Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cheb se zahalil do páry. Slavil se Den železnice

  21:13aktualizováno  21:30
Malý Bejček, Všudybylka, Bardotka nebo Stříbrný šíp. To je jen hrubý výčet z několika desítek lokomotiv, které v sobotu dorazily na chebské nádraží, kde se tisíce lidí přišly podívat na Den železnice. A již zmíněný Stříbrný šíp patřil mezi největší ozdoby akce. Na koleje se vrátil po dlouhých letech, kdy ho skupina nadšenců začala opravovat.

„Pracovali jsme na tom pět let. Když jsme se k němu dostali, byla to jen prázdná shnilá konzerva,“ vzpomněl ředitel speciálních projektů Arnošt Kohl, jenž společně se svými kolegy pustil do práce.

Motorový vůz byl vyroben na přelomu let 1938 a 1939 a to jen o jednom kuse, neboť další výrobu přerušila Druhá světová válka.

Fotogalerie

„V tomto týdnu jsme prošli poslední zkouškou. Nyní vychytáme poslední dětské bolesti a můžeme se pustit do zkušební provoz s lidmi,“ potěšil nadšence Kohl.

Ten sám přiznává, že po pěti letech práce je obrovský zájem o lokomotivu pro něj a celý tým, milou odměnou. „Je to opravdu magnet a zaslouženě,“ dodal s tím, že ho k lásce ke drahám přivedl jeho otec.

Zajímavých exemplářů bylo více, o fronty nebylo nouze ani u vagonu, který používal prezident Tomáš G. Masaryk nebo o možnost zažít historickou jízdu po Karlovarském kraji s parními lokomotivami a historickými vagony. O nezvyklou práci měli postaráno jak dobrovolní, tak i profesionální hasiči. Po celý den se totiž starali o to, aby měli parní lokomotivy dost vody.

Vyvrcholením Národního dne železnice byla noční světelná show, na kterou okamžitě zmizely lístky z prodeje. Ta nabídla třináct historických exponátů ve scénickém osvětlení a v kontextu historických událostí doprovázeného představením každého z exponátů.

Legendární parní lokomotivy jako Papoušek nebo Ušatá, ale i motorové lokomotivy Bardotka či Brejlovec, tak mohli šťastlivci vidět v nezvyklých rolí modelek v moderním světelném hávu. Den železnice se slaví a připomíná kvůli datu 27. září 1825. V ten den byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vřídelní kolonáda - reprodukce z kalendáře ´Karlovy Vary v minulosti aneb zbytečně zbořené stavební skvosty vřídelního města´ pro rok 2011.
První karlovarské referendum má být v lednu, rozhodne o Vřídelní kolonádě

Karlovy Vary se pouštějí do příprav svého vůbec prvního referenda. Bude se týkat nahrazení stávající Vřídelní kolonády litinovou replikou od vídeňských...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.