Důvodem vysokého rozpočtu je fakt, že stavbaři musejí stezku postavit tak, aby ji nevzala první velká voda.
„Na akci už jsme vypsali výběrové řízení,“ uvedl náměstek primátora Čestmír Bruštík. Počítá ale s tím, že rozpočtovaná částka blížící se 19,8 milionu korun, bude po vyhlášení výsledků řízení výrazně nižší.
Projekt předpokládá, že celý téměř dvoukilometrový úsek cyklostezky bude mít asfaltový povrch s podkladem, který zamezí jeho odplavení vodou. „Cyklostezka bude rovněž kompletně osvětlená,“ doplnil Bruštík.
Frekventovanou silnici od Plzně pak cyklisté překonají pod mostem. První vyznavači jízdy na kolech by to mohli vyzkoušet už příští rok na jaře.
Úsek mezi mosty v Doubí a Dvorech byl posledním chybějícím dílkem cyklostezky Cheb – Karlovy Vary. Pokračování podél Ohře dál na hranice kraje je už v rukou krajských úředníků.
Ti podle primátora Karlových Varů Petra Kulhánka už pracují na projektu, na němž v prvotní fázi krajské město participuje. Pokračování stavby cyklostezky ovlivní i možnost, či nemožnost čerpat na ni dotace.
Výstavbu posledního dvoukilometrového úseku v Karlových Varech doprovázely problémy. Pozemky, na nichž má stezka vyrůst, totiž nepatřily městu. To je odkoupilo od pražské společnosti PHL za více než 4,8 milionu korun.
„I to jsou ale prostředky, které jsou uznatelné v rámci dotačních programů,“ konstatoval Kulhánek s tím, že na tento úsek cyklostezky bude město žádat o dotace z Investičního plánu rozvoje území (IPRÚ).
Úsek podél Ohře už roky cyklistům chyběl. Museli totiž, a zatím stále ještě musejí, úsek mezi dvorským a doubským mostem absolvovat po frekventované výpadovce ve směru na Plzeň. „A to je, mírně řečeno, skutečně o ústa,“ shrnul zkušenosti cyklistů jeden z nich.