Diskuze

Nedáváte spropitné, plaťte víc. Restaurace účtovala cizincům jiné ceny

Česká obchodní inspekce odhalila v jedné karlovarské restauraci nešvar. Obsluha tam účtovala cizincům vyšší ceny a vysvětlovala to tím, že nechtějí dávat spropitné. Pro tyto účely měl podnik vyrobené i vícejazyčné jídelní lístky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak jdete do KFC, Mc D.  ,tam neplatite spropitne.

0 0
možnosti

Za komoušů měly Interhotely jako GH Moskva (Pupp) nebo Centrál už couvert někdy v 60tých letech. První položka nahoře jídelního lístku. 2-)

0 0
možnosti

J55o92s65e44f 79D98r96d80a

27. 10. 2015 16:53

Na výletních lodích na Vltavě v Praze dost normálka. Když jsme se podivovali nad cenou pressa za 75Kč, všimla si nás obsluhující, sebrala nápojový lístek a přinesla jiný. Ejhle. Na novém lístku byla již káva za 35.- Někde si  musí natrhat na nájem...!

0 0
možnosti

Tahle branže je prolezlá různými vych*ánky. Asi to bude přístupem majitelů, personál je jen jejich obrazem. Nejedná se o všechny, je jich však dost. Kromě nabídky a servisu nevalné úrovně považuji za největší švajneraj jejich snahu vydrbat se zákazníkem.

Nedávno jsem byl s manželkou v restauraci, chtěla čistou kohoutkovou. Přinesli karafu 0,7l za 70 Kč, bez upozornění na cenu, bez dotazu kolik toho chce...

A čepování piva pod míru je běžnou věcí, takovou českou tradicí, kterou již nikdo nekritizuje.

Není divu, že asertivní zákazník pak nedává spropitné. Není to povinnost.

0 0
možnosti
Foto

J77i46ř80í 63K89a80r87e13š

27. 10. 2015 15:52

Jaká restaurace ? Takovým lidem nechci dávat ani jednu korunu!

0 0
možnosti

O32n69d35ř27e57j 78M49a36l51ý

27. 10. 2015 12:34

Jasně, nedávají spropitné (které není povinné a je to jen dobrá vůle zákazníka), tak vám napálíme příplatek. Rv

3 0
možnosti

On je nešvar i samotné spropitné. Číšník má být placen z výdělků restaurace. Pokud jim chci něco dát navíc, je to jen moje dobrá vůle a odměna za nadstandardní služby, rozhodně nejde o nějakou povinnost. A když nadstandardní služby nejsou, tak proč bych něco platil? Dát spropitné v podniku, kde na mě zapomněli s objednávkou a deset minut mávám šrajtoflí na vrchního, než mě vůbec přijde milostivě zinkasovat?

19 0
možnosti

M77a93r12t62i25n 27P77e97t58r

27. 10. 2015 14:15

Co se rýče spropitného, liší stát od státu. Někde není spropitné zvykem dávat prakticky vůbec, v jiných státech se obvykle při slušných službách dává, ale výše je zcela na vůli zákazníka a v dalších státech vám na účet automaticky připočítají třeba 10 procent, ať jste v restauraci spokojeni či nikoliv, dát můžete pouze ještě více. A ČR je, řekl bych, takový zlatý střed.

2 0
možnosti

Problém je, že na ten couvert není zákazník upozorněn obsluhou, bývá někdy umístěn v jídelním lístku tam, kde se člověk nedívá, pokud tam vůbec uveden je a v mém případě se stává, že se to dozvím až pří placení.

Rozhodně to není problém pouze českých restaurací, naposledy jsem se s tím setkal v Itálii .. couvert byl pevný ve výši 2EUR.

7 0
možnosti

Jinak v té Itálii to bylo celkem zajímavé v tom, že před polívkou přinesli různé nakrájené pečivo, tyčinky, nějaké dochucovací omáčky. Donesli polívku a odnesli pečivo, odnesli talíře po polívce a s nimi odnesli i omáčky, donesli druhé a do 3 minut odnesli i poslední věci a to byla sůl a nadrolená margharita ... dost jsem na to koukal, protože je celkem přirozené, že si třeba jídlo dosoluji podle potřeby i v průběhu konzumace. Byl to takový couvert necouvert. A za 2EUR pro každého u stolu.

0 0
možnosti

Couvert je u nás docela běžný v "lepších" restauracích. Někde alespoň dají "zdarma" předkrm než donesou objednávku. Takových "servisních" poplatků nalezneme napříč obory přehršel...;-D

0 0
možnosti

Tak si to mají napsat jako přirážku za komunikaci v cizím jazyce. To by mohlo projít, na zámcích si za cizojazyčný výklad taky běžně účtují.

7 1
možnosti