Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystané zpoplatnění německých cest děsí lidi. Dělejte něco, píší na úřad

Desítky mailů a telefonátů od lidí, kteří mají strach z plánovaného zpoplatnění německých silnic, v těchto dnech vyřizuje krajský úřad Karlovarského kraje. Obyvatelé příhraničí, jenž pravidelně cestují k západním sousedům za prací, se obávají neúnosného zvýšení nákladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e53t40r 80D30l59e59s94k 2576229269315

Je to pravda nebo legranda ?! Občané se obrací na hejtmanství ?! To nebylo schopno vyjednat ani slevu na R6 a občané chtějí aby vyjednali úlevu v Německu ?! To by musel pan-soudruh hejtman něco dělat ! A ne nechávat problémy občanů v zásuvce ve stole !!!!!!!!!

+1/0
8.8.2014 10:27

M38o84n80i52k37a 81S84á55d61l84í39k45o12v65á 4666875507156

A to jsme se dostali kam... dostali jsme se do....:-/ Dálnice bych pochopila, je div, že je ještě Němci nezpoplatnili... ale všechny silnice? To zní opravdu jako vtip, který ale ve cvokhausu jménem EU může "zakladatelům" tohoto bordelu i projít... :-)

0/0
7.8.2014 17:36

J51a12n 61L12a61k81o90m12ý 7651105765474

A kolik čechů a poláků by pak po té dálnici jelo? A oni rozhodně nestojí o to, aby se jim v pátky a soboty ucpali městečka v příhraničí, kde je nyní klid a pohodovej provoz.

0/0
8.8.2014 4:18

L33u71c21i62a52n 83P37a61p40a57z92i81a12n 5814237941785

Postihlo by to především nepravidelné uživatele německých cest. Protože kupovat si co chvíli desetidenní vinětu by vyšlo velmi draho na počet najetých km. Pokud ale naopak někdo jezdí často, po celý rok, koupí si roční kupón a když se to rozpočítá na jednotlivé cesty, tak se nejedná o žádné dramatické zdražení cestování. Je to nepřijemné, pravda, ale to samé děláme i my cizincům. Problémem je, že v rámci EU není sjednocující prvek, chybí EU viněta pro všechny státy v rámci EU, takto zvláště v příhraničí je to na palici..., třeba v pomezí moravsko-slovensko-rakouském. Člověk jede jen pár km po rakouské či slovenské dálnici  a už aby měl zase jinou vinětu. A za humny je Maďarsko, tam také zase vinětu virtuální. Pak se jede raději po staré a stavění dálnic ztrácí na významu. Je to kontraproduktivní a nesmyslné. Když už není možné se domluvit na EU vinětě pro všechny státy EU, pak by bylo na místě mít aspoň možnost si koupit vinětu EU střední Evropa.

+1/0
7.8.2014 9:57

J64a91n 70L54a52k69o23m69ý 7361325975604

Taková roční EU viněta by ale stála minimálně 1000€ (s přihlédnutím k aktuální výši poplatků v itálii či Francii spíš mnohem více), koupil by sis jí?

0/0
8.8.2014 4:21

R34o26b83e78r24t 60L67a33s48l22o82p 9599870733931

Tak tento článek se opravdu povedl... Ten kdo jezdí pracovat do Německa s tím má problém? To je snad směšný ne? Když pojedete na dovolenou do Itálie, dáte za poplatky na dálnici za jednu cestu tam a zpátky víc než 80 EUR a pokud někdo pracuje v Německu za nějakých 1500-2000 EUR tak ho to určitě položí....

+1/0
7.8.2014 9:17

M19a78r98t79i68n 95V32r10á18t15n92í80k 6110969921268

Ač v Německu nepracuji, pohybuji se u našich západních sousedů poměrně často a roční poplatek 100€ mě nechává klidným. Vezmu-li v úvahu, že v ČR platím za mizerné rozbité dálnice v celkové délce zhruba 700 km ročně 1500 Kč (tedy zhruba 55 €), dostanu v Německu za 100€ o třídu lepší dálnice v délce skoro 11 000 km. Mnohem více mě štve nemravný poplatek za nedokončenou R6. !!Rv

+4/0
7.8.2014 7:33

M60i39c11h16a40l 18L13a87p30k55a 6703399519186

Opravil bych trochu zavadejici informace. Nejedna se o "návrh zpoplatnit cizincům všechny německé cesty", proti tomu se, pokud vim, Brusel postavil kvuli diskriminaci. PKW-Maut budou platit vsichni ridici, tedy i nemecti. Ovsem nemeckym bude (dle navrhu) castka odectena od dane, kterou plati kazdy rok za sve vozy (Kfz-Steuer). Napriklad muj kolega platil za starou rezavou Corollu rocne asi 200,- EUR. No a toto napriklad v Cesku nemame.

A obavy, ze to lidem jezdicim do Rise za praci zkomplikuje zivot, to je dobry hlod. Proc se jezdi do Rise pracovat? Protoze jsou tam v prumeru vyssi platy. A dalsi "benefity". Dam priklad, mate 3 deti, nemusite ani v Nemecku bydlet, a detske pridavky mate 558,- EUR mesicne, rocne tedy 6696,- EUR. A zrujnuje Vas poplatek 80 EUR rocne? Anebo jste kurak/kuracka. No tak si proste nekoupite mesicne 3 krabky, kdyz uz musite do Nemecka na vyhodne nakupy...

+5/−1
6.8.2014 15:03

M21a65r77t75i14n 89M36a52i39k64s12n25a75r 3724313798662

Njn, to bych taky tam jezdil pracovat :D

0/0
6.8.2014 15:13

J36a55n 95L31a30k86o67m62ý 7111745215584

A taky do Německa to jde i jinak než autem. Do příhraničí už x let funguje třeba EgroNet. Kdo tam bude jezdit často, tak ho dva tisíce ročně snad nezrujnují, kdo tam pojede občas, tak si buď koupí tu krátkodobou a nebo to vezme prostředkem hromadné dopravy. Mě se líbí to, že se zpoplatní všechno, a hotovo. Ne tak jak tady, že se to pak chytrácky objíždí a pokud je někde uzavírka, hned se hledá alternativa jak to objedou i ti bez známky. A zejména v tomto kraji nechápu, že to někomu vadí - v kraji, kde je kousek placené R6 odnikud nikam

+2/−1
6.8.2014 17:01
Foto

J23i35n91d58ř10i93c36h 12K35u92n12c 3882171103452

Tedy, paní redaktorko, poslední odstavec je opravdu Vaší ostudou. Co takhle shoda podmětu s přísudkem? RvRvRv

0/0
6.8.2014 14:18
Foto

J13i25n42d40ř66i50c88h 44K83u55n85c 3902781203222

Tak, takhle opravené už to působí důstojněji. R^

0/0
6.8.2014 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.