Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za srážku vlaků na Sokolovsku může nejspíš strojvůdce, nepočkal ve stanici

Selhání strojvůdce jednoho z osobních vlaků je podle Drážní inspekce jednou z nejpravděpodobnějších příčin srážky na trati mezi Sokolovem a Kraslicemi. Nehoda se stala 10. července nedaleko železniční stanice Rotava, inspekce se bude vyšetřováním zabývat ještě delší dobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78o19j30t66ě17c24h 72R75o11u39b32a81l 9220443472643

Pane Řapku, plácáte nesmysly. V žst Praha hlavní nádraží je staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie, viz ČSN 34 2600, u kterého dojde při násilném přestavení výměny samočinně k změně povolovacích návěstí na stůj.

+1/0
13.7.2016 15:07

L70i95a62n64a 54V93o56l53k67o90v64á 9586536134246

A co má chudák psát, když tu dnes není nic o psech?

0/−1
13.7.2016 21:06

P55a42v27e87l 32Ř84a13p76e13k 7512666539535

Já někde píšu opak??? Přečtěte si to ještě jednou, buďte od té dobroty. Popisuji pouze fakta, uvedená v závěrečné zprávě DI k MU pod Vítkovem. Už konečně přestaňte lpět na tom, že současný systém je dokonalý, protože je v reálu zcela ostudný. To platí i pro kolegu Minaříka.

0/0
14.7.2016 8:26

P49e14t26r 21N84i15v86n55i49c57k88ý 3342514395117

Nějak to nechápu. "Strojvůdce nepočkal na protijedoucí vlak a vyjel na trať:"

Přece když měl přednost protijedoucí vlak, tak měl nastavenou cestu s výhybkami. Ten čekající vlak ty výhybky správně nastavené neměl, jaktože dokázal vyjet?

+1/0
13.7.2016 12:40

L58i70b69o60r 54V95e14s92e89l58ý 2439876672532

Jel po hrotu a řízl ji. Protože je to samovrat, tak se po odjetí vrátila do zpět základní polohy.

+3/0
13.7.2016 12:54

P95e20t10r 53N52i36v55n16i58c70k97ý 3632664665177

A co další nápravy? Ta výhybka běhala tam a zpět?

Jinak, nějaké takové vysvětlení jsem čekal. V 21. století bych očekával, že zabezpečovací zařízení hlásí nesprávné projetí výhybkou, nebo její násilné přehození, což je jasné varování, že se něco vážného může stát.

+1/0
13.7.2016 13:05

P58a30v35e42l 17Ř52a96p69e48k 7602596549825

Na těchto tratích se čas zastavil v 19. století. Ani na čerstvě modernizovaném nádraží (Praha hl.n.) není situace o moc lepší. Zde sice existuje detekce rozřezu výhybky, tedy indikace, že vlak nejspíš odjel na červenou proti jinému vlaku, ale signál je veden akorát na světýlka a na zvonek v kanceláři, kde neschopný výpravčí musel manuálně stisknout tlačítko generálního stopu, jenže to stiskl několikrát a kvůli tomu to nezafungovalo (viz závěrečná zpráva DI), takže vlaky jely hezky proti sobě a kdyby si toho fíra včas nevšiml, už by ho nic nezastavilo a v tunelu pod Vítkovem mohla nastat pořádná mela. To je prosím úroveň zabezpečení v 21. století. Je to přímo děs, ale oni se budou pořád hádat, že je to v pořádku.

0/−1
13.7.2016 13:34

M33i27c61h90a44l 49M13i45n97a94ř32í52k 4864715153936

No, pane Řapek, s tím Hlavním nádražím v Praze jste dost mimo mísu. Skoro bych řekl, že v 19. století jste zamrzl Vy !

+3/−1
13.7.2016 17:43

L87i88b38o43r 68V33e11s79e24l56ý 2359706482932

V první fázi má pomalý chod, takže se nestíhá vracet při průjezdu jednotlivých náprav. Samovrat je dělaný právě pro tyto tratě pro zjednodušení obsluhy a přestavení jízdou vlaku je jejím účelem.

+3/0
13.7.2016 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.