"Děti se tak vcítí a porozumí emocím a motivům druhého člověka. V každodenním životě jim pak budou umět pomoct a poradit. Na vlastní kůži si vyzkouší, jaké to je být nevidomý nebo slabozraký," uvedla Gabriela Maudrová z České pojišťovny, která se na akci také podílela.
"Tohle je pomeranč, tohle kiwi, citron, česnek a tohle krabička," říkala Míša Vanečková ze čtvrté třídy, když podle hmatu rozpoznávala ovoce a zeleninu.
Se svými spolužáky si také vyzkoušela, jak se s bílou hůlkou v ruce přechází ulice, namazala si chleba máslem nebo si osahala plastický obrázek a zkusila si jej namalovat.
"Byl tady i nevidomý pán se psem, který dětem vyprávěl různé zkušenosti ze svého života a také jim říkal, kdy je vhodné pomoct a kdy stačí jen poradit. Děti viděly i ukázku výcviku asistenčního a vodícího psa," upřesnila Maudrová.