Diskuse k článku
Modří „žraloci“ přilákali na železniční koleje nové cestující
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
V84l28a14d12i80m92í83r 45F96i22b94i12g25e87r 5714671271744Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína. Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba. Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs. |
![]() |
R21a32d10e76k 78J53a83n69a32t78a 9835346554912http://www.zelpage.cz/zpravy/9333 |
![]() |
V74l30a11d25i48m29í14r 34F74i60b77i68g43e65r 5874581871374Praha-Trutnov nemohou bát regiopantery od Jaroměře není elektrifikace v Hradci se přepřahá na brejlovce. Ono by stačilo kdyby tam nasadili vagony jako jsou v EC, IC |
![]() |
J24i27ř83í 82E87r17b49e59n 1283214696157Praha-Trutnov jezdí přes HK? Pamatuji časy, kdy motorový rychlík jezdil z Chlumce nahoru rovnou na Paku... |
![]() |
V61l72a66d12i37m93í86r 56F28i96b70i85g57e49r 5984201191274Myslím ten co jezdí přes HK Motoráky jezdí i z Chlumce stále ale je to dlouhá cesta je tam klikatá trať a staví to v každé stanici. |
![]() |
M80a73r90e55k 19S37o18f90r 9415920758879Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854 |
![]() |
O11n91d63ř69e98j 15F11e41l38c93a71n 6402184271567Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově. |
![]() |
M96a35r48t18i38n 49R10u39z95i24c15k62a 1382928456617maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme... |
![]() |
J92i79n39d94ř77i32c86h 50Š93k18o77p88e85k 4115591460915ale poláci nám zaměstnanost nezlepší |
![]() |
M79a21r65t92i84n 46R47u11z61i67c55k92a 1512728476917A nemyslite, ze je to problem toho vyrobce? At se snazi byt lepsi nez polaci a nemusite se bat o tu zamestnanost... Ja davam prednost ceskemu zbozi, ale nemuzete po me chtit, abych si kupoval (a vlaky jsou po nas vsechny cestujici) neco horsiho, kdyz mam v nabidce neco lepsiho... |
![]() |
M41i78r60o78s31l78a74v 47G97r24o30s71s20m53a93n63n 8672709574Protežování vede ke ztrátě konkurenceschopnosti. |
![]() |
A80l79a68n 17Ř42e90p93k25a 4635416Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra |
![]() |
M56i51l45o40s95l54a32v 98Z67í69t11k46a 8270944697260Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově. |
![]() |
R75a90d18e73k 90J34a80n24a65t22a 9725706274862Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě. A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu. |
![]() |
A37l63e20x15a50n72d83r 41K23o97s70t64k10a 5109566449616V neposlední řadě nejsou zdaleka všechny tratě elektrizované. Diesel může jet i pod dráty, opačně to nejde. |
![]() |
M73i47l26a25n 12B16r88o50ž 9323697305734Je otázka, kolik je neelektrifikovaných tratí v tomto kraji... |
![]() |
J83i80ř61í 80E80r42b47e35n 1213534966417U nás? Až moc. A zejména všechno, co souvisí s Libereckým krajem, je neuvěřitelně poddimenzované a zanedbané. Do Liberce nevede jediná dvoukolejka ani jediná elektrika - moderní tratě končí úsekem Děčín - Všetaty - Chlumec - Hradec - Jaroměř, všechno mezi tím jsou klikaté udýchané jednokolejky |
![]() |
M44i76l20a13n 35B34r80o67ž 9313607985334U Vás ano, měl jsem na mysli spíš Karlovarský kraj. Tam toho opravdu moc není. |
![]() |
J11i70ř34í 56E31r64b28e12n 1633664396267Naopak je tam toho moc! V Karlovarském jsou pod trolejemi jen hlavní trasy Cheb - Ústí, Cheb - Plzeň a přeshraniční Cheb - Vojtanov - Německo. Copak z Varů do Nové Role a na Potůčky, nebo do Mariánek, nebo do Kraslic jezdí elektrika? |
![]() |
M19i82l28a66n 18B18r50o29ž 9493837795354A to opravdu provozují České dráhy? |
![]() |
J95i85ř24í 97E88r62b51e33n 1813384796197I kdyby to provozovala Kotěhůlská drážní s.r.o., tak bez zatrolejování tratí se tam s elektrickou jednotkou zkrátka nedostanete a nesvezete, leda ve vleku za brejlovcem |
![]() |
M18i89l14a56n 35B94r77o76ž 9463927935514O tom já se s Vámi nepřu, jen ten článek je o Českých drahách, a jak je to pro ně výhodnější, pak navazujete vy s těmi tratěmi, tam ale nejezdí České dráhy...Takže nevím, jak je to výhodnější, když to většinou používají na tratích, kde jsou dráhy. Ano, v článku se píše, pokud to není tolik vytížené, to by ale tedy chtělo konkrétní příklady. |
![]() |
M15i23l59a23n 19B79r82o27ž 9903977605444chtěl jsem napsat "kde jsou dráty:-)" |
![]() |
J49i29ř22í 10E24r16b44e79n 1133194586277Vaše replika (10/8, 15:40) však začínala tím, kolik že je v Karlovarském kraji neelektrifikovaných tratí, a na to jsem odpovídal |