Cyklostezka Ohře zatím končí v Hradišti u Chebu brodem. Most už je však ve

Cyklostezka Ohře zatím končí v Hradišti u Chebu brodem. Most už je však ve výrobě a brzy přistane na svém místě. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Cyklistickému propojení Varů a Chebu chybí jen málo. Most v Hradišti

  • 5
Ještě pár týdnů a Karlovy Vary s Chebem budou mít nové propojení. Tentokrát však nikoli pro auta. Posledního března bude hotová cyklostezka Ohře, která už několik let patří k nejvyhledávanějším cyklistickým trasám v regionu.

Pokud bude cyklistům přát počasí, časně zjara projedou mezi dvěma největšími městy kraje převážně po asfaltu bez toho, aby se obávali projíždějících aut.

"Prakticky dokončena je část z Chocovic do Jindřichova, dále z Jindřichova k estakádě na R6, kterou cyklostezka v uvozovkách podjíždí, a také část od estakády k železničnímu přejezdu Hradiště. Schází jen drobnosti, například osazování zábradlí a osetí travou," popsala mluvčí krajského úřadu Jana Pavlíková.

Poslední část cyklostezky stavbaři dokončují a chystají položení asfaltové vrstvy. Dojde také na osazování mostu, který má už připravené založení. V těchto dnech je ještě ve výrobě.

Propojení pomohla i evropská dotace

Závěrečný úsek cyklostezky je 4, 7 kilometru dlouhý a z pětaosmdesáti procent jej zaplatí evropská dotace z Regionálního operačního programu Severozápad, patnáct procent dá kraj. Celkem bude stát 30 milionů korun.

K páteřní cyklostezce, kterou naplánoval kraj, přidávají svůj díl také radnice. Třeba Cheb míří svými plány do německého Waldsassenu, městské cyklostezky staví i Karlovy Vary.

Naposledy to byla část mezi Kauflandem a Varyádou, radnice připravuje také úsek od Doubského mostu směrem ke Svatošským skalám. Je předposlední částí cyklostezky, která vede přes Karlovy Vary.

"Bohužel v prostoru mezi Varyádou a Doubským mostem nemáme vyřešené majetkoprávní vztahy k pozemkům, takže nemůžeme pokračovat v projektové přípravě," vysvětlil před časem náměstek karlovarského primátora Jaroslav Růžička.

Stavba cyklostezky však krajským městem neskončí. V plánu jsou totiž ještě úseky vedoucí z Karlových Varů do Ústeckého kraje. Až bude kompletně hotová, od západu na východ nabídne cyklistům stovku kilometrů jízdy. Nejvíc to bude na Sokolovku - 28 kilometrů, pak na Karlovarsku - 27 kilometrů, Chebsku - 24 kilometrů a Ostrovsku - 19 kilometrů.