vjezdu a tím ničí běžkařské stopy, velký problém vidím zejména u čtyřkolek, kdy někteří jezdci neznají žádná pravidla.

Celkově je to ale o bezohlednosti některých individuí, kterým je vše jedno, hlavně když oni upokojí své ego...

2 0
možnosti

Tam není co řešit, zákaz vjezdu je zákaz vjezdu a přes to nejede vlak. Tam není co argumentovat, je to prostá bezohlednost.

0 0
možnosti

Krušné hory jsou v tomto specifické. Zatímco v Krkonoších, Jizerkách, Jeseníkách na Šumavě atd. se považuje příjem z turismu za důležitý, tak tady tomu tak zdá se není. Krušné hory jsou jediné hory, kde byl od roku 1993 použit maximálně možný zákaz vstupu do lesů, tedy na půl roku. Šumava byla postižena více, ale zákaz by tam neprošel. Že je podnikání za těchto podmínek velice těžké, to dokazuje velké množství penzionů a chalup, které jsou na prodej a roky prázdné.

I když není zákaz vstupu do lesů, tak je běžné, že jsou stopy rozjížděny i přímo v lese. Vozidly, které mají zjevně zvláštní právo vjezdu do lesa z důvodu hospodaření a výkonu práva myslivosti. Je to velice složitá věc, protože je to skutečně jen o domluvě. Práva běžkařů se tu střetávají s právy jiných subjektů.

Možná by se po letošní nepovedené sezoně vyplatilo se nad tím trochu poradit a pokusit se domluvit nějaká pravidla.

0 0
možnosti

Tak je ta silnice uzavřená, nebo pouze zasněžená?

0 0
možnosti

Já to z toho článku nějak nechápu. Tak je tam zákaz vjezdu nebo ne?

Pokud tam je zákaz vjezdu, není co řešit, je to porušení předpisů - ignorování dopravního značení.

Ale pokud je to normální silnice, tak zase nevím co prkýnkáři žvaní. Pokud nemám žádnou zákonnou cestou zakázán vjezd, tak je vjezd vozidlům povolen bez omezení. A jedno jestli je to nerozum, protože silnice je neudržovaná, to přece jako nemístní nemohu vědět, že to není dobře sjízdné, pro mne i pro navigační mapy je to normální silnice. Značka silnice se v zimě neudržuje neznamená vůbec nic, to je jen informace.

Klidně ať to na zimu uzavřou, ale musí být jasně označeno, kdy a kam se nesmí jezdit. Ne, opravdu nějaká vytvořená stopa se nerovná zákazu vjezdu.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Postřílím vás, řval na lidi ozbrojený opilec v Chebu. Zadržela ho policie

28. března 2024  8:26

Na náměstí v Chebu se ve středu odpoledne pohyboval opilý muž se zbraní a vyhrožoval lidem, že je...

Bečovské serpentiny jsou neprůjezdné, stavbaři je budou narovnávat

25. března 2024  15:34

Osmnáct týdnů bude trvat další objížďka na silnici I. třídy číslo 20 mezi Karlovými Vary a Plzní....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Patera koučem, Moravec asistentem. Duo z Nagana přebírá Karlovy Vary

26. března 2024  18:36

Trenérem extraligových hokejistů Karlových Varů se stal Pavel Patera. Nahradil Václava Eismanna,...

Karlovarský kraj přichází dlouhodobě o obyvatele, nový projekt tomu má zamezit

26. března 2024  9:40

Na 40 tisíc lidí, tedy jedno větší okresní město, odešlo od 90. let z Karlovarského kraje do jiných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dávno zapomenuté recepty egerlandské i chebské kuchyně oživují v Lipné

23. března 2024  9:15

Celou řadu jarních pokrmů inspirovaných kuchyní starého Chebu nabízí od března svým hostům...

Sociální a komunitní centrum ve Varech pomáhá hendikepovaným i zadluženým

28. března 2024  11:50

Problémy, které se podaří vyřešit jedním telefonátem, ale i takové, nad nimiž sociální i terénní...

Postřílím vás, řval na lidi ozbrojený opilec v Chebu. Zadržela ho policie

28. března 2024  8:26

Na náměstí v Chebu se ve středu odpoledne pohyboval opilý muž se zbraní a vyhrožoval lidem, že je...

Projekt dvou sportovišť je připraven, Vary ale musí získat dotaci od agentury

27. března 2024  16:20

Multifunkční hřiště u KV Areny a hřiště s umělým povrchem v areálu stadionu v Drahovicích jsou dva...

Z kopce na kolech i jiné atrakce. Zimní sezona v lyžařských areálech skončila

27. března 2024  13:40

Nejhorší za dobu jeho působení na vrcholu Plešivce. Tak hodnotí uplynulou zimní sezonu Petr...