Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modří „žraloci“ přilákali na železniční koleje nové cestující

Až o 15 procent vzrostl v Karlovarském kraji zájem o cesty vlakem. Lidi láká na železnici devět nových vlakových souprav Regioshark. Modernizace vozového parku přišla České dráhy přibližně na 580 milionů korun. Čtyřicet procent nákladů uhradila díky programu ROP Severozápad Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72l69a17d67i34m93í62r 10F30i83b18i43g54e39r 5894491311394

Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína.

Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba.

Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs.

+3/−1
10.8.2014 18:38

R76a31d83e15k 25J13a64n65a77t75a 9495186534512

http://www.zelpage.cz/zpravy/9333

+3/0
10.8.2014 19:14

V75l35a87d43i44m29í54r 77F32i83b86i22g83e82r 5244111441724

Praha-Trutnov nemohou bát regiopantery od Jaroměře není elektrifikace v Hradci se přepřahá na brejlovce. Ono by stačilo kdyby tam nasadili vagony jako jsou v EC, IC

+2/0
10.8.2014 19:25

J43i54ř34í 90E35r66b53e13n 1123674256857

Praha-Trutnov jezdí přes HK? Pamatuji časy, kdy motorový rychlík jezdil z Chlumce nahoru rovnou na Paku...

0/0
11.8.2014 5:41

V60l22a40d65i66m29í50r 56F15i11b84i97g97e98r 5284131281804

Myslím ten co jezdí přes HK Motoráky jezdí i z Chlumce stále ale je to dlouhá cesta je tam klikatá trať a staví to v každé stanici.

0/0
11.8.2014 7:24
Foto

M51a76r40e75k 74S98o26f84r 9105310888409

Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854

+1/−2
10.8.2014 16:16

O27n85d62ř45e33j 73F81e27l26c93a60n 6862664411687

Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově.

+1/−4
10.8.2014 15:16

M36a91r35t47i49n 83R30u26z48i54c83k47a 1402498816297

maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme...

+6/−3
10.8.2014 11:38

J29i66n74d83ř97i44c62h 74Š54k31o11p64e56k 4265531180425

ale poláci nám zaměstnanost nezlepší

+6/−4
10.8.2014 12:53

M39a89r92t73i82n 49R55u95z69i24c89k48a 1352508776437

A nemyslite, ze je to problem toho vyrobce? At se snazi byt lepsi nez polaci a nemusite se bat o tu zamestnanost...

Ja davam prednost ceskemu zbozi, ale nemuzete po me chtit, abych si kupoval (a vlaky jsou po nas vsechny cestujici) neco horsiho, kdyz mam v nabidce neco lepsiho...

+2/0
11.8.2014 12:09

M74i40r30o91s57l70a90v 38G60r92o27s82s64m68a32n11n 8742159104

Protežování vede ke ztrátě konkurenceschopnosti.

0/0
12.8.2014 18:18

A58l88a54n 45Ř27e28p86k38a 4305716

Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra ;-D

+11/−1
10.8.2014 11:28
Foto

M35i28l80o33s31l80a84v 32Z26í84t68k98a 8630234887310

Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově.

+5/−1
10.8.2014 10:24

R71a41d10e91k 87J73a30n50a28t54a 9305936134722

Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě.

A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu.

+10/0
10.8.2014 12:42

A69l41e69x66a34n74d46r 59K43o87s46t77k58a 5299406599346

V neposlední řadě nejsou zdaleka všechny tratě elektrizované. Diesel může jet i pod dráty, opačně to nejde.

+7/0
10.8.2014 13:21

M41i56l94a55n 55B37r38o82ž 9613977405144

Je  otázka, kolik je neelektrifikovaných tratí v tomto kraji...

0/−2
10.8.2014 15:40

J76i60ř90í 29E52r24b37e38n 1963884246847

U nás? Až moc.

A zejména všechno, co souvisí s Libereckým krajem, je neuvěřitelně poddimenzované a zanedbané. Do Liberce nevede jediná dvoukolejka ani jediná elektrika - moderní tratě končí úsekem Děčín - Všetaty - Chlumec - Hradec - Jaroměř, všechno mezi tím jsou klikaté udýchané jednokolejky :-(

+1/0
11.8.2014 5:45

M22i96l22a54n 19B24r10o19ž 9683297885474

U Vás ano, měl jsem na mysli spíš Karlovarský kraj. Tam toho opravdu moc není.

+1/0
11.8.2014 6:28

J17i27ř24í 14E41r82b71e75n 1163544666367

Naopak je tam toho moc! V Karlovarském jsou pod trolejemi jen hlavní trasy Cheb - Ústí, Cheb - Plzeň a přeshraniční Cheb - Vojtanov - Německo.

Copak z Varů do Nové Role a na Potůčky, nebo do Mariánek, nebo do Kraslic jezdí elektrika? ;-)

0/−1
11.8.2014 8:10

M55i58l16a14n 13B31r37o52ž 9413207435574

A to opravdu provozují České dráhy?

0/−1
11.8.2014 8:48

J25i82ř72í 47E96r30b45e56n 1713524226347

I kdyby to provozovala Kotěhůlská drážní s.r.o., tak bez zatrolejování tratí se tam s elektrickou jednotkou zkrátka nedostanete a nesvezete, leda ve vleku za brejlovcem ;-D

+2/−1
11.8.2014 19:22

M10i32l95a23n 26B47r78o66ž 9403847985604

O tom já se s Vámi nepřu, jen ten článek je o Českých drahách, a jak je to pro ně výhodnější, pak navazujete vy s těmi tratěmi, tam ale nejezdí České dráhy...Takže nevím, jak je to výhodnější, když to většinou používají na tratích, kde jsou dráhy. Ano, v článku se píše, pokud to není tolik vytížené, to by ale tedy chtělo konkrétní příklady.

0/0
11.8.2014 22:54

M17i94l15a46n 90B45r16o96ž 9823657875584

chtěl jsem napsat "kde jsou dráty:-)"

0/0
11.8.2014 22:55

J19i33ř78í 84E19r19b64e12n 1463814136797

Vaše replika (10/8, 15:40) však začínala tím, kolik že je v Karlovarském kraji neelektrifikovaných tratí, a na to jsem odpovídal ;-)

0/0
12.8.2014 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.