Nová vizualizace Central parku, kterou představila karlovarským radním

Nová vizualizace Central parku, kterou představila karlovarským radním společnost Lordship | foto: Lordship

Zoologická, bytové domy nebo park? Rodí se pravidla pro novou část města

  • 3
Vedení karlovarské radnice sepsalo část požadavků, které má k projektu Central Parku. Už sedm let jej plánuje investor postavit v oblasti dolního nádraží.

Zelený pás podél Ohře, lázeňské a hotelové domy, promenády i obchody by měl podle představ radních zahrnovat Central Park Karlovy Vary, který chce za 800 milionů korun postavit developerská společnost Lordship.

Zatím ještě čeká na takzvaný čistopis územní studie, poté může začít zcela novou část krajského města projektovat.

„Lordship stále vede jednání ohledně územní studie a je pravda, že stanoviska města a zástupců společnosti jsou mnohdy velmi protichůdná - zejména v řešení návazných dopravních investic, které vyvolá zástavba v onom území, a otázka jejich financování,“ řekl primátor Petr Kulhánek.

Jednání s úřady státní správy by podle něj mohla skončit v září, a pokud vše půjde dobře, investor by mohl začít projektovat. „Nerad bych ale v tomto smyslu předjímal, neboť je tam řada zatím nevyjasněných věcí, které možná budou vyžadovat delší čas, možná řadu kompromisů, možná v některých částech úplně jiné řešení,“ upozornil Petr Kulhánek.

K požadavkům, které radní mají, zřejmě v krátké době přibudou další, které chtějí členové městské komise cestovního ruchu. Apelovali na vedení města, aby k seznamu připojili i definici, že území musí být co nejatraktivnější jak pro obyvatele, tak pro návštěvníky Karlových Varů. 

Padaly různé návrhy - od vybudování zábavního parku počínaje, zoologickou zahradou konče. O všem budou ještě zástupci města diskutovat.

Hejtmanův náměstek pro oblast majetku Michal Riško se v připomínkách k projektu zaměřil hlavně na dopravu. 

„Byla pro mě nedostatečně vyřešená. Vzhledem k danému území musí mít dostatečnou kapacitu,“ řekl. 

Jeho kolega náměstek Čestmír Bruštík zase bojoval za to, aby byly jasné plány ohledně dopravního terminálu. „Zaměřujeme se na to, abychom udělali terminál pro městskou a meziměstskou dopravu, aby na sebe navazovalo propojení Varšavské a dolního nádraží. To je jeden z nejvíce diskutovaných bodů,“ popsal. Ve hře jsou podle něj stále dvě varianty, a to buďto jediný terminál pro oba typy linek nebo dva - pro každý typ zvlášť. 

Svá pro i proti vidí v Central Parku Karlovy Vary také náměstek pro kulturu Jiří Klsák. Líbí se mu, že se centrum rozšíří až k břehu Ohře, výhrady má ale k výškovým stavbám v blízkosti městské památkové zóny. Jedna z nich je podle něj v současné době posunutá z prostoru dolního nádraží blíže k budově bývalé stáčírny minerálky.

„Dost bych se divil, kdyby památkáři připustili něco takového v návaznosti na městskou památkovou zónu. Je to ale výhrada má, neříkám, že pokud dojde k výraznému konsenzu, budu urputně protestovat,“ uvedl.

Území dolního nádraží v současné době prochází dekontaminací, která skončí ještě letos. Do doby, než začne růst nová čtvrť, tam zůstane zelená plocha.