Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skončila obnova trati svobody na české straně. Teď se čeká na Němce

Dlouho připravovaná rekonstrukce trati z Aše do Selbu, která je známá také jako trať Vlaku svobody, na české straně skončila. Vlaky však na ni prozatím nevyjedou. Přestože čeští železničáři hlásí hotovo, čeká se na to, až podobné hlášení přijde i z německé strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e79t14r 46M51a58t86o89u12š81e45k 2519406641

A já se ptám, proč se taková trať vlastně opravuje? 70 milionů a denně tam pojede doslova pár lidí za pár korun, které zdaleka nestačí ani na pokrytí nákladů na provoz již dotované trati, takže o nějaké návratnosti této investice nemůže být ani řeč. Není náhodou mnoho jiných věcí, kam by měl stát investovat? Tohle zkrátka nechápu.

0/0
2.7.2015 20:20

M55i38r56o62s14l73a11v 32Z92i27k39m96u26n58d 7779523784673

Proč by se neopravila, když část z toho zaplatí operační programy EU. Frekvence tam bude, stejně jako je frekvence na trase z Chebu do Marktredwitz. Vlaky budou jezdit v rámci projektu EGRONET ...

0/0
19.7.2015 20:36

P15e66t13r 86K41o54š66í46č50e34k 8581330235591

"...V září 1951 však skupina železničářů využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími prorazila železnou oponu. V zahraničí tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti..."...kde si v následujících létech těch 76 ještě 38 let drbalo hlavy :-)

0/0
1.7.2015 19:21

J91o62s36e83f 33T70r36ö48g41l 8149562206286

Minimálně několik z nich byli Stbáci, kteří v té době pravidelně doprovázeli všechny příhraniční vlaky (i když v tomto případě je železničáři přechytračili).

0/0
1.7.2015 23:29

B22o61h69u40s33l38a66v 82K35r97á52l51í25k 2181470379596

Tak Správa železniční dopravní cesty už se taky stala společností, slečno Jitko?

0/0
1.7.2015 14:53

J96i44ř93í 26E46r33b95e51n 1683544956777

Obnovy těchto tratí jsou záslužná činnost a jistá investice do budoucnosti (pokud se ovšem zase někteří mocipáni nezblázní).

Ještě by to chtělo obnovit úseky Jindřichovice-Mirsk, Frýdlant-Žitava, Moldava-Freiberg, Vejprty-Annaberg a další...

+1/0
1.7.2015 14:34

P27e70t81r 83M44u47n33z87a64r 1275981839926

Frýdlant - Žitava? A přes ten polský důl poletí vlaky vzduchem nebo jak? Jste se zbláznil? Buďte rád za malé pokroky, že třeba jezdí z Harrachova do Polska.

Jindřichovice-Mirsk no nevím tam už je to dost zanedbané a ta ekonomická výhodnost aby se to vyplatilo tam asi není.

+3/0
1.7.2015 15:35

V18l37a37d41i80m55í28r 11N14o53v59á74k 3342944256461

Neurážejme pisatele,sice nemusí mít úpně pravdu.Polský důl bude v budoucnu zasypán zrovnatak jako některé severozápadní výsypky,takže stavba trati je možná.A ne všude jsou doly.

Myslet stále ekonomicky,tj.na peníze se vyplatit též nemusí.Mně stačí,když mi každou hodinu zarachotí přes tisíc aut.O prachu nemluvě.Takže můj ušní lékař si nemůže stěžovat na práci.O otevření oken nyní v horku se mi může jen zdát.

0/0
1.7.2015 16:51

F44a81b69i21o 86S56g80a80t68t40o73n98i 9131700427260

OMG zasypat tu polskou jámu? Doporučuji napřed kouknout na Google earth.

0/0
1.7.2015 19:47

J93o42s52e24f 68T23r37ö73g50l 8599262656386

Frýdlant-Žitava bývala úzkokolejka, ta by asi dnes neměla jiný než turistický význam podobně jako zbytek úzkokolejné sítě v okolí Žitavy.

Co by spíše chtělo dát dopořádku je polský úsek trati Liberec-Žitava, který je v katastrofálním stavu. Ještě z 70. letech, při obnovení možnosti výstupu a nástupu v Žitavě, bývala jízdní doba Hrádek-ŽItava 5 minut a traťová rychlost tuším 70 km/h (nezažil jsem to, čerpám jen z archivu jízdních řádů). Před 8 lety jsem byl v Žitavě na stáži a pravidelně dojížděl, jezdilo se už jen 40 km/h. Dnes je rychlost 30 km/h. Hranice se pozná podle stavu tratě, u nás opravená, následuje zarostlý rozpadající se polský úsek a na něj navazuje moderní německá trať s kolejemi s pružným upevněním, které se v ČR dávají na koridory. A poláci za to vybírají poplatky za každý vlak.

+3/0
1.7.2015 23:35

V34l68a23d38i72m27í82r 27N24o81v31á79k 3562594216241

To je v pořádku,nemuusí se pořád jezdit jen auty.Další vlaštovka po otevření trati z Dolní Poustevna do Němec,která je údajně hojně využívaná.

+3/0
1.7.2015 13:46

B53a11r11b81o26r57a 40L62a71n32č75o68v41á 3462451956637

docela bych ráda slyšela příběh emigranta co byl v tom vlaku....

0/0
1.7.2015 13:42

J24a40r16e14k 85K73a97l25i43v76o27d70a 7916873661766

Jeden díl dokumentárního seriálu Osudové okamžiky zaobíral tímto případem.

+2/0
1.7.2015 15:26

J61a36r16e25k 64K55a17l20i81v75o11d94a 7176573811446

Tak pardon, je to tento dokument https://www.youtube.com/watch?v=aSfTGhOMnCY

+1/0
1.7.2015 16:08
Foto

Z84b82y91n45ě80k 17M48e24l36i83c11h24a62r 9445107395869

to je snad poprvé, co je někde úsek v ČR hotov dřív... jinak Němci a Rakušani musej pořád čekat na nás...

+1/0
1.7.2015 12:29

J11i64ř84í 19E89r48b58e83n 1983934136977

To by mě zajímalo, kterou železnici obnovili Němci/Rakušané dřív než my?

Nerejpu, jen se ptám.

0/0
1.7.2015 14:23

B95a29r36b28o45r36a 17L14a73n41č79o28v66á 3102381716157

například ces i nedokončil i rychlostní dráhu na trati Mnichov Praha...

0/0
1.7.2015 16:21

F95a29b41i10o 65S29g55a26t58t75o92n53i 9851960187540

Omyl úsek z Poustevny opravil CD také dříve.

0/0
1.7.2015 19:50

M20i37r86o80s87l44a98v 72Z32i82k37m33u14n89d 7339473304223

V Dolní Poustevně pokračovala kolej až ke státní hranici, teoreticky se tam nemuselo nic obnovovat.

Nová kolej se položila v rámci dopravní devastace stanice ...

0/0
19.7.2015 20:38

M92i97r83o66s95l63a16v 71Z28i77k40m21u30n54d 7829203224883

V Dolní Poustevně byla položena kolej až ke státní hranici (byla tam nasypána hromada hlíny) za níž pokračovaly koleje německé prorostlé náletovou vegetací ...

V rámci dopravní devastace byla položena nová kolej ...

0/0
19.7.2015 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.