- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řidič jel v tmavém autě ve stínu lesa, připoután nebyl, možná ani nesvítil. Vzdálenost od okamžiku, kdy mohl být řidičem mikrobusu za ideálních podmínek spatřen je 250m (pravotočivá zatáčka ve směru od KV). Jestliže jel rychlostí 90km/h, měl to k místu střetu 10s. Pokud měl řidič mikrobusu dostatečnou akceleraci, mohl stihnout křižovatku opustit.
Pokud jel nepřipoutaný řidič tmavého osobního auta rychleji (jezdí se tu 120km/h) a řidič mikrobusu ho spatřil na kratší vzdálenost (slunce, stíny v lese, nesvítící auto), neměl šanci dokončit odbočení.
Řidič jel nepřipoutaný a je reálný předpoklad, že nedodržel ani ostatní předpisy ohledně svícení a rychlosti.
Tuším, že něco podobného se stalo Ivanu Hlinkovi, tenkrát to byla Avia. I.H. nebyl připoután i tady to děla dojem, že řidič nebyl připoután nebo měl velkou smůlu, protože sichrgurty a airbagy mohly hodně zmírnit následky, protože kabina vypadá nepoškozeně
Stejně zahynul Jiří Štaidl u Říčan v roce 1973 (tehdy se nepoutalo), jel rychle po hlavní silnici (Říčanská). Z vedlejší (Kolovratská) jel náklaďák, který na hlavní začal vjíždět, když byl Štaidl ještě daleko za zatáčkou a tedy nebyl vidět.
To nepochopíš. Rovnej a přehlednej úsek, kam ten mikrobusák čuměl?
Dvě protilehlé zatáčky v lese, mezi nimi rovinka 150m. Na mopedu se to zdá rovné a přehledné.