Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedáváte spropitné, plaťte víc. Restaurace účtovala cizincům jiné ceny

Česká obchodní inspekce odhalila v jedné karlovarské restauraci nešvar. Obsluha tam účtovala cizincům vyšší ceny a vysvětlovala to tím, že nechtějí dávat spropitné. Pro tyto účely měl podnik vyrobené i vícejazyčné jídelní lístky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65l84o34i50s 57P94e91t78r26z37e58l 7495196305431

Tak jdete do KFC, Mc D.  ,tam neplatite spropitne.

0/0
28.10.2015 7:19

A64n50d95r48e51a61s 93L11e81d50e73r54e88r 5599724776583

Za komoušů měly Interhotely jako GH Moskva (Pupp) nebo Centrál už couvert někdy v 60tých letech. První položka nahoře jídelního lístku. 2-)

0/0
27.10.2015 22:34

J10o18s14e97f 96D34r91d80a 6160619872196

Na výletních lodích na Vltavě v Praze dost normálka. Když jsme se podivovali nad cenou pressa za 75Kč, všimla si nás obsluhující, sebrala nápojový lístek a přinesla jiný. Ejhle. Na novém lístku byla již káva za 35.- Někde si  musí natrhat na nájem...!

0/0
27.10.2015 16:53

V21i85k88t14o37r 63Z71á17b44r10a76n70s82k51ý 3980838494123

Tahle branže je prolezlá různými vych*ánky. Asi to bude přístupem majitelů, personál je jen jejich obrazem. Nejedná se o všechny, je jich však dost. Kromě nabídky a servisu nevalné úrovně považuji za největší švajneraj jejich snahu vydrbat se zákazníkem.

Nedávno jsem byl s manželkou v restauraci, chtěla čistou kohoutkovou. Přinesli karafu 0,7l za 70 Kč, bez upozornění na cenu, bez dotazu kolik toho chce...

A čepování piva pod míru je běžnou věcí, takovou českou tradicí, kterou již nikdo nekritizuje.

Není divu, že asertivní zákazník pak nedává spropitné. Není to povinnost.

0/0
27.10.2015 16:30
Foto

J29i52ř58í 10K48a11r25e45š 7678261139669

Jaká restaurace ? Takovým lidem nechci dávat ani jednu korunu!

0/0
27.10.2015 15:52

O45n10d15ř91e70j 64M84a49l60ý 3944103703233

Jasně, nedávají spropitné (které není povinné a je to jen dobrá vůle zákazníka), tak vám napálíme příplatek. Rv

+3/0
27.10.2015 12:34

Z10d40e42n24ě54k 34W18e41r13n42h45a59r21t 6467875882918

On je nešvar i samotné spropitné. Číšník má být placen z výdělků restaurace. Pokud jim chci něco dát navíc, je to jen moje dobrá vůle a odměna za nadstandardní služby, rozhodně nejde o nějakou povinnost. A když nadstandardní služby nejsou, tak proč bych něco platil? Dát spropitné v podniku, kde na mě zapomněli s objednávkou a deset minut mávám šrajtoflí na vrchního, než mě vůbec přijde milostivě zinkasovat?

+19/0
27.10.2015 12:27

M95a55r13t77i63n 75P65e90t80r 6443972988519

Co se rýče spropitného, liší stát od státu. Někde není spropitné zvykem dávat prakticky vůbec, v jiných státech se obvykle při slušných službách dává, ale výše je zcela na vůli zákazníka a v dalších státech vám na účet automaticky připočítají třeba 10 procent, ať jste v restauraci spokojeni či nikoliv, dát můžete pouze ještě více. A ČR je, řekl bych, takový zlatý střed.

+2/0
27.10.2015 14:15

M33a51r86t85i48n 69P81e30t22r 6903932358429

Oprava první věty: Co se týče spropitného, praxe se liší stát od státu...

0/0
27.10.2015 14:16

P67ř68e41m59e27k 95P60a68v98k54a 8668452468631

Přesně tak. Co se mne týče, tak výše spropitného se u mne odvíjí i od "přemrštěnosti" cen jídla. Vycházím z předpokladu, že když už restaurace má o polovinu vyšší ceny, než je u podniku dané kategorie běžné, bude mít i víc na mzdy zaměstnancům, a když už mi proluftuje šrajtofli, nebudu si ji ještě jednou vyprazdňovat sám. Pokud jsem s cenou a obsluhou spokojený, dávám standardních 10% navíc.

+2/0
27.10.2015 14:18

J76a33n73a 88K19u42b61o19v92á 6719342978280

Já se řídím celkovým dojmem.

Pokud je cena přemrštěná, mám možnost odejít jinam. Pokud už se usadím, očekávám příjemné chování.

Relativně nedávno jsme byly s kolegyněmi - a otrávený ksicht číšníka, fláknutí talíři, o pití aby se člověk prosil, pak i na placení jsme čekaly.

Ovšem potom jsme si nechaly všechny vrátit opravdu do koruny.

0/0
27.10.2015 17:00

M17a71r83t63i19n 51F30i18l95i58p31c27z12y48k 3821331965303

Problém je, že na ten couvert není zákazník upozorněn obsluhou, bývá někdy umístěn v jídelním lístku tam, kde se člověk nedívá, pokud tam vůbec uveden je a v mém případě se stává, že se to dozvím až pří placení.

Rozhodně to není problém pouze českých restaurací, naposledy jsem se s tím setkal v Itálii .. couvert byl pevný ve výši 2EUR.

+7/0
27.10.2015 12:15

M50a12r15t15i95n 47F11i83l92i80p57c75z69y35k 3281771535953

Jinak v té Itálii to bylo celkem zajímavé v tom, že před polívkou přinesli různé nakrájené pečivo, tyčinky, nějaké dochucovací omáčky. Donesli polívku a odnesli pečivo, odnesli talíře po polívce a s nimi odnesli i omáčky, donesli druhé a do 3 minut odnesli i poslední věci a to byla sůl a nadrolená margharita ... dost jsem na to koukal, protože je celkem přirozené, že si třeba jídlo dosoluji podle potřeby i v průběhu konzumace. Byl to takový couvert necouvert. A za 2EUR pro každého u stolu.

0/0
27.10.2015 12:30

L24i89b57o92r 25F54o79l74t52ý71n17e92k 2776845947514

Jenže tam ten couvert máte na účtence a co jsem tam zažil, tady nezažiju (ve zkratce fakt super chování obsluhy).

Ostatně věřím, že kdyby jste se ozval, tak vám to tam nechají - holt jiný kraj...

+1/0
27.10.2015 13:25

J82a95r22o11s74l45a61v 34K58a49d60l30e88c 5941979342931

Couvert je u nás docela běžný v "lepších" restauracích. Někde alespoň dají "zdarma" předkrm než donesou objednávku. Takových "servisních" poplatků nalezneme napříč obory přehršel...;-D

0/0
27.10.2015 12:13

T85o19m17á71š 57K85u59c34h31a94ř 3397761988121

Tak si to mají napsat jako přirážku za komunikaci v cizím jazyce. To by mohlo projít, na zámcích si za cizojazyčný výklad taky běžně účtují.

+7/−1
27.10.2015 12:12

R72a79d27o51s32l64a51v 30K78l37a33u43d74a 5934598844562

Servisní přirážka;-D

0/0
27.10.2015 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.