Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedáváte spropitné, plaťte víc. Restaurace účtovala cizincům jiné ceny

Česká obchodní inspekce odhalila v jedné karlovarské restauraci nešvar. Obsluha tam účtovala cizincům vyšší ceny a vysvětlovala to tím, že nechtějí dávat spropitné. Pro tyto účely měl podnik vyrobené i vícejazyčné jídelní lístky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A42l67o13i16s 24P90e81t24r38z97e33l 7735166975821

Tak jdete do KFC, Mc D.  ,tam neplatite spropitne.

0/0
28.10.2015 7:19

A48n49d35r14e45a47s 81L29e40d25e46r36e58r 5489844986233

Za komoušů měly Interhotely jako GH Moskva (Pupp) nebo Centrál už couvert někdy v 60tých letech. První položka nahoře jídelního lístku. 2-)

0/0
27.10.2015 22:34

J80o88s24e64f 93D61r21d38a 6780159132576

Na výletních lodích na Vltavě v Praze dost normálka. Když jsme se podivovali nad cenou pressa za 75Kč, všimla si nás obsluhující, sebrala nápojový lístek a přinesla jiný. Ejhle. Na novém lístku byla již káva za 35.- Někde si  musí natrhat na nájem...!

0/0
27.10.2015 16:53

V37i13k19t38o92r 23Z34á31b49r81a12n51s65k79ý 3650528964243

Tahle branže je prolezlá různými vych*ánky. Asi to bude přístupem majitelů, personál je jen jejich obrazem. Nejedná se o všechny, je jich však dost. Kromě nabídky a servisu nevalné úrovně považuji za největší švajneraj jejich snahu vydrbat se zákazníkem.

Nedávno jsem byl s manželkou v restauraci, chtěla čistou kohoutkovou. Přinesli karafu 0,7l za 70 Kč, bez upozornění na cenu, bez dotazu kolik toho chce...

A čepování piva pod míru je běžnou věcí, takovou českou tradicí, kterou již nikdo nekritizuje.

Není divu, že asertivní zákazník pak nedává spropitné. Není to povinnost.

0/0
27.10.2015 16:30
Foto

J25i27ř43í 58K51a13r30e37š 7218561989429

Jaká restaurace ? Takovým lidem nechci dávat ani jednu korunu!

0/0
27.10.2015 15:52

O88n53d25ř30e86j 53M76a44l23ý 3634593403783

Jasně, nedávají spropitné (které není povinné a je to jen dobrá vůle zákazníka), tak vám napálíme příplatek. Rv

+3/0
27.10.2015 12:34

Z46d57e83n38ě19k 24W23e62r86n68h97a84r10t 6877115812128

On je nešvar i samotné spropitné. Číšník má být placen z výdělků restaurace. Pokud jim chci něco dát navíc, je to jen moje dobrá vůle a odměna za nadstandardní služby, rozhodně nejde o nějakou povinnost. A když nadstandardní služby nejsou, tak proč bych něco platil? Dát spropitné v podniku, kde na mě zapomněli s objednávkou a deset minut mávám šrajtoflí na vrchního, než mě vůbec přijde milostivě zinkasovat?

+19/0
27.10.2015 12:27

M23a91r41t94i65n 80P64e21t13r 6303382428649

Co se rýče spropitného, liší stát od státu. Někde není spropitné zvykem dávat prakticky vůbec, v jiných státech se obvykle při slušných službách dává, ale výše je zcela na vůli zákazníka a v dalších státech vám na účet automaticky připočítají třeba 10 procent, ať jste v restauraci spokojeni či nikoliv, dát můžete pouze ještě více. A ČR je, řekl bych, takový zlatý střed.

+2/0
27.10.2015 14:15

M84a47r96t11i66n 73P21e23t96r 6923212728909

Oprava první věty: Co se týče spropitného, praxe se liší stát od státu...

0/0
27.10.2015 14:16

P67ř25e41m84e70k 73P30a30v32k63a 8738972808451

Přesně tak. Co se mne týče, tak výše spropitného se u mne odvíjí i od "přemrštěnosti" cen jídla. Vycházím z předpokladu, že když už restaurace má o polovinu vyšší ceny, než je u podniku dané kategorie běžné, bude mít i víc na mzdy zaměstnancům, a když už mi proluftuje šrajtofli, nebudu si ji ještě jednou vyprazdňovat sám. Pokud jsem s cenou a obsluhou spokojený, dávám standardních 10% navíc.

+2/0
27.10.2015 14:18

J80a18n80a 80K58u76b49o71v96á 6289352768870

Já se řídím celkovým dojmem.

Pokud je cena přemrštěná, mám možnost odejít jinam. Pokud už se usadím, očekávám příjemné chování.

Relativně nedávno jsme byly s kolegyněmi - a otrávený ksicht číšníka, fláknutí talíři, o pití aby se člověk prosil, pak i na placení jsme čekaly.

Ovšem potom jsme si nechaly všechny vrátit opravdu do koruny.

0/0
27.10.2015 17:00

M84a18r12t29i49n 37F50i48l79i50p38c98z17y20k 3101201495253

Problém je, že na ten couvert není zákazník upozorněn obsluhou, bývá někdy umístěn v jídelním lístku tam, kde se člověk nedívá, pokud tam vůbec uveden je a v mém případě se stává, že se to dozvím až pří placení.

Rozhodně to není problém pouze českých restaurací, naposledy jsem se s tím setkal v Itálii .. couvert byl pevný ve výši 2EUR.

+7/0
27.10.2015 12:15

M64a84r65t39i41n 47F25i71l10i93p49c88z63y96k 3851651285113

Jinak v té Itálii to bylo celkem zajímavé v tom, že před polívkou přinesli různé nakrájené pečivo, tyčinky, nějaké dochucovací omáčky. Donesli polívku a odnesli pečivo, odnesli talíře po polívce a s nimi odnesli i omáčky, donesli druhé a do 3 minut odnesli i poslední věci a to byla sůl a nadrolená margharita ... dost jsem na to koukal, protože je celkem přirozené, že si třeba jídlo dosoluji podle potřeby i v průběhu konzumace. Byl to takový couvert necouvert. A za 2EUR pro každého u stolu.

0/0
27.10.2015 12:30

L81i36b32o58r 11F94o52l18t73ý69n57e66k 2986555427424

Jenže tam ten couvert máte na účtence a co jsem tam zažil, tady nezažiju (ve zkratce fakt super chování obsluhy).

Ostatně věřím, že kdyby jste se ozval, tak vám to tam nechají - holt jiný kraj...

+1/0
27.10.2015 13:25

J69a47r55o46s91l39a28v 55K86a61d83l82e63c 5711799152381

Couvert je u nás docela běžný v "lepších" restauracích. Někde alespoň dají "zdarma" předkrm než donesou objednávku. Takových "servisních" poplatků nalezneme napříč obory přehršel...;-D

0/0
27.10.2015 12:13

T72o86m90á23š 68K42u56c65h71a89ř 3587721548611

Tak si to mají napsat jako přirážku za komunikaci v cizím jazyce. To by mohlo projít, na zámcích si za cizojazyčný výklad taky běžně účtují.

+7/−1
27.10.2015 12:12

R16a28d26o50s49l72a88v 81K35l48a70u73d28a 5404798384672

Servisní přirážka;-D

0/0
27.10.2015 12:08







Najdete na iDNES.cz