Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modří „žraloci“ přilákali na železniční koleje nové cestující

Až o 15 procent vzrostl v Karlovarském kraji zájem o cesty vlakem. Lidi láká na železnici devět nových vlakových souprav Regioshark. Modernizace vozového parku přišla České dráhy přibližně na 580 milionů korun. Čtyřicet procent nákladů uhradila díky programu ROP Severozápad Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84l28a14d12i80m92í83r 45F96i22b94i12g25e87r 5714671271744

Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína.

Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba.

Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs.

+3/−1
10.8.2014 18:38

R21a32d10e76k 78J53a83n69a32t78a 9835346554912

http://www.zelpage.cz/zpravy/9333

+3/0
10.8.2014 19:14

V74l30a11d25i48m29í14r 34F74i60b77i68g43e65r 5874581871374

Praha-Trutnov nemohou bát regiopantery od Jaroměře není elektrifikace v Hradci se přepřahá na brejlovce. Ono by stačilo kdyby tam nasadili vagony jako jsou v EC, IC

+2/0
10.8.2014 19:25

J24i27ř83í 82E87r17b49e59n 1283214696157

Praha-Trutnov jezdí přes HK? Pamatuji časy, kdy motorový rychlík jezdil z Chlumce nahoru rovnou na Paku...

0/0
11.8.2014 5:41

V61l72a66d12i37m93í86r 56F28i96b70i85g57e49r 5984201191274

Myslím ten co jezdí přes HK Motoráky jezdí i z Chlumce stále ale je to dlouhá cesta je tam klikatá trať a staví to v každé stanici.

0/0
11.8.2014 7:24
Foto

M80a73r90e55k 19S37o18f90r 9415920758879

Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854

+1/−2
10.8.2014 16:16

O11n91d63ř69e98j 15F11e41l38c93a71n 6402184271567

Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově.

+1/−4
10.8.2014 15:16

M96a35r48t18i38n 49R10u39z95i24c15k62a 1382928456617

maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme...

+6/−3
10.8.2014 11:38

J92i79n39d94ř77i32c86h 50Š93k18o77p88e85k 4115591460915

ale poláci nám zaměstnanost nezlepší

+6/−4
10.8.2014 12:53

M79a21r65t92i84n 46R47u11z61i67c55k92a 1512728476917

A nemyslite, ze je to problem toho vyrobce? At se snazi byt lepsi nez polaci a nemusite se bat o tu zamestnanost...

Ja davam prednost ceskemu zbozi, ale nemuzete po me chtit, abych si kupoval (a vlaky jsou po nas vsechny cestujici) neco horsiho, kdyz mam v nabidce neco lepsiho...

+2/0
11.8.2014 12:09

M41i78r60o78s31l78a74v 47G97r24o30s71s20m53a93n63n 8672709574

Protežování vede ke ztrátě konkurenceschopnosti.

0/0
12.8.2014 18:18

A80l79a68n 17Ř42e90p93k25a 4635416

Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra ;-D

+11/−1
10.8.2014 11:28
Foto

M56i51l45o40s95l54a32v 98Z67í69t11k46a 8270944697260

Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově.

+5/−1
10.8.2014 10:24

R75a90d18e73k 90J34a80n24a65t22a 9725706274862

Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě.

A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu.

+10/0
10.8.2014 12:42

A37l63e20x15a50n72d83r 41K23o97s70t64k10a 5109566449616

V neposlední řadě nejsou zdaleka všechny tratě elektrizované. Diesel může jet i pod dráty, opačně to nejde.

+7/0
10.8.2014 13:21

M73i47l26a25n 12B16r88o50ž 9323697305734

Je  otázka, kolik je neelektrifikovaných tratí v tomto kraji...

0/−2
10.8.2014 15:40

J83i80ř61í 80E80r42b47e35n 1213534966417

U nás? Až moc.

A zejména všechno, co souvisí s Libereckým krajem, je neuvěřitelně poddimenzované a zanedbané. Do Liberce nevede jediná dvoukolejka ani jediná elektrika - moderní tratě končí úsekem Děčín - Všetaty - Chlumec - Hradec - Jaroměř, všechno mezi tím jsou klikaté udýchané jednokolejky :-(

+1/0
11.8.2014 5:45

M44i76l20a13n 35B34r80o67ž 9313607985334

U Vás ano, měl jsem na mysli spíš Karlovarský kraj. Tam toho opravdu moc není.

+1/0
11.8.2014 6:28

J11i70ř34í 56E31r64b28e12n 1633664396267

Naopak je tam toho moc! V Karlovarském jsou pod trolejemi jen hlavní trasy Cheb - Ústí, Cheb - Plzeň a přeshraniční Cheb - Vojtanov - Německo.

Copak z Varů do Nové Role a na Potůčky, nebo do Mariánek, nebo do Kraslic jezdí elektrika? ;-)

0/−1
11.8.2014 8:10

M19i82l28a66n 18B18r50o29ž 9493837795354

A to opravdu provozují České dráhy?

0/−1
11.8.2014 8:48

J95i85ř24í 97E88r62b51e33n 1813384796197

I kdyby to provozovala Kotěhůlská drážní s.r.o., tak bez zatrolejování tratí se tam s elektrickou jednotkou zkrátka nedostanete a nesvezete, leda ve vleku za brejlovcem ;-D

+2/−1
11.8.2014 19:22

M18i89l14a56n 35B94r77o76ž 9463927935514

O tom já se s Vámi nepřu, jen ten článek je o Českých drahách, a jak je to pro ně výhodnější, pak navazujete vy s těmi tratěmi, tam ale nejezdí České dráhy...Takže nevím, jak je to výhodnější, když to většinou používají na tratích, kde jsou dráhy. Ano, v článku se píše, pokud to není tolik vytížené, to by ale tedy chtělo konkrétní příklady.

0/0
11.8.2014 22:54

M15i23l59a23n 19B79r82o27ž 9903977605444

chtěl jsem napsat "kde jsou dráty:-)"

0/0
11.8.2014 22:55

J49i29ř22í 10E24r16b44e79n 1133194586277

Vaše replika (10/8, 15:40) však začínala tím, kolik že je v Karlovarském kraji neelektrifikovaných tratí, a na to jsem odpovídal ;-)

0/0
12.8.2014 18:50



Najdete na iDNES.cz