Diskuse k článku
Za polovic svezu jen jedno dítě, překvapil řidič v horách školní třídu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
B77o54h90u74s72l42a93v 42K90r61á26l83í36k 2621480919356My jsme jednou jeli se skupinkou táborových dětí směrem do okresního města, a ač to nebyli žádní 14-letí habáni, ale děcka kolem 10 let, řidič chtěl vidět průkazky a bez nich nechtěl slevu dát. Celkem rozumně nám vysvětlil, že zrovna na nedaleké křižovatce občas přistupují revizoři a prudí kvůli tomuhle řidiče, a my jsme věděli, že na to vyžadování průkazky má právo, takže jsme mu po chvilce přemlouvání nakonec zaplatili - to je prostě naše riziko a naše škoda, když po dětech nevyžadujeme, aby s sebou ty průkazky měly. Většina ostatních řidičů nám na té samé trase slevu normálně dávala, ale pokud některý chce mít jistotu, tak má právo se krýt - však kdyby ho nějaký dementní revizor nechal postihnout, tak my bychom ho před tím ochránit taky nemohli, i kdybychom se ho zastali. |
![]() |
M24a21r37t20i64n 37J60a81n76d25a 6883326332619Tady platí jednoduché pravidlo (pro mnohé lidi bohužel nepochopitelné): Když chceš slevu, dokaž, že máš na ní právo! Průkazky na slevy mají invalidé (ZTP), političtí vězni, studenti, poslanci... tak proč by jí neměly mít děti, když chtějí jezdit za polovic? A jak má řidič poznat, že ta dospěle vypadající zmalovaná slečna, co chce poloviční lístek, není starší patnácti let? |
![]() |
P18e79t18r 66N94e58c42h34a96n57i21c47k29ý 7153626308430Zní to hodně divně, ale na takové má cenu se vybavit aktuálními tarifními podmínkami. |
![]() |
M50a16r28e92k 90M48a91r22t27i39n 8929944276140Aktuální tarifní podmínky musí respektovat Cenový výměr MF, který jasně říká, že děti do x let mají nárok na tu a tu slevu. Proto také dostávají dopravci za tyto slevy kompenzace od státu |
![]() |
P19e66t98r 18N13e28c94h53a43n92i89c23k78ý 7983276188540Pokud máte v ruce papír vydaný přímo dopravcem, který ho platí, máte větší šanci. Ale uznávám, že studovat a tisknout kvůli cestě tarifní podmínky je fakt na palici |
![]() |
B28o55h80u48s25l15a67v 26K40r25á54l76í29k 2481380799526Vy jako cestující nemusíte znát vnitřní předpisy a pokyny dopravce, do těch vám vůbec nic není. Tarifní podmínky dopravce vás jistě zajímat mohou, ale pokud znáte výměr ministerstva financí o regulaci cen (který je již po mnoho let v této věci velmi podobný), tak vás detaliní podmínky dopravce příliš nemusí zajímat. Ledaže by to byl nějaký vyčuraný dopravce jako Jančura, že byste slevy odvoloval z imaginárního základního jízdného, které žádný cestující fakticky neplatí. |
![]() |
B11o79h29u96s58l12a47v 95K72r34á12l76í69k 2921940189836oprava: "že by slevy odvozoval z imaginárního základního jízdného" |
![]() |
P74e48t45r 65N92e61c40h90a72n12i50c75k23ý 7533616438360Tady nejde o to co musím či nemusím znát, ale o to nabudit v napruděném řidiči dojem, že tímhle se on ohánět nemůže a já to vím |
![]() |
B96o47h87u57s68l53a43v 51K52r79á65l49í70k 2321590689446To pak funguje efektivněji, když budete blafovat stejně jako on. Nejlépe když znáte jména jeho šéfů a prohodíte něco ve smyslu "no tak to se budu muset Jardy Koudelky zeptat, jestli vám fakt něco takovýho nařídil". |
![]() |
B73o88h43u85s17l27a87v 15K85r98á95l29í58k 2791500429436Na takové řidiče neplatí ani jasné důkazy. Prostě by tvrdil dál to svoje. |
![]() |
P94e56t29r 35N15e94c12h23a50n81i74c51k11ý 7783906178770Ale riskovali by postih |
![]() |
B79o71h10u49s88l29a10v 51K81r54á46l32í92k 2981240169376Ten riskují bez ohledu na to, jestli na ně cestující mává nějakým papírem. |
![]() |
P37e12t48r 19N67e93c40h72a66n45i22c62k84ý 7293156218790Jenže si myslí, že jsou chytřejší než cestující a takhle by ho cestující přesvědčil o opaku, takže by se mohl zaleknout |
![]() |
B10o78h42u92s15l37a29v 83K33r49á65l90í57k 2811600459736Zalekne se a radši vás vůbec nepustí od autobusu. Vždyť to známe z železničních výdejen jízdenek a od průvodčích na lokálkách. Ukážete jim nějakou méně obvyklou jízdenku nebo máte nějaký složitější požadavek a začnou se bránit, zmatkařit nebo vám prostě odmítnou jízdenku vydat. V lepším případě si aspoň pokladní nechá od cestujícího poradit, co má na tom svém počítači zmáčknout, ale někteří si poradit nenechají a pak se diví, když si někdo stěžuje, že odmítli vydat jízdenku. |
![]() |
J51a88r68d68a 21W77o69l75f 8325827866884"Dobrý" řidič autobusu po nokom nic nechce, nikoho si nevšímá. Žákovské a studentské jízdenky vydává i bez průkazky. Poloviční jízdné dá každému, kdo si řekne a může to být habán 180cm s knírkem. Každému zastaví přímo u chalupy, protože 100 metrů od zastávky je to daleko a venku přece prší. To je správný řidič. Nikdo si na něho nestěžuje a on má klid. |
![]() |
L96u34m41í20r 22V98i45t73h43a 2317737296342Má klid do doby, než přijde revizor. Když revizor najde někoho s neoprávněnou slevou, řidič přijde o prémie. A protože pohyblivá složka většinou tvoří až 2 třetiny řidičovy mzdy, od té doby řidič začne prudit, protože když mu cestující není ochoten zaplatit o pár korun navíc, těžko mu vykompenzuje mnohatisícovou ztrátu. Jak prosté, milý Watsone :-) |
![]() |
P44e53t73r 81N19e63c61h27a20n76i25c52k20ý 7873116718270A pak jestli takové represivní metody mají smysl a nepřenáší se to do úbytku cestujících |
![]() |
L54u41m93í35r 25V34i79t44h82a 2247717396292A k tomu zastavování mimo zastávky - dneska už mají prakticky všechny busy GPS, takže je snadné zjistit, že řidič zastavil a otevřel dveře mimo zastávku. Když se to zjistí, je to opět za flastr... Mimochodem - dneska jsou dopravci schopni zjistit okamžitou polohu každého vozidla. Proč nejsou ochotni tyto informace poskytnout třeba nějakému mobilnímu operátorovi, který by přes jednoduchou aplikaci dokázal informovat cestující o zpoždění nebo o zrušení spojů z důvodů poruchy či nehody? To je věc, která by cestujícím velmi pomohla a usnadnila cestování zrovna v této době, kdy na silnice vyrazili cestáři a začali houfně záplatovat. Autobusy teď houfně visí v kolonách a cestující zuří... |
![]() |
B25o49h43u76s33l94a93v 23K29r35á71l85í56k 2251670119206Já bych pořád ještě doufal, že si dopravci najímají rozumné revizory, kteří nestíhají řidiče za to, když se chovají rozumně a slušně, ale naopak za to, když se chovají jako nezodpovědní a zlodějští hulváti. Pokud například řidič vyjde vstříc skupince cestujících a zastaví jí v zastávce, kde dotyčná linka (spoj) normálně nestaví, tak by měl od svého zaměstnavatele ještě dostal metál a prémii. |
![]() |
M44a11r26t49i29n 86J40a19n37d49a 6113736792469Mám ve svém okolí pár revizorů z linkových autobusů ČSAD, takže můžu říct, že revizor pouze na místě zjistí a zdokumentuje, co se stalo a celou věc předá k dalšímu řešení dopravci. A je tedy jen na zaměstnavateli řidiče a na jeho interních předpisech a zvyklostech, za co řidičovi sebere prémie, za co ho vyhodí a za co na něj jen udělá ty ty ty. A pokud řidič zastaví na místě, kde daná linka nemá zastávku, cestující si při vystupování zlomí nohu a jako správná svině bude chtít po dopravci náhradu škody a bolestné a ušlou mzdu a co já vím.... Tak uspěje. A dopravce to bude chtít po kom? Po řidiči. Takže žádný metál, žádné prémie, ale naopak prémiový postih a náhrada škody zaměstnavateli. Myslíte si, že to řidičům stojí za to? |
![]() |
J54a80r56d10a 13W76o21l76f 8755327686344Celej ten můj příspěvek, byl sarkasmus. Je jasný, že když to nechá řidič bejt tak se to za chvilku rozjede a nepůjde to ukočírovat. Stejně tak je to s tím zastavováním. Zastaví jednomu, přijde druhej pak třetí a za týden budou otravovat i haranti za třetí třídy. Místo dvaceti zastávek jich bude čtyřicet a prachy pořád stejný. |
![]() |
L16u32m48í68r 19V22i42t71h79a 2697237796942No, jestli je v tom DP školí tak, jako u nás, pak se ani tomu řidiči nedivím. Řeči o tom, že "řidiči jsou školeni" jsou nesmyslný žvást managerů, kteří shazují své problémy na řidiče. Řidiče autobusové dopravy lze školit prakticky pouze o víkendech, ale školení je výkon zaměstnání a tudíž by většině z nich narušilo povinný týdenní odpočinek v délce nejméně 45 po sobě jdoucích hodin, který mají nařízený podle AETR. Během těchto 45 hodin totiž musí mít možnost volně nakládat s svým časem. Takže je nelze oficiálně svolat a proškolit. Během týdne školení prakticky provést nelze, protože řidiči jsou někde na cestě. Znovu opakuji - žádní řidiči autobusu ohledně tarifů školeni nejsou, přestože se tarifní podmínky mění i několikrát ročně. Informace si předávají útržkovitě mezi sebou, často zkresleně a nesprávně. Většinou ani nevědí, že mají špatné informace, a pokud to vědí, pak nejsou schopni určit, které jsou správné a které ne. Tarifní podmínky se sice často mění, ale ty, které mají řidiči k dispozici, bývají i několik let staré. Neomlouvám tím řidiče, jen vysvětluji, jak k tomu mohlo dojít. A docházet bude. |
![]() |
B61o13h66u94s55l91a48v 48K87r26á15l98í24k 2641340979666U normálních dopravců probíhají pravidelná cyklická školení, na která jsou řidiči normálně posílání místo pravidelné směny (či v rámci směny). Pochopitelně že se neškolí všichni řidiči najednou, ale po skupinkách podle turnusů. A řidiči, kteří udělají podobný průser, jsou automaticky posíláni na přezkoušení. |
![]() |
R34a93d79e93k 80H17o70l68e40c88e40k 3176650838661Celkem mi vadí, že se většina naváží do řidiče. On si to nevymyslel, on dostal takové nařízení a plní ho. To, že nařízení je hloupé, je už věc jiná, ale s tím on nemá nic společného. V práci také dělám spoustu věcí tak, jak chce zaměstnavatel a ne tak, jak chci já sám. |
![]() |
G76a14b50r72i54e80l 30H39o29r84t27e16n 9421689933564A to jste vzal kde, že jen plnil nařízení? V článku je vyjádření jeho šéfa: "Podle vedoucího dopravy v Dopravním podniku Karlovy Vary Jiřího Tlučhoře je chyba jednoznačně na straně řidiče a vedení s ním celou záležitost hned projedná." |
![]() |
P18e73t23r 44N29ě98m11e80c 4950953360257Kde jste vzala vy,ze to,co se pise v clanku je pravda a ne jen mlzeni ze strany DP? |
![]() |
M13i17l40a32n 41B47u32r20i23a61n 4537852142631Stačí se podívat do přepravních podmínek DP KV. |
![]() |
P60e18t62r 11J37e10l46í41n32e43k 8521490478769
|
![]() |
L13u69m76í57r 54V15i36t21h54a 2947737936462řidič nemohl pochopit školení, protože žádným neprošel. Žádné totiž nebylo. Tak si prosím schovejte toho otlemeného smajlíka. Nevíte totiž, o čem mluvíte, a tak byste snadno mohl vypadat hloupě... |
![]() |
P82e43t56r 29N36ě40m64e48c 4910273940687Sorry,vzal. |
![]() |
M36a77r70t84i95n 78F91a98l55t16ý53n 9841956404988Za socialismu, když jsem dojížděl z Jáchymova na Mariánskou, jsme tyhle blbosti neřešili. |
![]() |
R37o48m63a67n 36P42o62l62á97č75e24k 1250186820375Ve výsledky by jste zase řešil jiné věci... Už jsem se nějak smířil, že pro běžného občana je režím, který je u moci celkem jedno... |
![]() |
D21a51v80i88d 28P36e65t36r 7570256810935Není tomu tak v režimu, který je teď můžete daleko rychleji přijít o dům, ale zase Vás nezavřou za vtip v hospodě. V současnosti je mnohem obtížnější najít práci, ale zase nemáte povinnosti pracovat. Kdysi jste byt dostali, ale čekali jste na něj i více než 10 let, dnes si ho můžete koupit kdy chcete, ale většinou se zadlužíte na více než 20 let. Dříve jste nemohli sehnat některé zboží, dnes je Vám až nepříjemně vnucováno. |
![]() |
J89a75r88o70m33í95r 41K36r10á37l 4580679354729Zapomínáte na jednu věc: Ten byt, na který jste tehdy čekal 10 let nebyl Váš. Dnes si můžete pronajmou byt během pár hodin, nemusíte čekat 10 let. |
![]() |
L25e71o19š 81E62x82n26e27r 6948116138178V šest v práci, soudruhu. |
![]() |
V22á71c71l22a16v 52P54o47u71s85t18k14a 3900291762Soudruzi v sobotu nechodí. |
![]() |
M55i37l82a91n 23B62u54r20i92a27n 4747612972771Praví soudruzi nechodili do práce, ti byli funkcionáři. Mnohým se tuze moc stýská. |
![]() |
P72a80v86e67l 25Z82a68t64l86o31u16k23a86l 7101389632147Faltýnek, na vás přesně platí Čapkova stať "proč nejsem komunista". |
![]() |
M90a43t16t69e88o 22K19o89u53n66o60v77s93k40y 1890551698983Řekl jelen a nasadil si parohy .... |
![]() |
R15o30m45a74n 46D17y89m49e61š 6841985743549Kvůli takovým,jako ty jsme chrastily! |
![]() |
L81u39m22í82r 28V90i17t82h68a 2777777706252Chrastily jste nejen vy holky, chrastili jsme i my kluci |
![]() |
M17i86r91o89s26l66a27v 11P33e42t67e26r96k97a 1794496601339V tarifu ČSAD toto dříve platilo, jeden dospělý měl možnost slevy pouze na jedno dítě, další děti za plné jízdné, protože s jedním dítětem na klíně mu stačí jedna sedačka, pro další děti potřebuje již další místa a dopravce by prodělal, když nebude místo pro cestujícího za plné jízdné. Populistický systém slev a výjimek křiví ekonomické podmínky v jakékoliv oblasti, nejen v dopravě. Je zajímavé, že stejné jízdné musel (a stále musí) platit stojící i sedící cestující. |
![]() |
J89a78n 22Z78a48b81a57b71a 8644614258464Obdobné omezení bývá i v současnosti, ale týká se BEZPLATNÉ přepravy dětí do 6 let. |
![]() |
B52o67h13u30s98l13a56v 70K68r42á56l52í57k 2961530669306Nikoliv, týká se nároku na samostatné místo k sezení. |
![]() |
T91o37m43a17s 53A87u91g12u38s47t20y42n 6547126641840Paní kolegyně, pokud opravdu předkládala seznam s rodnými čísly, celkem zásadně porušila zákon o ochraně osobních údajů. Jinak já jsem jednou jel na školní výlet busem, volal jsem radši na dispečink, že pojedeme, aby s tím počítali, tam mi řekli, že tohle vůbec neřeší a řeší se to na místě. Tam nám řidič vynadal, že jsme to měli nahlásit na dispečinku a takhle nás (do prázdnýho autobusu) nevezme. Nakonec samozřejmě vzal. Veolia transport. |
![]() |
L86a89d10a 23N75o98v75a91k 4882643567nebyl to Smetana...? To byl taky veliký myslitel... |
![]() |
M31a69r31t50i37n 89N50e71r34m81u38t 9977787218289Ježíš Kristus byl taky takový veliký myslitel |
![]() |
M70i64c46h38a23l 39P91o67n69o16c53n53ý 2544925601Ale urcite neridil autobus. |
![]() |
M50a28r88t40i69n 42N16e96r82m51u13t 9407397128589ne, jenom dvanáct apoštolů a pak půlku světa |
![]() |
L91a30d12a 57N37o21v55a60k 4502263397to je ale jen teorie... Bohů má tahle planeta mnohem víc na to aby mohl Kristus řídit půl světa..., |
předchozí | 1 2 3 | další |