Vzniknout má víceúčelový komplex s obchodními i komerčními prostory a parkovacími místy. Objekty patří dceřinné společnosti V-KMV, nicméně víceúčelové centrum je soukromým projektem generálního ředitele.
„Karlovarské minerální vody zde budou mít i v budoucnu své sídlo, protože jsou neodmyslitelně spjaty s Karlovými Vary, ale jinak se jedná o mou osobní investici v rámci mých různorodých podnikatelských aktivit,“ uvedl Alessandro Pasquale.
Aktuálně je pro něj nutným krokem vznik takzvané objemové studie. O její zpracování zástupci společnosti požádali karlovarské studio Hangár. Tedy autory, kteří vytvořili i studii nového integrovaného dopravního terminálu v centru krajského města. Důvodem je podle generálního ředitele to, aby bylo možné propojení obou objektů co nejefektivnější.
Někdejší stáčírna z města nezmizí
„V rámci projektu počítáme se zachováním objektu bývalé stáčírny z 30. let 20. století i přesto, že se nejedná o kulturní památku, a s dostavbou na dalších pozemcích, zejména na místě současné nevyužívané budovy solivárny z 80. let minulého století,“ prozradil Alessandro Pasquale.
Co má nabídnout nové centrum
|
V novém areálu by se podle něj měla nacházet nákupní galerie, food court – tedy stravovací hala, centrum zábavy spojené s wellness a kino.
„Uvažujeme o malé stáčecí manufaktuře a podle výstupů objemové studie také o kancelářích a případně bytech. Výstupy objemové studie bychom měli mít k dispozici na jaře příštího roku,“ popsal generální ředitel.
Plán také závisí na propojení s městským projektem dopravního terminálu. Neznamená to prý, že by nemohl vzniknout samostatně, nicméně ředitel minerálních vod se snaží o spolupráci s městem.
Pokud se pustí do stavby terminálu, bude se i projekt na území solivárny řídit jeho časovým harmonogramem. Terminál by měl začít růst v roce 2018.
„Podle mého názoru se jedná o správný záměr, díky kterému vznikne jedno dopravní centrum, a pro město Karlovy Vary to bude přínosné,“ zhodnotil Pasquale.
Je přesvědčen, že se projekt snaží zodpovědně vyřešit všechny aspekty související s umístěním terminálu do centra. Pokud opravdu vznikne, bude podle něj přínosem i pro bývalou solivárnu. Zástupci KMV se zase snaží, aby jejich projekt byl přínosem pro terminál, město a ty, kteří v něm bydlí.
Není nutné měnit územní plán
Vedení radnice už dostalo od zástupců minerálních vod dopis, že by s městem rádi spolupracovali.
„Žádají nás v podstatě o koordinaci, aby ty dva plány nebyly v rozporu, respektive nejely po dvou kolejích,“ řekl primátor Petr Kulhánek. Radnice jim odpověděla, že s nimi bude spolupracovat. Podle mluvčího magistrátu Jana Kopála ví město o plánech kolem solivárny zhruba od loňského podzimu.
„Dozvěděli jsme se o nich v souvislosti se zastupitelstvem, kde se projednávaly žádosti několika investorů o změnu územního plánu, aby mohli přednostně začít se svými projekty,“ připomněl.
Přihlásila se také Mattonka a vedení města poté zjistilo, že víceúčelové centrum může v bývalé stáčírně vzniknout i bez nutné změny. Neodporuje totiž územnímu plánu.
Bývalá stáčírna se dva roky po sobě už lidem na čas otevřela. Během loňského filmového festivalu v ní fungoval populární klub Aeroport, loni našel na jejím prostranství zázemí fashion market.