Diskuze

Nechte ve městě trolejbusy, píšou lidé mariánskolázeňským radním

Primátu jediného města v Karlovarském kraji s trolejbusovou dopravou se chce vzdát vedení Mariánských Lázní. Na část linek chce v budoucnu nasadit elektrobusy. I přes sílící protesty nejen místních lidí, ale také příznivců ekologické přepravy z Moravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P74e37t55r 93V20e90s39e64l48ý

26. 11. 2013 12:21

Já ale opravdu nejsem z Mariánských Lázní. U nás máme leda tak Mariánské Hory, ale je fakt, že tam trolejbusy jezdí. :-P

2 0
možnosti

No vy jste fakt úžasní. Kolikrát jsem psal, že je to nesmysl a oni se toho pořád drží. Ale budiž. Obyčejnými kupeckými počty můžu dokázat, že jsou trolejbusy výhodnější.

Provoz v pracovních dnech na trolejbusových linkách cca od 5 do 20 hodin, 8hodinové dobíjení je tedy v pořádku. Jenže elektrobus na jedno takové nabití ujede max. 160 km. Linka 3 má výkon 507 km v pracovním dni, linka 5 má 311 km, linka 6 má 186 km a linka 7 má výkon 190 km. Pokud spočítám jen linku 3, tři elektrobusy dají dohromady 480 km, ale to je pořád málo, navíc i kdyby bylo dobíjecí místo na každé zastávce, bude vždy trvat cca 8 hodin. Jestli správně počítám oběhy podle současných jízdních řádů, aktuálně jsou na linku 3 nejvíce vypraveny 3 trolejbusy, jízdní doba je 28 - 30 minut a celý obrat má délku 10 km od Ant. pramene přes centrum a zase zpátky, přičemž základní interval je 20minutový. Během dne to vychází na 2 trolejbusy. V případě elektrobusů bude nutné na této lince mít více než 4 vozidla, protože se během výpravy nestihne vrátit na dobíjecí místo. Elektrobus na lince bude jezdit tedy necelých 11 hodin (10 km za dobu obratu 40 minut). Můžete to ujezdit nakoupenými elektrošroty za 40 mil. Kč, ale pochybuju, že se u jednoho vlezete pod 7 mil. Kč. Leda že... BYSTE SNÍŽILI VÝKON MHD!! To snad nemyslíte vážně!!

2 0
možnosti

111 let to představitelé města dokázali udržet a najednou to nejde. Je to neuvěřitelně krátkozraké. Nehledě na to, že nejcennějším kapitálem všech dopravních podniků jsou cestující, kteří opravdu jezdí. Každým takovým zásahem jen další lidi přesedají do aut a už se nevrací. Města pak musí řešit další dopravní problémy.

1 0
možnosti

Výborný nápad s těmi elektrobusy!

Je vidět, že radní jsou opravdoví "odborníci" a "vizionáři". Nahrazovat trolejbusy elektrobusy to snad ještě nikde na světe nevyzkoušeli. A za pár let, až bude nutné obnovit akumulátory, se zjistí, že levnější bude vystavět zpátky trolejbusy...

Jestli by nebylo lepší místo trolejového vedení vyměnit nejdříve vedení města! Asi by se tím hodně ušetřilo - kolik radním výrobce elektrobusů nabídnul do vlastní či stranické kasy?

A ještě jedna drobná zimní poznámka: čímpak se v těch slavných elektrobusech topí? No samozřejmě, že naftou! Protože, kdyby elektrobusy topily z akumulátorů, tak vůbec nikam nedojedou.

Ať žije "ekologie" v malém a ryze českém podání od zdi ke zdi!

2 0
možnosti

J39a10n 98Z33e54l36e15n29k42a

25. 11. 2013 19:05

Tohle už tady jednou bylo, tak před 10 lety. Vedení města prostě nemá rádo MHD, vládnou tam pitomci. Před 10 lety jim to nevyšlo, odpor veřejnosti proti rušení trolejbusů byl příliš velký. Teď to zkoušejí znovu.

Ano, trolejové vedení a měnírna jsou na hranici životnosti. Ale je to důvodem k tomu celé to zrušit a nahradit jakýmisi elektrobusy? Trolejbus nelze jen tak nahradit elektrobusem, vzhledem k nutnosti dobíjení (po 8 hodinách musí do depa a pak pár hodin stojí) by těch elektrobusů bylo potřeba na stejné výkony tak o 50-60 % víc. A jsou drahé. A navíc zatím elektrobusy zkoušené v různých městech světa nebyly ničím víc než jen pilotním projektem na jedné jediné lince. 

Nebylo by jednodušší raději zrekonstruovat měnírnu a udělat novou trolej v celém městě? Sloupy tam již mají, takže jde jen o to vyměnit vedení za nové a použít nové armatury výhybek a křížení.

2 0
možnosti