Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny dopravy v kraji se zvednou, v Chebu o dvě koruny na jízdenku

  9:07aktualizováno  9:07
Městská hromadná doprava v Chebu od Nového roku zdraží. Při platbě v hotovosti si cestující budou muset připravit o 2 koruny víc. Zdraží ale i jízdné při platbě čipovou kartou a u předplatného. Zvýšit ceny chtějí i v Karlových Varech. Tam by se to ale mělo dotknout jen časových kuponů, základní jízdné se zřejmě nezmění.

Ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Návrh změny tarifů v Chebu ve čtvrtek posvětili městští zastupitelé. Zdražení prošlo jen poměrně těsně. Z 28 zastupitelů bylo pro jen 18, ostatní se buď zdrželi, nebo byli proti. "Nedomnívám se, že náklady, které nám Autobusy Karlovy Vary zvyšují, jsou opodstatněné. Navrhoval bych, aby město společně s krajem na tuto organizaci zatlačilo. A pokud se to nepovede, připravil bych výběrové řízení," řekl Jan Votruba(KSČM).

Jak se zdraží jízdné

Cheb

základní jízdné v hotovosti 12,-
základní jízdné čipová karta 10,-

měsíční 350,-
čtvrtletní 800,-

Pro děti od 6 do 15 let a studenty od 15 do 26 let platí poloviční ceny

Důchodci do 65 let

měsíční 175,-
čtvrtletní 400,-

Důchodci nad 65 let

roční předplatné 175,-

Karlovy Vary

O kolik se časové jízdenky zdraží rozhodne karlovarská městská rada 28. listopadu.

Sokolov

V Sokolově, kde základní jízdné stojí 14 korun, by se zatím ceny zvyšovat neměly.

"S Autobusy Karlovy Vary se skutečně dohadujeme o každé koruně. Je velmi obtížné se v té ekonomice vyznat," reagoval starosta Chebu Pavel Vanoušek (ČSSD). "Dokonce jsme si najali poradce a díky změně jízdních řádů jsme dokázali, že dnes jezdí důchodci mezi 65 a 75 lety jen na průkazku, která stojí 150 korun. A přesto nedoplácíme zásadně více," poznamenal starosta, podle nějž město bude městskou hromadnou dopravu dotovat asi 11 miliony korun ročně. "Problém ale je, že kromě zvyšující se ceny nafty bude vyšší i DPH," dodal.

"V městské dopravě se platí většinou hotově. Nemáme automaty na lístky, desetikoruna je to, co máte běžně v peněžence. Dvanáct korun už je ale problém. Když budu mít místo dvoukoruny pětikorunu, nikdo mi rozdíl nevrátí," zdůraznil radní Miroslav Plevný (Volba pro město).

Ve Varech zdraží časové kupony

Lidé, kteří si pořídí čipovou kartu, zaplatí za jednu jízdu od ledna osm korun. "V městských dopravách používá v současné době čipové karty zhruba 60% cestujících. Jízdné je zvýhodněné o 15 až 30 procent," uvedl ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan. Za měsíční jízdenku Chebané nově zaplatí 350 korun, tedy o padesátikorunu více. Tříměsíční lístek pak vyjde o 100 korun dráž, bude stát 800 korun.

Od Nového roku chystá zdražení městské hromadné dopravy také Dopravní podnik Karlovy Vary. Tentokrát se nebude týkat jednotlivých jízdenek, jejichž cena je po Praze nejvyšší v republice, ale takzvaných časových kupónů. Z peněženek tak vytáhnou více lidé, kteří si kupují měsíční, čtvrtletní, pololetní a roční jízdenky. Dopravní podnik je naposledy zdražil před čtyřmi lety.

"Co se týká jednotlivých jízdenek, jsme opravdu druhé nejdražší město v republice. U časového jízdného je tomu přesně naopak. Jejich cena nás brzdí, protože náklady se neustále zvyšují. Zdražit je musíme právě kvůli růstu nákladů a také DPH," řekl předseda představenstva karlovarského dopravního podniku Jaroslav Růžička. O kolik přesně se ceny zvednou, zatím nechce prozradit. Návrh musí teprve schválit Rada města, která zasedne 28. listopadu.

Jízdenky chtěli zlevnit, je to ale nemožné

Vedení dopravního podniku podle Růžičky uvažovalo i o tom, že by cenu obyčejné nepřestupní jízdenky, která činí 18 korun, snížilo. Pro srovnání v Plzni za stejnou jízdenku zaplatí cestující jen 12 korun. Její zlevnění se však v Karlových Varech ukázalo jako nemožné.

"Nechali jsme si vypočítat zhruba šest variant a jednou z nich bylo právě snížení ceny jednotlivého jízdného. V danou chvíli by to bylo vzhledem k městskému rozpočtu nereálné," uvedl předseda představenstva.

Kromě plánovaného zdražování chce však karlovarský dopravní podnik své zákazníky také potěšit. Plánuje optimalizaci linek, která má cestujícím přinést větší komfort. Změny ale nenastanou hned od Nového roku, podle Růžičky všechno ještě chvíli potrvá.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Seniorka nad lupičem vybojovala kabelku, tak alespoň vykradl auto

Jednasedmdesátiletá žena překvapila mladého lupiče, který jí chtěl na ulici v Chebu za bílého dne ukrást kabelku. Svírala ji tak pevně, že se lapka lekl a...  celý článek

(ilustrační snímek)
Šancí na studium vysoké školy v Karlovarském kraji přibývá

Na své budoucí studenty začínají líčit vysoké školy působící v Karlovarském kraji. Bude jich nebývalý počet. Šanci mají zdravotníci, ekonomové i strojaři.  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Pečovatel/ka - moderní zařízení v Praze - 18 - 19 000 Kč - velice zajímavé

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj
nabízený plat: 18 000 - 19 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.