- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyhazování peněz oknem. K ničemu to nevede. Nebo má někdo pocit, že když dostanu deštník s logem města a lidi ho uvidí, vyrazí tam? Naivita úředníků nezná mezí. Lopatu úředníkům do ruky a říct: "Pořádně makej, z tvých daní si úřad koupí propisovačky a deštníky!" Ti by hleděli.
jsi mimo.
Každá dotace musí mít publicitu. A příjemce má možnost různých forem publicity (letáky, inzerce, upomínkové předměty).....
A můžu se zeptat proč má mít každá dotace publicitu? Když soukromá firma dostane dotaci na postavení výrobní haly, musí mít tato dotace publicitu? Aby lidé věděli o tom že se mají hlásit na práci, nebo jaký je důvod té publicity?
Ještě bych to chápal u projektů dalšího vzdělávání, kde se hledají zájemci o vzdělání (rozšíření znalostí), ale pak jim dávat hrnek, propisku, deštník či jinou věc je úplně mimo a vyhozené peníze.
Ano, každý dotační projekt je vázán pravidly publicity (logo EU, slogan prioritní osy atd.). V této kauze však šlo o to, že u výběrového řízení měli dáno hodnotící kriterium vyjádřené nikoliv měřitelnou jednotkou, třeba jako u ceny je to v Kč, ale hodnotící kriterium bylo subjektivní. No a nebylo dostatečně popsáno podle čeho se přidělí daný počet bodů. A v tom je ten zásadní problém - hodnotící kriterium vyjádřené v subjektivní rovině a nedostatečně popsaná metodika hodnocení v podstatě znamená, že si můžete manipulovat se zakázkou tak, aby vyhrál ten "VÁŠ" zájemce.
A o tom celá ta kauza je.
Promiňte, ale neptal jsem se na tuto konkrétní kauzu (to že byl problém v nespecifikování hodnotících kritérii jsem se dočetl v článku, natolik jsem se naučil číst).
Otázka na JŠ byla, proč musí mít publicitu, když jsou to ve velmi mnoha případech vyhozené peníze.
Tak teď ještě: PROČ je každý dotační projekt vázán pravidly publicity?