Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

D6 bude opět o kus delší, nové dálniční úseky začnou růst ještě letos

  8:44aktualizováno  8:44
Stavbu prioritních úseků české dálniční sítě připravuje Ředitelství silnic a dálnic. Týká se to rovněž D6 z Prahy do Karlových Varů. Během několika dní otevře ŘSD obálky s nabídkami a vybere firmy, které začnou pracovat na třech připravených úsecích.

Zatím jediný dokončený úsek na D6 od Karlových Varů směrem na Prahu je v Karlovarském kraji obchvat Bošova. | foto: Petr Kozohorský, 5plus2.cz

„Máme rozestavěných 230 kilometrů dálnic a silnic prvních tříd, 140 je jich nachystáno, mezi nimi i úseky na D6. Jsem přesvědčen, že všechny zahájíme ještě v tomto roce. Dokončíme výběr zhotovitele, budeme moci předat staveniště a začít stavět,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Dostavba se bude týkat dvou obchvatů, a to Řevničova a Lubence, a pak také úseku mezi Novým Strašecím a Řevničovem. Celkem budou měřit necelých 15 kilometrů.

Právě oblast dopravy, potažmo nedokončené D6, je velkým problémem Karlovarského kraje. Ředitelství silnic a dálnic se zmíněnými úseky mohlo pohnout poté, co získalo takzvané závazné stanovisko o vlivu staveb na životní prostředí. Stanovisko EIA mělo z roku 1992 a bylo staré, vláda ale vyjednala s Evropskou komisí výjimku. Ta se kromě D6 týká i dalších českých prioritních staveb, například D3, D48 či D35.

Zatím jediným dokončeným úsekem na D6 od Karlových Varů směrem na Prahu je v regionu obchvat Bošova. Měří čtyři kilometry a otevřel se šestiletým zpožděním v roce 2015. Právě na něj bude navazovat lubenecký obchvat. Další úseky si ale na dostavbu budou muset ještě počkat.

„Na ostatních neprioritních úsecích se zpracovává nová dokumentace EIA. Tím, že se nedostaly do priorit a nemají vládní výjimku, pro ně platí stará EIA z roku 1992. Proto jsme byli povinni udělat novou,“ řekl Lukáš Hnízdil, ředitel krajského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic.

Koncept pro Karlovarský kraj bude až v únoru

Potřebné dokumenty podle něj vznikají ve všech třech krajích, jejichž území D6 protíná. Koncept Ústeckého a Středočeského kraje by měl být hotový v listopadu, v případě Karlovarského kraje je situace trochu složitější.

„V jeho případě nebyly splněny úplně všechny podklady, takže koncept bude hotový v únoru. Poté bychom měli v prvním kvartálu požádat ministerstvo životního prostředí o stanovisko,“ popsal Lukáš Hnízdil.

Jedná se podle něj o zhruba půlroční proces a po vydání stanoviska může ŘSD žádat o další správní řízení, změny územních rozhodnutí a podobně. V současné době řeší ŘSD také výkupy pozemků, základem je ale to, aby získalo nové stanovisko EIA.

Práce na víc než deset let

„Aktuálně počítáme, že výstavba bude probíhat v letech 2025 až 2030. Samozřejmě tím, že ještě nemáme dokumentaci EIA, nemáme výkupy a stavební povolení, tak se zatím jedná o velmi hrubý odhad,“ uvedl ředitel. Postupem času podle něj bude ŘSD schopné termíny upřesnit, zatím ale může mluvit o tomto pětiletém rozmezí.

Ministerstvo dopravy před časem rozhodlo, že od nového roku osvobodí od poplatku jedenáctikilometrový úsek mezi Novým Sedlem a Březovou. Hejtmanka Jana Vildumetzová minulý týden během návštěvy Dana Ťoka a zahájení kampaně ANO v regionu naznačila, že kraj hodlá učinit další pokus o vynětí D6 ze zpoplatněných úseků.

Dálniční známku potřebují řidiči od Karlových Varů do Chebu. Ministerstvo v případě takové námitky přihlíží ke dvěma věcem. Za prvé ho zajímá, zda se jedná o přirozený obchvat sídla, což splňuje právě obchvat Sokolova, za druhé zjišťuje, zda došlo k situaci, kdy dálnice plně nahrazuje silnici první třídy, která nemá jiné možnosti objíždění.

„Musíme to prověřit. Mám na to profesionály a ti to budou probírat na ministerstvu,“ uvedl Dan Ťok.



Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte české a moravské hrady? Vyzkoušejte se, ať v létě nebloudíte

012

Regiony iDNES.cz přinášejí další z kvízů, v nichž si ověříte, jak znáte naši zemi. Tentokrát můžete poznávat české a...

O české a slovenské tituly cyklistů. Se Saganem i Kulhavým, bez Sáblíkové

Zablácený, udýchaný, ale nejrychlejší. Peter Sagan bezprostředně po úspěšném...

Také mistři světa ze tří různých cyklistických odvětví se utkají na trati elitního závodu mužů při společném...



Při nehodě na D6 u Chebu zemřel člověk, dálnice dvě hodiny stála

Při tragické nehodě u Pomezí nad Ohří zemřel mladý řidič.

Tragická dopravní nehoda se odpoledne stala na 136. kilometru dálnice D6 poblíž Chebu. Srazil se tam kamion s osobním...

Lidé pomohli Jakubovi, teď on na oplátku pomůže dvěma děvčátkům

Jakub Radechovský potřeboval speciální přístroj, který by mu usnadnil chůzi....

Před lety Jakubu Radechovskému z Karlovarska obrátila fatální autonehoda život naruby. V době, kdy potřeboval pomoc, se...

Do Varů míří Terry Gilliam a hrdina z věznice Shawshank Tim Robbins

Festival nad řekou - Terry Gilliam

Herec a režisér Tim Robbins, jenž má Oscara za vedlejší roli v Tajemné řece, a Anna Paquinová, nositelka stejné ceny za...

Další z rubriky

Přes Ostrovský most se už do Ostrova nejezdí, možná bude opět Masarykův

Ostrovský most v Karlových Varech se zřejmě přejmenuje na původní název...

Na vedení Karlových Varů se obrátil projektant Jan Procházka s nápadem přejmenovat Ostrovský most na most Masarykův....

V Chebu začala půlmiliardová oprava nádraží, nejvýznamnějšího uzlu v kraji

V Chebu začala rekonstrukce vlakového nádraží za půl miliardy korun.

V Chebu začaly dlouho očekávané stavební práce na tamním vlakovém nádraží. Zcela mimo provoz je první nástupiště, kde...

Radost z koupání kazí sinice, nejhůř je na tom Skalka a Velký rybník

Vodní nádrž Skalka u Chebu je nechvalně proslulá výskytem sinic.

Teplé počasí láká k vodě v Karlovarském kraji davy lidí. Už nyní je ale leckde nevhodná ke koupání. Teplo totiž...

Najdete na iDNES.cz