Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli opravám karlovarského nádraží na cestující čekají zpoždění

  8:59aktualizováno  8:59
Správa železniční dopravní cesty se chystá v nejbližších dnech vyhlásit soutěž na další kolo modernizace karlovarského horního nádraží. Práce by měly začít už na podzim letošního roku, a to po dokončení odbavovací budovy.

Nová hala karlovarského horního nádraží má být hotová letos na podzim. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Hlavní část prací je ovšem podle mluvčího správy Marka Illiaše naplánována na roky 2017 a 2018. „Bude to znamenat omezení drážní dopravy,“ avizoval Illiaš.

Kromě jiného se totiž bude hloubit nový podchod, zásadní proměnou ovšem projdou i samotná nástupiště. „A v neposlední řadě dojde ke změnám kolejiště,“ naznačil mluvčí správy.

Firma, která bude provádět modernizaci staniční části karlovarského nádraží, musí počítat i s dalšími obdobnými akcemi v regionu. Jde především o úpravy peronu železniční stanice v Chodově a vylepšení tratě Karlovy Vary - Johanngeorgenstadt.

„Bude proto nutná koordinace plánovaných výluk tak, aby byl provoz zachován v co největší možné míře,“ řekl Illiaš. Do dění na horním nádraží zasáhne i investice města. To bude financovat výstavbu nové lávky pro pěší z nádraží na sídliště Růžový Vrch.

Město postaví novou lávku pro chodce

„Chystáme vypsání veřejné soutěže na dodavatele,“ uvedl první náměstek karlovarského primátora Čestmír Bruštík. V rozpočtu města je na stavbu vyčleněna částka 30 milionů korun. O tom, kdo ji provede, by mělo být jasno během prázdnin.

Stavba lávky začne v návaznosti na výstavbu odbavovací haly a úprav kolejiště. „Práce musíme koordinovat tak, abychom se takříkajíc trefili do plánovaných výluk,“ řekl Bruštík.

Přípravné práce začnou už na podzim, dokončení lávky je plánované na příští rok. Konstrukci by měla dodavatelská firma zkompletovat na místě a usadit ji během jednoho dne tak, aby montáž co možná nejméně zasáhla do provozu na trati.

Do nové haly v říjnu

Další práce závisí na dokončení odbavovací haly. „Počítáme s tím, že dodržíme termín a halu otevřeme v říjnu letošního roku,“ konstatoval Marek Illiaš. Stavba se dostala do skluzu kvůli nepředvídatelným problémům s podložím.

Hotový je už betonový základ objektu, jehož autorem je architekt Petr Franta. Výstavba samotné konstrukce už bude podle odborníků relativně rychlá, protože nové nádraží je de facto stavebnice. Výstavba nové odbavovací haly přijde na 96 milionů korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Cristina Contini (vpravo), budoucí zdravotní sestra (žákyně 4.ročníku) zkouší...
Zdravotní sestry nemusí složitě dojíždět, začaly studovat ve Varech

Více než dvacítka zdravotnic z jednapadesáti přihlášených zájemců začala v Karlových Varech studovat na pobočce Fakulty zdravotnických studií ZČU v Plzni...  celý článek

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

Padělky zboží světoznámých značek na tržnici ve Svatém Kříži na Chebsku.
Trhovci u hranic prodávali falešného Korse, Pradu či Vuittona

Padělky za téměř čtyři miliony korun zabavili celníci při kontrole tržnice Asia Dragon Bazar ve Svatém Kříži na Chebsku, nedaleko hranic s Německem. Trhovci...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.