Developerská společnost začne odvážet suť z dolního nádraží. Má na to rok.

Developerská společnost začne odvážet suť z dolního nádraží. Má na to rok. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Ruiny železničního depa zmizí, Vary budou zase blíž k Central Parku

  • 0
Nákladní auta a železniční vagony začnou v nejbližších týdnech odvážet kontaminovanou zeminu, která je pod rumištěm bývalého lokomotivního depa na dolním nádraží. Karlovy Vary tak budou o krůček blíže k výstavbě Central Parku za osm miliard korun.

Investici chystá developerská společnost Gamma Property, která je členem mezinárodní skupiny Lordship. Ta nechala už před rokem zbourat zchátrat bývalé železniční budovy, které neměly využití (více čtěte zde).

Nová čtvrť

Nová vizualizace Central parku, kterou představila karlovarským radním

Vyroste mezi Chebským mostem a Plynárenskou lávkou v Tuhnicích.
Celková plocha: 12,4 ha
hotelové využití: 63 894 m², smíšené využití: 27 472 m², rezidenční využití: 33 077 m²
Počty lůžek a bytů
hotely: 1966 lůžek, 3 bytové domy: 500 bytů
Nemají chybět obchody, supermarket, zdravotnické centrum, kulturní centrum, garáže, sportovně rekreační plochy a parky, altány, hřiště, kluziště, pláže, půjčování lodí, kotviště, vodní stěna.

Úlomky cihel a další zbytky nevyužívaných železničních budov zatím nenasvědčují tomu, že má na ploše 12,4 ha vyrůst Central park s promenádními prostory, hotely, obchody, službami, rezidenčními byty a parkovišti. To ale přestane platit co nevidět.

"Na území jsou dva typy kontaminace - kousek od depa ropné produkty. Na celé ploše zvýšené hodnoty arsenu a berylia. Prvky pocházejí z navážek. Vyčištěný terén čeká zatravnění. Asi proto Lordship tlačí na zástavbu území, protože údržba prostranství něco stojí," řekl náměstek primátora Jaroslav Růžička.

Dodal, že si město dalo podmínku, aby část kontaminované zeminy odvezly vlaky a zbytek nákladní automobily.

Primátor Petr Kulhánek potvrdil, že dekontaminaci zahájí Gamma Property v létě.

"Má na to zhruba rok, do května 2015. Šéf Lordshipu Juraj Šaštinský mne při jednání informoval, že veškeré přípravy běží podle plánu a práce jsou vytendrované. Fakticky by se vše mělo spustit v nejbližších týdnech. Na daném území nejprve seberou stroje povrchovou vrstvu, aby se odstranila ekologická zátěž," uvedl.

Centrum města bylo úkolem pro architekty

Architektům, architektonickým skupinám i developerům zadali karlovarští radní loni v únoru úkol, jak naložit s centrem Karlových Varů (více čtěte zde). V anonymní soutěži o nejlepší urbanistické řešení obchodně správního území města získaly tři skupiny architektů druhou cenu.

Architekti se domluvili na zpracování územní studie. Jenže radní nedávno narazili na problém. Odborné skupiny na magistrátu se totiž neshodly, do jakého detailu má studie jít. Přitom zpracování územní studie je pro investora zásadní, aby mohl upravit svůj koncept zástavby kolem dolního nádraží.

"Rozsah zadání na studii je už doladěný. Radní by měli o konečném znění rozhodnout do konce července," oznámil minulý týden Jaroslav Růžička.

S výstavbou luxusní čtvrti v karlovarských Tuhnicích nesouhlasí lidé z občanského sdružení Velká voda. Upozorňují, že se jedná o zátopové území. Argumentují dopisem, který dostala vedoucí stavebního úřadu Ivana Doubová v lednu 2009. Dopisem se oddělení krizového řízení k magistrátu vyjadřuje k územnímu řízení - Revitalizace Dolního nádraží Karlovy Vary. Zde se uvádí, že celé projednávané území je v záplavovém území stoleté vody.