Diskuse k článku

Skončila obnova trati svobody na české straně. Teď se čeká na Němce

Dlouho připravovaná rekonstrukce trati z Aše do Selbu, která je známá také jako trať Vlaku svobody, na české straně skončila. Vlaky však na ni prozatím nevyjedou. Přestože čeští železničáři hlásí hotovo, čeká se na to, až podobné hlášení přijde i z německé strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e63t72r 59M53a74t95o79u25š96e13k 2149646451

A já se ptám, proč se taková trať vlastně opravuje? 70 milionů a denně tam pojede doslova pár lidí za pár korun, které zdaleka nestačí ani na pokrytí nákladů na provoz již dotované trati, takže o nějaké návratnosti této investice nemůže být ani řeč. Není náhodou mnoho jiných věcí, kam by měl stát investovat? Tohle zkrátka nechápu.

0/0
2.7.2015 20:20

M15i36r69o86s33l21a52v 23Z90i29k65m28u65n43d 7439563284783

Proč by se neopravila, když část z toho zaplatí operační programy EU. Frekvence tam bude, stejně jako je frekvence na trase z Chebu do Marktredwitz. Vlaky budou jezdit v rámci projektu EGRONET ...

0/0
19.7.2015 20:36

P44e84t68r 87K42o34š32í41č14e10k 8561620205861

"...V září 1951 však skupina železničářů využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími prorazila železnou oponu. V zahraničí tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti..."...kde si v následujících létech těch 76 ještě 38 let drbalo hlavy :-)

0/0
1.7.2015 19:21

J49o98s44e49f 87T35r89ö24g16l 8369712526936

Minimálně několik z nich byli Stbáci, kteří v té době pravidelně doprovázeli všechny příhraniční vlaky (i když v tomto případě je železničáři přechytračili).

0/0
1.7.2015 23:29

B34o18h61u45s68l77a34v 68K79r76á26l92í44k 2641910169526

Tak Správa železniční dopravní cesty už se taky stala společností, slečno Jitko?

0/0
1.7.2015 14:53

J65i37ř19í 78E77r66b98e93n 1673914876307

Obnovy těchto tratí jsou záslužná činnost a jistá investice do budoucnosti (pokud se ovšem zase někteří mocipáni nezblázní).

Ještě by to chtělo obnovit úseky Jindřichovice-Mirsk, Frýdlant-Žitava, Moldava-Freiberg, Vejprty-Annaberg a další...

+1/0
1.7.2015 14:34

P77e41t25r 89M40u96n33z51a63r 1875841849276

Frýdlant - Žitava? A přes ten polský důl poletí vlaky vzduchem nebo jak? Jste se zbláznil? Buďte rád za malé pokroky, že třeba jezdí z Harrachova do Polska.

Jindřichovice-Mirsk no nevím tam už je to dost zanedbané a ta ekonomická výhodnost aby se to vyplatilo tam asi není.

+3/0
1.7.2015 15:35

V69l32a27d55i53m70í97r 17N62o69v44á42k 3252564516611

Neurážejme pisatele,sice nemusí mít úpně pravdu.Polský důl bude v budoucnu zasypán zrovnatak jako některé severozápadní výsypky,takže stavba trati je možná.A ne všude jsou doly.

Myslet stále ekonomicky,tj.na peníze se vyplatit též nemusí.Mně stačí,když mi každou hodinu zarachotí přes tisíc aut.O prachu nemluvě.Takže můj ušní lékař si nemůže stěžovat na práci.O otevření oken nyní v horku se mi může jen zdát.

0/0
1.7.2015 16:51

F51a10b84i46o 47S11g44a10t12t13o66n67i 9641880777520

OMG zasypat tu polskou jámu? Doporučuji napřed kouknout na Google earth.

0/0
1.7.2015 19:47

J33o60s17e44f 81T47r24ö31g89l 8239252716806

Frýdlant-Žitava bývala úzkokolejka, ta by asi dnes neměla jiný než turistický význam podobně jako zbytek úzkokolejné sítě v okolí Žitavy.

Co by spíše chtělo dát dopořádku je polský úsek trati Liberec-Žitava, který je v katastrofálním stavu. Ještě z 70. letech, při obnovení možnosti výstupu a nástupu v Žitavě, bývala jízdní doba Hrádek-ŽItava 5 minut a traťová rychlost tuším 70 km/h (nezažil jsem to, čerpám jen z archivu jízdních řádů). Před 8 lety jsem byl v Žitavě na stáži a pravidelně dojížděl, jezdilo se už jen 40 km/h. Dnes je rychlost 30 km/h. Hranice se pozná podle stavu tratě, u nás opravená, následuje zarostlý rozpadající se polský úsek a na něj navazuje moderní německá trať s kolejemi s pružným upevněním, které se v ČR dávají na koridory. A poláci za to vybírají poplatky za každý vlak.

+3/0
1.7.2015 23:35

V57l25a50d81i88m21í86r 98N48o79v68á86k 3262534496131

To je v pořádku,nemuusí se pořád jezdit jen auty.Další vlaštovka po otevření trati z Dolní Poustevna do Němec,která je údajně hojně využívaná.

+3/0
1.7.2015 13:46

B39a52r73b91o90r18a 63L48a16n79č14o85v63á 3562341856717

docela bych ráda slyšela příběh emigranta co byl v tom vlaku....

0/0
1.7.2015 13:42

J29a54r87e26k 85K74a76l89i53v84o80d48a 7566643931736

Jeden díl dokumentárního seriálu Osudové okamžiky zaobíral tímto případem.

+2/0
1.7.2015 15:26

J27a59r70e50k 78K88a48l60i11v74o19d17a 7116443911546

Tak pardon, je to tento dokument https://www.youtube.com/watch?v=aSfTGhOMnCY

+1/0
1.7.2015 16:08
Foto

Z82b24y95n97ě60k 86M52e77l96i11c47h33a82r 9105587255209

to je snad poprvé, co je někde úsek v ČR hotov dřív... jinak Němci a Rakušani musej pořád čekat na nás...

+1/0
1.7.2015 12:29

J21i46ř95í 63E44r91b39e16n 1363244216657

To by mě zajímalo, kterou železnici obnovili Němci/Rakušané dřív než my?

Nerejpu, jen se ptám.

0/0
1.7.2015 14:23

B68a88r18b91o35r65a 41L67a94n23č39o16v91á 3532771516247

například ces i nedokončil i rychlostní dráhu na trati Mnichov Praha...

0/0
1.7.2015 16:21

F76a11b25i93o 96S88g97a94t90t47o31n66i 9911340717410

Omyl úsek z Poustevny opravil CD také dříve.

0/0
1.7.2015 19:50

M21i37r22o38s40l57a43v 27Z56i24k97m16u89n70d 7899243874903

V Dolní Poustevně pokračovala kolej až ke státní hranici, teoreticky se tam nemuselo nic obnovovat.

Nová kolej se položila v rámci dopravní devastace stanice ...

0/0
19.7.2015 20:38

M59i22r94o71s71l98a20v 95Z44i27k19m11u12n87d 7669733804263

V Dolní Poustevně byla položena kolej až ke státní hranici (byla tam nasypána hromada hlíny) za níž pokračovaly koleje německé prorostlé náletovou vegetací ...

V rámci dopravní devastace byla položena nová kolej ...

0/0
19.7.2015 20:43



Najdete na iDNES.cz