Cyklisté na Ašsku projedou ještě letos po cyklostezkách až do Německa.

Cyklisté na Ašsku projedou ještě letos po cyklostezkách až do Německa. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Cyklotrasy na Ašsku se letos propojí se stezkami v Německu

  • 1
Po oblíbených cyklostezkách na Ašsku se už letos dostanou cyklisté za hranice do sousedního Německa. Přes Doubravu projedou až do saské Olešnice, připravené je i propojení na cyklostezku do bavorského Wunsiedelu.

Na spojení mezi Doubravou a Saskem začnou dělníci pracovat v polovině dubna. "Na našem území povede trasa po lesní cestě a v údolní nivě potoka Bílý Halštrov a také po veřejné silnici," řekl mluvčí ašské radnice Milan Vrbata.

V Sasku se pak budou moci cyklisté u lázeňského městečka Bad Elster napojit na německou stezku vedoucí až do Olešnice. Náklady na 1,2kilometrový úsek dosáhnou asi 11 milionů korun.

"Už se nemohu dočkat. Na Ašsku jsou cyklotrasy zajímavé. Jsou tu stoupání a klesání, není to jednotvárné a člověk se docela zapotí," řekl Arnošt Neumann z Chebu, který si zdejší cyklotrasy nemůže vynachválit.

Ještě dřív se lidé svezou na další přeshraniční cyklostezce z Aše do Wunsiedelu. Tady se povedlo české straně předběhnout německé partnery. Úsek až k německým hranicím je u nás už od loňského podzimu hotový.

Stavba má bez daně hodnotu téměř 14 milionů korun, cyklostezka je na české straně dlouhá zhruba čtyři kilometry.

"Trasa začíná v Aši na křižovatce ulic Chebská a Příční, pokračuje podél silnice do Mokřin a k Novému Žďáru, kde po překonání silničního obchvatu Aše vede lesním terénem ke státní hranici s Německem," připomněl Vrbata.

Na německé straně povede trasa po bývalé železniční trati

Z hranice cyklostezka pokračuje směrem na Selb. "Její menší část je na české i německé straně v režimu cyklotrasy, v Německu povede také po svršku bývalé železniční trati," upřesnil mluvčí.

Kompletní, 43 kilometrů dlouhou trasu spojující Aš a Wunsiedel, si mohou cyklisté vyzkoušet už na jaře. Úsek v Bavorsku bude dokončen před zahájením letošní turistické sezony.

Podstatnou část nákladů na obě cyklostezky uhradila Evropská unie, pět procent přišlo ze státní pokladny a desetinou přispělo město Aš.