Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cheb chce obnovit slávu letiště. Mohlo by být záložní pro Karlovy Vary

  12:13aktualizováno  12:13
Po letech snažení má Cheb konečně na dosah přistávací dráhu tamního letiště. Ministerstvo dopravy slíbilo, že ji na město převede. To by mohl být pro chebské letiště nový začátek.

V současné době chebské letiště může sloužit pouze pro sportovní létání. | foto: Petr Przeczek, 5plus2.cz

Město Cheb usiluje o vzkříšení letecké dopravy na tamním letišti. To už sloužilo letectví v době rakousko-uherské monarchie. Zatím je to však přání z říše snů. Betonová dráha na chebském letišti, která patří Ministerstvu dopravy, se totiž rozpadá. 

Město plánuje, že dráhu opraví. Chce však investovat do svého. Teď už má konečně šanci, že dráhu v dohledné době získá do svého majetku. „Máme písemný příslib Ministerstva dopravy, že dráhu na město převede,“ uvedl zástupce chebského starosty Pavel Hojda.

Mít plnohodnotné letiště je přitom pro Chebské prestižní záležitost. Starosta Chebu Petr Navrátil se netají myšlenkou, že taková služba by městu významně zvedla kredit. Po nezbytných opravách by navíc mohlo chebské letiště sloužit jako záložní pro Karlovy Vary. 

V případě, že by přistání na tamním letišti nebylo z jakéhokoli důvodu možné, dispečeři by mohli letadla přesměrovat do Chebu. Přistávací dráha je však prozatím v takovém stavu, že to není možné. Poškození je takové, že podle Úřadu pro civilní letectví už plocha není způsobilá k užívání. Piloti musí se svými stroji přistávat na vedlejší louce. V současnosti může letiště sloužit jen sportovnímu létání.

Plně funkční letiště by Chebští uvítali i s ohledem na bouřlivě se rozvíjející průmyslovou zónu. „Investoři a manažeři poptávají možnosti rychlého spojení z nejrůznějších míst Evropy do továren v Chebu. A malé letadlo se zdá být ideální volbou,“ řekl starosta s tím, že Cheb nemá ambice konkurovat větším letištím v okolí. 

Letiště by mohlo také přivítat větší počet turistů, kteří k cestování využívají malé letadlo.

„Dráha utrpěla v posledních dnech války obrovské poškození. Bylo v ní čtyřiapadesát kráterů po bombách,“ řekl matador chebského letectví, zakladatel a místopředseda Ultralight clubu Cheb Luděk Matějíček, který má historii chebského letectví v malíčku.

 A právě v místech poškození se letištní plocha začala propadat. „Teď se jedná o to, zda se podaří dráhu zachránit. Pokud by to nevyšlo, byla by to nenávratná škoda,“ dodal Matějíček.

„Na zprovoznění přistávací plochy by bylo zapotřebí přibližně dvanácti milionů korun,“ odhadl chebský místostarosta Pavel Hojda.

Takřka přesně za dva roky oslaví chebské letiště sto let od svého založení. První a tehdy jediné letiště v zemích Koruny české bývalého rakouskouherského mocnářství začalo sloužit 1. července 1917. 

V roce 1918 bylo chebské letiště jediným funkčním vojenským letištěm na území nově vzniklé Československé republiky.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Seniorka nad lupičem vybojovala kabelku, tak alespoň vykradl auto

Jednasedmdesátiletá žena překvapila mladého lupiče, který jí chtěl na ulici v Chebu za bílého dne ukrást kabelku. Svírala ji tak pevně, že se lapka lekl a...  celý článek

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

Ilustrační foto
Lesníci se bojí plánu zakázat těžbu dřeva, ztráty by počítali v milionech

Správci městských lesů se obávají mnohamilionových ztrát za prodej vytěženého dřeva. Hrozí v okamžiku, kdy stát odsouhlasí zákaz těžby, aby přiměl dřevaře...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Procesní inženýr / technolog

Grafton Recruitment Praha
Karlovarský kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.