Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nádraží v Chebu se převrátil jeřáb, obsluze rozdrtil nohy

Příliš těžký náklad chtěl ráno posunout jeřábník na chebském nádraží. Stroj, který ovládal, se pod tíhou kolejových částí převrátil na bok a přimáčkl ho. S rozdrcenýma nohama jej přepravil vrtulník do plzeňské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R56a94d84e12k 62H86a86n29k16a 8876457659193

Teď je nejdůležitější, aby se tomu chlápokovi podařilo zachránit nohy...!

+7/0
17.8.2014 16:57

V36á60c83l20a20v 64V73á16v34r19a 5976769401337

V rozvojových zemích jsou často i základní bezpečnostní předpisy pro srandu králíkům. Něco podobného je ve vyvinutých zemích vzácná výjimka. Nikdo na světě by mě nepřřinutil porušit bezpečnostní předpisy. Jsem zvědav, kdo mu bude platit za úraz, za bolestné, za ušlou mzdu... A pokud je to čistě jeho chyba, tak za blbost se platí. Bohužel.

+2/−5
17.8.2014 15:36

A97r65t94u94r 30D89e28n96t 4343620601358

V našem postkomunistickém blbákově jsou skutečně lidé, kteří jsou donuceni předpisy často a dlohodobě porušovat, chtějí-li si udržet své zaměstnání. Např. řidiči dálkové dopravy jsou typickým příkladem. Nechceš dělat, co se ti řekne, nemusíš už zítra chodit. Neříkám, že je to správné, ale děje se to.

Otázkou druhou už je, zda je právě toto ten případ.

+12/0
17.8.2014 16:03

R96e72n28é 50Z60a91c17h 9177980455477

To je blábol Arture. Vyhozením zaměstnance nezanikne pracovní místo. Přijde jiný a ten bude mít práci, takže šul nul. Vyhození zaměstnance nic nevyřeší ani zaměstnavateli, protože ten musí jiného zaměstnance hledat a zapracovaný zaměstnanec se dnes hledá obtížně, vzdor zprávám o údajné nezaměstnanosti.

Navíc takto vyhozený pracovník v takovém případě má reálnou šanci se úspěšně se zaměstnavatelem soudit.

Nesouhlasím s Tebou v ničem.

+1/−2
17.8.2014 20:07

A46r18t71u60r 25D31e84n86t 4343320621888

O zaniknutí pracovního místa nikdo nic neříkal. Zaměstnavatel může pracovníkovi tak znepříjemnit život, že ten raději odejde sám.

Na ten výše uvedený kamion vždy někoho seženete, takže za kratší konec tahá zaměstnanec.

Soudit se pár let můžete, ano. Z čeho budete ale mezitím žít?

Souhlasit se mnou nemusíte, zřejmě ani ten příspěvek nebyl určen vám a dost možná žijeme každý v jiné ČR.

+4/0
17.8.2014 20:25

R63e20n91é 25Z75a90c38h 9367300585847

Schopný člověk není nucen flinkat práci ignorováním pracovních předpisů. Takového člověka si zaměstnavatel drží.

Naproti tomu člověka, který flinká práci, nedodržuje pracovní předpisy každý zaměstnavatel rád vyhodí, protože takoví pracovníci přináší firmě jen maléry.

Zaměstnavatelé si zaměstnance nenápadně selektují. Hloupý by byl zaměstnavatel, který by znepříjemňoval život schopnému pracovníkovi, protože o takové pracovníky je poškrk, vzdor nezaměstnanosti a všimni si. Pracovník, který flinká předpisy brzy začne flinkat všechno. Nejrozumnější je, co nejdříve vyhodit.

Ostatně taky tady v tomto případě ten jeřábník zanedbal snad vše co mohl. Měl ten jeřáb vůbec vysunuty vzpěry? Měl pořádně ukotveny patky? Nevím. Z fotky si tím nejsem jistý. Teď mají malér oba dva. Pracovník a zaměstnavatel taky.

0/−1
17.8.2014 23:13

J66a11n 87P82e58l15e68c33h 2342624275586

nedělejte si iluze, i v tom slavném Německu to není s dodržováním bezpečnosti úplně echt

+3/0
17.8.2014 17:22

P85a57v39e12l 74M48a75ř35í12k 3432820630404

Lepsi nohy nez hlava.

0/0
17.8.2014 15:18

J41i25ř69í 19P26š86e33n14i58č37k47a 6364807652979

No žít bez nohou taky nebude zrovna výhra....:-P

+3/0
17.8.2014 15:27

V38a35c46l61a15v 66P45e87r62o86u54t33k81a 6338277334521

kolik je asi nosnost jeřábu a kolik těch pražců přijde mi,že už to jedno osazené pole bylo maximum, ale teoretizuji ...

+2/0
17.8.2014 15:12

M88a39r36t17i63n 53B10ř70e62z53i79n74a 8368225940682

28 t. S délkou vysunutí výložníku, se ale tato hodnota snižuje.

Viz. diagram na přiloženém odkazu.

http://www.autojerabymalina.cz/cz/pujcovna-jerabu/ad-28/

0/0
17.8.2014 16:18
Foto

V13á14c57l27a77v 62V18o94v37e17s 6317718631506

Každý jeřáb má pojistku proti přetížení. Určitě si ji vyblokoval a než přijde policie kamarád mu ji opět zapojí a na nic se nepřijde.

Mám vlastní zkušenost.

+1/0
17.8.2014 14:49

M79i41l13a94n 46T50r38o90j74a80n 7458900528231

to je dobře

0/−1
17.8.2014 15:17

R64e22n35é 74Z59a63c77h 9297680165737

Vyšetřovatele Václave nepochybně považuješ za hloupé. Jestli jeřábník vyblokoval přetěžovák a kamarád ho znovu zapojil, s vysokou pravděpodobností se prokáže. Slouží k tomu výpočty. Znalec si s tím poradí a spočítá to celkem přesně. Na nějaké dodatečné podvodné manipulace nespoléhej.

+2/0
17.8.2014 20:14

A36r30t41u79r 56D32e37n17t 4213720481718

Tak nemuselo to být jen přetížení. Mohly být špatně vysunuté opěry, případně nepevný podklad, vada materiálu, co my (zatím) víme...

+2/0
17.8.2014 16:08
Foto

P41e74t53r 40H22n38ě75v80s86a 4201933396240

Na obr. č. 4 je patrné, že stabilizační opěry nebyly na pravé straně vysunuty do boku.

+1/0
17.8.2014 18:45

P80e56t22r 98M71a60r71š95o30u20n 5305968216286

...vyproštění převzali posádky záchranářů. Jo, to byly nějaké měkké posádky :-P

+4/0
17.8.2014 14:49

J58a18n 83Š40e50s26t50á93k 3108159339654

abstinenční příznaky? nebojte, za chvíli je prvního září a už budete moct opravovat zase za prachy;-D

+1/−4
17.8.2014 16:29

P89e91t35r 85M25a35r11š64o75u75n 5255178486216

Ne nejsem ucitel. Ale pokud vam prijde vtipna takova do oci bijici hrubka shody podnetu s prisudkem od novinaru zivicich se psanim,tak prosim. (Ps. Ted tu nemam hacky, carky, protoze z mobilu to idnesu blbne)

0/0
17.8.2014 19:26

J75a74n 20Š63e33s43t11á20k 3278729139784

tam byla pouze stylistická chyba neb tam bylo zbytečně navíc slovo posádka ;-D

0/0
17.8.2014 19:43
Foto

L53a23d73i85s55l16a75v 16H70a78r70v44á93n93e95k 9555528823913

Ty fotky o příčině převrácení moc nevypovídají.Ty "kusy kolejnic s namontovanými pražci" se nazývají kolejové páry.

0/0
17.8.2014 14:28

P75e91t38r 49R74u83m45p81l88i64k 4789747629813

my jsme tomu říkali kolejové pole. Nevím jestli se to dělo jen u železničního vojska, ale je to už jedno a taky se málem převrátil jeřáb, patka zajela do země, ty pole jsou strašně těžký.

+3/0
17.8.2014 14:46

J46a81n 86Z89e88m29a18n 8416412504962

Kolejová pole to jsou.

+2/0
17.8.2014 15:55

T75o68m38á47š 54J67a44s79n37ý 3865248721978

Příčina - Na pravé straně jeřábu vzpěry pouze spuštěny a nevysunuty !!

+5/0
17.8.2014 13:58

M12a20r34e85k 51J90a14n 2183612574222

Dobrá myšlenka. Jen se znova podívejte pořádně na ty fota. Na silnici leží levá patka od "vzpěry". Taky dám myšlenku. Jeřáb byl "dálkový" + vypnuto "přetížení".

+2/−1
17.8.2014 14:10

M18i65c62h63a82l 44S59t87ř52í70t17e75c52k51ý 4207205404815

Asi myslíte pravou, protože obě levý zůstaly na pístnicích.

+1/0
17.8.2014 14:15

M54i59c66h23a90l 85S18t83ř54í89t58e92c94k23ý 4217265384875

Přesně tak, i kdyby to převrácení nezabránilo, tak by se alespoň nestal tak vážný úraz.

0/0
17.8.2014 14:11

R14u79d96o92l36f 36P30e37t93ř43e80k 4434416791

Při této náročné práci musí člověk uvažovat a vše dokonale zabezpečit!!

+1/0
17.8.2014 14:22

M72a36r17t96i54n 93B73ř76e54z97i88n68a 8398585750932

Možná ty vzpěry musel nechal zasunutý proto, aby s ohledem na velkou váhu zvedaného břemene a nosnost jeřábu, mohl stát co nejblíže. Pak ale při přetížení jeřábu,  mu měla zaúčinkovat ochrana proti přetížení.

0/0
17.8.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.