Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové chebské nádraží rozdělilo místní na dva nesmiřitelné tábory

  14:27aktualizováno  14:27
Málokterou stavbu v Chebu lidé přijali tak, jako nový dopravní terminál pro autobusovou dopravu. Veřejnost se prakticky rozdělila na dva tábory.

Moderní stavba terminálu v Chebu si mezi místními vysloužila přezdívku ježek. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Zatímco jedni jej hodnotí jako zdařilý příklad moderní architektury, jiní si na objekt z rudě natřeného kovu a skla nemohou zvyknout.

„Kdo si pamatuje staré nádraží, dá mi za pravdu, že modernizovat bylo třeba. Ale tohle se mi ani trochu nelíbí,“ otevřeně říká Jana Stadlerová, která pod přístřeškem nového terminálu čeká na spojení do Františkových Lázní.

Kromě futuristických tvarů centrální budovy, která stojí na ostrůvku uprostřed plochy terminálu, jí vadí i to, že hned vedle chátrají bez využití volné prostory chebského nádraží.

„Bohužel, už na začátku projektu se nepovedla spolupráce s Českými drahami,“ vysvětluje náměstek hejtmana Petr Navrátil. „Začalo se v době, kdy dráhy chtěly z nádražních prostor vytvořit centrum nákupů a služeb. Proto jsme tehdy se žádostí na využití vlakového nádraží neuspěli.“

Stříšky před deštěm neochrání

Novému terminálu místní vytýkají také nedostatečné zastřešení. Pokud při dešti fouká, vysoké stříšky cestující před kapkami vody neochrání. Poněkud zvláštně působí i upozornění na každém z vysokých ocelových nosníků, aby se jich lidé za bouřky nedotýkali.

„Je to nezvyklé, ale byl jsem ujištěn, že žádné nebezpečí nehrozí. Za celou dobu provozu se nic nestalo, a to je nedaleko nádraží a elektrické troleje, které blesky přitahují,“ mírní obavy Navrátil.

Šestiboká moderní stavba s nástupišti a odstavnou plochou pro autobusy nahradila původní terminál, který v sousedství vlakového nádraží vyrostl v šedesátých letech minulého století. Projekt za více než sto milionů korun pokryla z dvaadevadesáti procent dotace z ROP Severozápad.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

Padělky zboží světoznámých značek na tržnici ve Svatém Kříži na Chebsku.
Trhovci u hranic prodávali falešného Korse, Pradu či Vuittona

Padělky za téměř čtyři miliony korun zabavili celníci při kontrole tržnice Asia Dragon Bazar ve Svatém Kříži na Chebsku, nedaleko hranic s Německem. Trhovci...  celý článek

Unikátní stromořadí poblíž mostovského zámku potřebuje ozdravnou kúru.
Unikátní alej u Mostova potřebuje ozdravnou kúru, obec shání peníze

Unikátní javorová alej u obce Odrava na Chebsku potřebuje ozdravnou kúru. Na zásadní úpravy stromořadí, které se skládá z více než dvou stovek javorů mléč...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.