„Cyklopruh je tam udělaný z toho důvodu, že si cyklokoordinátorka stěžovala, že na Moskevské ulici není možnost pohybu kol. Když jel člověk na kole po silnici, tak měl strach, že ho srazí auto, které vycouvává z parkovacího místa, takže to bylo nebezpečné,“ zdůvodnil primátorův náměstek pro investice Čestmír Bruštík.
Zároveň dodal, že řešení stezky na Moskevské schválil dopravní inspektorát, splňuje veškeré podmínky a radnice tam nechává kvůli bezpečnosti osadit i květináče.
Karlovarská cyklokoordinátorka Eva Štěrbová se ale proti řešení důrazně ohradila. Chtěla sice cyklistům zpříjemnit cestu po Moskevské, nikoli však takhle. „Podle mě je to velice špatně udělané,“ uvedla.
Zmínila přitom jak platná doporučení, tak to, že cyklostezka nemá kam pokračovat, i její rozbitý povrch. „Když už dávali na Moskevskou ulici nový asfalt, bylo potřeba udělat to samé i na chodníku,“ poznamenala.
Podle Čestmíra Bruštíka jde ale pouze o provizorní řešení do doby, než dojde na druhou etapu opravy ulice. „Město se může do oprav pustit podle finančních prostředků, které má. Cyklopruh na Moskevské stál jen dva tisíce korun za dopravní značení, nic víc,“ uvedl.
Novinka vzbudila zájem i u karlovarského architekta Miloslava Bokoty ze sdružení ArchaVary. V něm působí zejména architekti, stavební inženýři a urbanisté.
Považuje ji za součást snahy o vytvoření dojmu, že Karlovy Vary mají připravenou cykloinfrastrukturu. Stejně jako sliby o zavedení takzvaného sdílení kol, osazení inteligentních zastávek před volbami a chytrých laviček.
„Provedení cyklostezky, neboť tak lze toto dílo za cyklostezku po osazení příkazové značky C10a považovat, je ale na úrovni malé země v západní Africe a ne na úrovni středoevropského města a světových lázní,“ komentoval architekt.
Zároveň uvedl, že pokud radnice stezku projednala s příslušnými odbory a úřady, výsledek tomu neodpovídá.
Povrch podle něj vykazuje významné nerovnosti jak podélné, tak příčné, a to až o 7,5 centimetrech výšky.
„Z tohoto pohledu je stezka pro běžné užívání nebezpečná,“ řekl Miloslav Bokota s tím, že těžko na ni vyrazí babička s kolem Ukrajina, manažer na skládačce, dítě či dokonce inline bruslař. Navíc se podle něj poněkud zapomnělo také na nevidomé chodce.
O něco méně kritický je k cyklopruhu Jan Nedvěd, který je členem iniciativy Chceme cyklopruhy ve městě. Je totiž rád alespoň za něco a doufá, že město v budoucnu trasu zrekonstruuje a prodlouží. „Požitek z jízdy nebyl valný, projel jsem jen po části, ale jsem rád, že se zdejší cyklosíť zase o kousek prodloužila,“ uvedl.
Do budoucna by ocenil, aby následovaly i další cyklopruhy, například kompletně dokončit Moskevskou, Sokolovskou v části Rybáře, ulici Na Vyhlídce nebo Chebskou ve Dvorech.