Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Cyklisté už se mohou těšit na novou severní trasu podél Ohře

  • 0
Mezi Chebem a Karlovými Vary už cyklisté jezdí po nové stezce, na Ústí ovšem stezka ještě chybí. To se snaží napravit v Šemnici, kde vymýšlejí, jak prodloužit páteřní cyklostezku podél Ohře do sousedního Ústeckého kraje.

Cyklisté proplétající se mezi kamiony. Tak v současné době vypadá situace mezi Karlovými Vary a obcemi podél Ohře směrem k Ústeckému kraji. Páteřní cyklostezka Ohře totiž v tomto směru zatím chybí. A to zlobí jak cyklisty, tak starosty obcí.

„Osobně bych s dětmi na frekventovanou silnici na kolech nevyrazil,“ tvrdí Vladislav Tůma, starosta Šemnice. Spojil proto síly s kolegy z Kyselky a Stráže nad Ohří a začal podnikat kroky, které povedou k vybudování cyklostezky. I ve své obci ovšem naráží na nesouhlas některých lidí.

„Měli jsme tady petici proti cyklostezce. Sepsali ji majitelé chat v okolí obce,“ potvrzuje Tůma. Jenomže pro obecní zastupitelstvo je tato spojnice jednou z hlavních priorit. A podle Tůmových slov bude nakonec cyklostezka ku prospěchu těm, kteří proti ní protestují. V Dubině by totiž měla vzniknout lávka přes Ohři, která by i chatařům zkrátila cesty od jejich víkendových obydlí například do dubinské hospody.

Všechny tři obce si nechají vypracovat takzvanou vyhledávací studii, která by v alternativních řešeních nabídla možnou podobu cyklotrasy. „Jenom naši obec přijde na téměř 97 tisíc korun. O polovinu z této částky chceme požádat kraj,“ pokračuje šemnický starosta.

„Už existuje stavební povolení na úsek mezi Karlovými Vary a Šemnicí,“ přibližuje postup prací na této části páteřní cyklostezky Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu. Záměrem Šemnických podle Vladislava Tůmy je „protáhnout“ už schválený úsek skrz obec a zjistit, kudy by mohla pokračovat dál po proudu řeky.

„Nabízí se cesta, kterou zřídily vojenské lesy. Ta by cyklisty odvedla od břehu řeky nad silnici. Uvažujeme i o mimoúrovňovém křížení stezky a silnice do Kyselky podjezdem,“ naznačuje Tůma.

Kraj každoročně podporuje obce nebo organizace, které se zabývají budováním či opravami cyklostezek. „Na rozvoj cyklistické infrastruktury má kraj v letošním rozpočtu 3,8 milionu korun. Dalších 300 tisíc pak činí příspěvek Klubu českých turistů na údržbu značení cyklotras,“ popisuje rozdělování krajských peněz Pavlíková.

V současné době spěje do finále výstavba cyklostezky od Svatošských skal k Doubskému mostu. Těsně před dokončením je nová lávka přes Ohři, která je součástí tohoto úseku. „Je součástí projektu Cyklostezka Ohře III, který financuje ROP Severozápad a město Karlovy Vary,“ upřesňuje mluvčí krajského úřadu.

„Lávka unese 1055 osmdesátikilových lidí. Navržena byla jako originál přímo na dané místo. Minimální rezerva mezi spodním dílem nosné konstrukce a hladinou stoleté vody je metr,“ přibližuje nové přemostění Ohře hlavní inženýr projektu Jan Procházka.

První cyklisté se po části stezky, která přišla na 26 milionů korun, projedou 3. června. Stavbaři dílo předají 31. května.