Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za srážku vlaků na Sokolovsku může nejspíš strojvůdce, nepočkal ve stanici

Selhání strojvůdce jednoho z osobních vlaků je podle Drážní inspekce jednou z nejpravděpodobnějších příčin srážky na trati mezi Sokolovem a Kraslicemi. Nehoda se stala 10. července nedaleko železniční stanice Rotava, inspekce se bude vyšetřováním zabývat ještě delší dobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82o94j47t27ě85c17h 51R50o27u84b75a78l 9610383892373

Pane Řapku, plácáte nesmysly. V žst Praha hlavní nádraží je staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie, viz ČSN 34 2600, u kterého dojde při násilném přestavení výměny samočinně k změně povolovacích návěstí na stůj.

+1/0
13.7.2016 15:07

L77i85a46n53a 43V89o39l22k48o94v29á 9186376824236

A co má chudák psát, když tu dnes není nic o psech?

0/−1
13.7.2016 21:06

P57a18v55e42l 37Ř40a15p82e92k 7642876489255

Já někde píšu opak??? Přečtěte si to ještě jednou, buďte od té dobroty. Popisuji pouze fakta, uvedená v závěrečné zprávě DI k MU pod Vítkovem. Už konečně přestaňte lpět na tom, že současný systém je dokonalý, protože je v reálu zcela ostudný. To platí i pro kolegu Minaříka.

0/0
14.7.2016 8:26

P81e81t19r 80N32i89v30n26i38c75k64ý 3912644345777

Nějak to nechápu. "Strojvůdce nepočkal na protijedoucí vlak a vyjel na trať:"

Přece když měl přednost protijedoucí vlak, tak měl nastavenou cestu s výhybkami. Ten čekající vlak ty výhybky správně nastavené neměl, jaktože dokázal vyjet?

+1/0
13.7.2016 12:40

L86i42b22o43r 71V28e70s15e95l62ý 2969726122532

Jel po hrotu a řízl ji. Protože je to samovrat, tak se po odjetí vrátila do zpět základní polohy.

+3/0
13.7.2016 12:54

P88e55t51r 24N39i66v84n48i84c47k62ý 3952284415907

A co další nápravy? Ta výhybka běhala tam a zpět?

Jinak, nějaké takové vysvětlení jsem čekal. V 21. století bych očekával, že zabezpečovací zařízení hlásí nesprávné projetí výhybkou, nebo její násilné přehození, což je jasné varování, že se něco vážného může stát.

+1/0
13.7.2016 13:05

P50a71v15e36l 90Ř16a31p75e14k 7532636209145

Na těchto tratích se čas zastavil v 19. století. Ani na čerstvě modernizovaném nádraží (Praha hl.n.) není situace o moc lepší. Zde sice existuje detekce rozřezu výhybky, tedy indikace, že vlak nejspíš odjel na červenou proti jinému vlaku, ale signál je veden akorát na světýlka a na zvonek v kanceláři, kde neschopný výpravčí musel manuálně stisknout tlačítko generálního stopu, jenže to stiskl několikrát a kvůli tomu to nezafungovalo (viz závěrečná zpráva DI), takže vlaky jely hezky proti sobě a kdyby si toho fíra včas nevšiml, už by ho nic nezastavilo a v tunelu pod Vítkovem mohla nastat pořádná mela. To je prosím úroveň zabezpečení v 21. století. Je to přímo děs, ale oni se budou pořád hádat, že je to v pořádku.

0/−1
13.7.2016 13:34

M84i69c91h56a24l 84M85i19n49a50ř93í21k 4154485563736

No, pane Řapek, s tím Hlavním nádražím v Praze jste dost mimo mísu. Skoro bych řekl, že v 19. století jste zamrzl Vy !

+3/−1
13.7.2016 17:43

L80i75b98o38r 23V55e89s91e45l20ý 2479676792472

V první fázi má pomalý chod, takže se nestíhá vracet při průjezdu jednotlivých náprav. Samovrat je dělaný právě pro tyto tratě pro zjednodušení obsluhy a přestavení jízdou vlaku je jejím účelem.

+3/0
13.7.2016 17:59







Najdete na iDNES.cz