Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Varům chybí výrazná a moderní architektura, říká autor kontroverzní lávky

Několika výraznými stavbami proměnil tvář Karlových Varů místní patriot Ota Řezanka. Říká, že město má před sebou ještě dlouhou cestu k tomu, aby se stalo krajskou metropolí se vším všudy. Nápadů a vizí, jak na to, má ale mnoho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o43m42a18s 73H83a49v24l71i20n34a 8489237851423

v centru budeme stavet repliky a vedle budeme stavet moderni stavby..to je prece logicke..

asi brzo zkolabuje doprava, ale navrh A69 na paterni komunikaci je spatne..

koukam, ze mame ve varech noveho odbornika na vsechno..:D

+2/−1
10.2.2016 10:22
Foto

M46i81l54o35s45l42a29v 87Z27í42t19k45a 8460184217190

Vřídlo ve staré podobě by bylo fajn, stejně jako je průtah městem výraznou bariérou uprostřed. S tím se dá bez výhrad souhlasit.

Teze, že je dobré mít nádraží co nejdál od města 8-o, je špatná a škodlivá.

Pro cestující, dojíždějící do KV například za prací, by bylo mnohem lepší aby osobní vlaky jezdili s tratě 140 na dolní nádraží, byť se to panu Řezankovi nelíbí. Nevím, zda jsem pochopil správně, že by autobusový terminál dálkové a příměstské dopravy měl být za řekou? Chcete lidi nutit k pochodovým cvičením přes Chebský most? Všechna opravdu moderní města takové terminály integrují, aby všechny dopravní módy byly co nejblíže u sebe ( vlak, bus, MHD ), tady je budeme co nejvíc vzdalovat ! Tím dosáhneme jediného - znovu klesne podíl cestujících ve veřejné dopravě a přibudou auta. Možná je to účel - budeme muset projektovat parkovací domy ;-)

0/0
10.2.2016 9:40
Foto

M63i44c30h16a64l 51S21a55d36í60l47e34k 6292580501653

do jiné diskuze na iDNES jsem napsal ... Ale to není vyloučené - když se provizorium s přestěhováním vývěru protáhne a z rekonstrukce se udělá demolice - na historickou repliku lze čerpat lépe, rychleji a více než na rekonstrukci současného stavu ... což mi teď Ota Řezanka potvrdil. Příspěvek byl však smazán asi proto, že jsem ho doplnil poznámkou o KarlovýchVARLA°!°ECH a karlovaračce Karle na MMR, která by při čerpání dotací mohla výrazně pomoci ... ale fakt by mě zajímalo, co je na tom tak neslušného a kultivovaného, že to musí někdo cenzorovat.

0/0
10.2.2016 8:43

L20u32c54i83e 23Š60t28a37t24s54k89á 2405739

Sakra chybí kvalitní moderní architektura, to je bez debat. Jsme malé provinční město, malý chudý kraj. Ale to ještě neznamená, že by se tu nemohlo z veřejných peněz kvalitně stavět. A průtah? Každý normální člověk chápe, že průtah, který rozděluje město, likviduje pozemky v centru a ještě navíc vede hustě zabydleným údolím, je brutálně špatně. Vytváří nám mrtvou zónu, periferii tam, kde by se mělo žít. Mělo by se tam bydlet, sportovat, relaxovat u vody. Ale v tom hluku a smradu z aut to opravdu není možné. A je zjevné, že intenzita dopravy ( a výskyt např.respiračních, kožních a dalších chorob) poroste. Jiná otázka ovšem je, zda je reálné v dnešní době tyto problémy vyřešit obchvatem. Money, money, money... :-(

+3/0
10.2.2016 8:23

P13e76t63r 97J24a84v77u65r35e86k 9937695983986

Hodně síly a odvahy do další práce pane Řezanko! Už minulý článek o lávce mě velice zaujal a jsem rád, že jste to se zdravou kůží ustál. Tady v tomto příspěvku je cítit odhodlání, chuť do práce, něco změnit, to kvalitní při tom zachovat...to si myslím je velice obdivuhodné. Už jen myšlenka repliky kolonády je velice odvážná! Replik se dle mého názoru staví velice málo, spíš převažují nové projekty. Určitě se vyplatí dát peníze do něčeho, co se stane magnetem i pro ty, kdo ve Varech už byli. Nová architektura má ve městě určitě své místo, jinak přestane pulzovat. Třeba právě tak, jak je v projektu myslím citelně vkomponovány do stávající zástavby v KV. I když jsem spíš zastánce klasiky, tak tohle se mi moc líbí!

+3/0
10.2.2016 7:53

A84l93e94x67a67n90d52r 34M23a62i37e95r 4139267926912

Plně souhlasím s Panem Řezankou. V místech, kde v jiných metropolích mají centrum města mají K.Vary dálnici. Naprosto nevyužitý potenciál. A doufám, že se to změní.Včetně repliky Vřídelní kolonády místo drahého opravování neopravitelného

+5/0
9.2.2016 23:49

O19t60a 79Ř80e32z82a83n36k15a 5728729105840

Diskuse ohledně dostavby průtahu vůbec nebyla o tom, zda průtah dokončovat nebo ne, ale o tom v jaké podobě - zda má být průtah městskou komunkací nebo dálnicí. My jsme ho chtěli dokončit v podobě městské komunikace, podobně jako jsou kapacitní čtyřpruhové komunikace např. v Plzni nebo v Praze - ulice Evropská apod. Čtyřpruh, světla, přechody, zastávky MHD, prostě součást města. Průtah byl ovšem postaven jako dálnice, ačkoli tady není ani zdaleka takový provoz jako na městských bulvárech v Praze. Vary se tak staly jen luxusní dálniční odpočívkou. U dálnice se ovšem nedá bydlet. A až bude mít D6 mezinárodní napojení a stane se skutečnou tranzitní evropskou dálnicí, to teprv bude síla. Ale komu není rady, tomu není pomoci :) Což je specifická vlastnost Varana obecného :)

+5/0
9.2.2016 22:18

L45u60c23i23e 60Š42t42a28t86s31k49á 2305789

Oto, není to náhodou Varan tupý? Řád šupinatí ( vše po nich steče), podřád ještěři (a podobná havěť) ,výskyt KV kraj, specifická vlastnost - brzdí rozvoj kde může. :-)

P.S. Díky za most, konečně veřejná stavba, která svítí, vytváří orientační bod a je prostě jiná. Jen houšť a větší kapky.

+2/0
10.2.2016 8:07

V62í10t 70H28o81l60l72e43r 8777422892276

průtah není bezpečný v zatáčkách u železničního mostu kde bylo za ta léta mnoho nehod . Od nového roku na bezpečném úseku od kauflandu do jenišova je rychlost ponížena ze 130 na 110 km/hod . Ale díky že tu ten průtah je , bez něj by nebylo ve varech k hnutí. Stavba obchvatu je patrně utopie a neprojde .

+1/0
9.2.2016 19:55

F11r20a68n62t93i28š52e49k 77D12u23š81e51k 3836590721328

Ota Rezanka je zrejme takovy brouk pytlik, vsude byl, vsechno videl a vsechno napodobil, lávka vubec nezapada do krajiny kolem meandru, ani stylem ani barvou, jeho dalsi blaboly jsou opet mimo. Je to jako ten novy superpanelák na Mattoniho nabrezi, musim zjistit,který k... na meste to mel na starost a dostal za to pát medajli na ucet. Urcite nejaky politicky motivovany clen radnice, Neznalek, Brustik, Uhlik, Vseznalek nebo jiny malicek ze Slunecniho mesta.;-D Bylo to jedno z poslednich mist se souvislejsi zeleni v Drahovicich.

+1/−8
9.2.2016 19:37

L38u40c59i52e 30Š82t64a85t90s21k37á 2515679

Františku, proč má zrovna veřejná funkční stavba zapadat? Proč nemá svítit a říkat: "Hele, jsem tady, můžeš si, milý občane, posloužit!" Nebo potřebujeme všude stejné paneláky?

+2/0
10.2.2016 8:13

Š27i32m95o83n 40D32v59o33ř37á30k 4773381837976

Hlavnim problemem urcite neni to, ze je prutah veden stredem mesta, ale to, ze ta sama silnice nema odpovidajici napojeni na mezinarodni silnicni sit. Spojovat ubytek obyvatel KV s otevrenim prutahu je zavadejici a ucelove.

+1/−1
9.2.2016 18:46
Foto

M36i22l97o11s19l81a23v 45Z84í17t49k59a 8430244807220

Co je podle vás odpovídající napojení na mezinárodní silniční síť? Přes hranice v Pomezí jede denně cca 5000 aut a zdaleka ne všechny jedou přes KV. Na to ta silnice opravdu stačí tak jak je.

0/0
10.2.2016 11:06



Najdete na iDNES.cz