Nová hala karlovarského horního nádraží má být hotová letos na podzim.

Nová hala karlovarského horního nádraží má být hotová letos na podzim. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Kvůli opravám karlovarského nádraží na cestující čekají zpoždění

  • 0
Správa železniční dopravní cesty se chystá v nejbližších dnech vyhlásit soutěž na další kolo modernizace karlovarského horního nádraží. Práce by měly začít už na podzim letošního roku, a to po dokončení odbavovací budovy.

Hlavní část prací je ovšem podle mluvčího správy Marka Illiaše naplánována na roky 2017 a 2018. „Bude to znamenat omezení drážní dopravy,“ avizoval Illiaš.

Kromě jiného se totiž bude hloubit nový podchod, zásadní proměnou ovšem projdou i samotná nástupiště. „A v neposlední řadě dojde ke změnám kolejiště,“ naznačil mluvčí správy.

Firma, která bude provádět modernizaci staniční části karlovarského nádraží, musí počítat i s dalšími obdobnými akcemi v regionu. Jde především o úpravy peronu železniční stanice v Chodově a vylepšení tratě Karlovy Vary - Johanngeorgenstadt.

„Bude proto nutná koordinace plánovaných výluk tak, aby byl provoz zachován v co největší možné míře,“ řekl Illiaš. Do dění na horním nádraží zasáhne i investice města. To bude financovat výstavbu nové lávky pro pěší z nádraží na sídliště Růžový Vrch.

Město postaví novou lávku pro chodce

„Chystáme vypsání veřejné soutěže na dodavatele,“ uvedl první náměstek karlovarského primátora Čestmír Bruštík. V rozpočtu města je na stavbu vyčleněna částka 30 milionů korun. O tom, kdo ji provede, by mělo být jasno během prázdnin.

Stavba lávky začne v návaznosti na výstavbu odbavovací haly a úprav kolejiště. „Práce musíme koordinovat tak, abychom se takříkajíc trefili do plánovaných výluk,“ řekl Bruštík.

Přípravné práce začnou už na podzim, dokončení lávky je plánované na příští rok. Konstrukci by měla dodavatelská firma zkompletovat na místě a usadit ji během jednoho dne tak, aby montáž co možná nejméně zasáhla do provozu na trati.

Do nové haly v říjnu

Další práce závisí na dokončení odbavovací haly. „Počítáme s tím, že dodržíme termín a halu otevřeme v říjnu letošního roku,“ konstatoval Marek Illiaš. Stavba se dostala do skluzu kvůli nepředvídatelným problémům s podložím.

Hotový je už betonový základ objektu, jehož autorem je architekt Petr Franta. Výstavba samotné konstrukce už bude podle odborníků relativně rychlá, protože nové nádraží je de facto stavebnice. Výstavba nové odbavovací haly přijde na 96 milionů korun.