Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidí v Karlových Varech ubývá, radnici bude stačit méně zastupitelů

Minimálně o tři zastupitele zřejmě přijdou po říjnových komunálních volbách Karlovy Vary. Krajské město pocítilo ubývání obyvatelstva, jehož počet klesl k 1. lednu 2014 pod padesátitisícovou hranici. Právě od ní se však odvíjí i rozmezí počtu volených zástupců města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E58v52ž47e66n 85H59u95m66l 6650292549972

Pár občanů už to odneslo propíchnutou pneumatikou nebo ulomeným zrcátkem.

Tím se zátěž z parkování přesouvá do okolních lokalit, a mezi ně například patří benzínové pumpy. Konkrétně OMV u centra města vypadá každý den více jako parkoviště než čerpací stanice. Lidé parkují také v její blízkosti na přilehlých komunikacích, kde si na své přijdou strážníci městské policie, kteří zde mají doslova hody, když rozdávají předvolánky k vysvětlení přestupky. Tím je nedodržení minimální vzdálenosti mezi parkujícím autem u chodníku a středovou dělící čárou. Co naplat, že komunikace je natolik široká, že parkující auta provozu nebrání. Cena "útěchy" činí pět set korun. Nedostavíte se k vysvětlení (a zaplacení) přestupky, následuje obálka s modrým pruhem, a pokutu platíte na magistrátu města.

Pokud se mladí lidé rozmýšlejí, kolik investovat do bydlení, a především co si mohou dovolit, nikdo inteligentní se nemůže divit, že dají přednost periferiím města v lokalitách, kde byt stejné kvality a metráže stojí i třikrát čtyřikrát méně než v centru a jeho širšího okolí. Připočtu možnost parkování a sociální obslužnost, a jsem na tom stejně nebo lépe.

Chápu, že některé skutečnosti přináší tržní a sociální mechanizmy, které jsou stěží ovlivnitelné, ale v mnoha případech připomíná chování zástupců města chování vycvičené zvěře nebo loutek, které ovládá někdo úplně jiný. Varák nejsem, ale pohybuji se tam denně, Vary jsou součástí mého podnikatelského působení, a jsem rád, že ve Varech nežiju. Karlovy Vary jsou divokým východem na západě Čech.

+2/0
1.4.2014 11:57

E88v91ž80e50n 77H52u24m17l 6610462709602

Vnímavý a chytrý se nediví.

Ruští spoluobčané a rezidenti svou přítomností a kupní silou zvýšili tržní hodnotu bytů, komerčních prostor a nájmů obecně. Tomu se velmi rychle přizpůsobilo město samotné, a tak především z centra zmizely tradiční obchůdky, a nahradily je luxusní a předražené butiky.

Z "pěší zóny" se každé ráno stává "magistrála", a je zde do 10. hodiny (mnohdy i déle) prakticky normální silniční provoz jako na běžné komunikaci. To majitelé butiků a jejich movití zákazníci parkují svá auta v hodnotách milionů korun přímo u vchodů do luxusních obchodů, aby nemuseli udělat krok pěšky. Chodec se tak na "pěší zóně" stává každé ráno překážkou v silničním provozu, a musím dávat sakra pozor, aby ho nesrazilo nějaké "obyčejné" Audi nebo Porsche.

Městská policie používá dvojí metr při řešení přestupků. Jeden je ruský - ten je velmi přátelský a tolerantní, druhý je český a velmi nekompromisní. Nablýskaná luxusní auta obcházejí s respektem a zároveň bez zjevné snahy jednat proti přestupku.

V centru města a jeho okolí je lepší ovládat azbuku a ruský jazyk, protože většina informací nebo výlepů výloh je psána azbukou a velkým písmem, češtinou je písmo menší nebo zcela chybí.

Díky kumulaci aut v centru a vysoké dopravní zátěži město přistoupilo k řešení, kdy vznikly tzv. modré zóny se zákazem parkování nebo pouze na povolení magistrátu. Takové povolení stojí tisíc korun měsíčně, takže obyčejný živnostník s malou kanceláří buď chodí pěšky ze vzdáleného parkoviště, nebo kancelář v centru zrušil. Jako projev podpory se město rozhodlo nastavit sazbu parkovného na placených úsecích tak, že hodina stojí třicet korun, každá další čtyřicet. Dostupnější parkovací plochy ovládly pochybné subjekty, které taktéž nasadily "lidové" ceny, a pokud se vzepřete dozoru parkoviště, a automat dostatečně nenakrmíte, příště raději parkujte jinde. "Ostraha" parkoviště vám jednoznačně řekne, že vaši SPZ nebo RZ má zapsanou, a můžete počítat s nějakým poškozením vozu.

+2/0
1.4.2014 11:43

P14e71t25r 19M20a95t31o27u76š45e86k 2759376491

Co má město společné se situací, že z centra mizí tradiční obchůdky? Naprostá většina domů je v soukromém vlastnictví. V těch pár nemovitostech, které ještě město vlastní, vypíše na pronájem klasické výběrové řízení a kdo dá víc bere. Je jasné, že luxusní butik může platit víc, než prodavač housek. Máte jiný návrh jak to řešit? 

Živnostník s malou kanceláří má na výběr. Buď jsem v centru a mám možnost vydělat a zaplatit si parkovací stání. Nebo jsem na periferii, vydělám míň, ale parkování mám zadarmo. Jednoduchý princip.

Z Vašich příspěvků čiší hodně zloby, nenávisti a xenofobního rasismu. Kdo Vám tak ublížil?

0/−1
1.4.2014 13:03

E56v84ž95e11n 43H17u23m50l 6600712759202

Pane Matoušku, špatně chápete souvislosti, a pravděpodobně ani nerozumíte některým výrazům, které užíváte.

Pouze jsem konstatoval a vypsal subjektivní názor na to, proč se lidé z Varů stěhují. Komentář jsem psal zcela střízlivý, bez emočního výkyvu a bez snahy hodnotit objektivně. Je to můj komentář.

To, že pro živnostníka existují také jiná řešení, je pravda, nicméně já jsem nepsal nic o tom, kde živnostník vydělá méně a kde více.

Netuším, podle čeho soudíte, že je článek zlobný a nenávistný, a určitě doporučuji, abyste si například na internetu vyhledal význam slova xenofobní rasismus. Kdybyste skutečný význam znal, nenapsal byste takovou ptákovinu. Ale rozumím tomu, že dnes je moderní tato slova používat jako důkaz odporu proti názoru jiné osoby.

0/0
1.4.2014 15:46

E94v40ž92e72n 16H96u15m75l 6150812879802

Ještě bych doplnil, že naprostá většina domů v Karlových Varech již svého soukromého vlastníka má, ale ve většině takto vlastněných domů patří komerční prostory stále městu, nebo v nich má město hlavní podíl. Je to jeden ze zdrojů příjmu do městské pokladny. Ale to jistě víte, a pouze jste mě zkoušel.

0/0
1.4.2014 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.