Diskuse k článku

Studio představilo svou vizi karlovarského dopravního uzlu

Jednu z nejzásadnějších změn nejbližších let přinese Karlovým Varům stavba integrovaného dopravního terminálu. Promění i dopravu v obchodně správním centru krajského města. Svou architektonickou studii nového dopravního terminálu a okolí ve středu poprvé představili autoři ze Studia Hangár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T87o80m67á68š 46K58i63r61o30v 1735468615787

Není náhodou Chebský most památka? Připadá mi nemožné na něj "navěsit " další 2 pruhy a ještě chodníky (které tam už jsou). Dále, Dolní nádraží má tři "nástupišťové" koleje, (Z Mariánek jednu a z Horního nádraží dvě). Jak se ty vlaky budou křižovat, když tam budou "JEN" dvě koleje?8-o

0/0
21.7.2016 21:59

M90a42r25t86i85n 78B24a54u52e49r 6654893753223

O chebském mostě už něco proběhlo "éterem". Chápu správně, že konstrukce - základ zůstane a osadí se nová mostovka se čtyřmi pruhy a chodníkem? Čekal bych že trocha něčeho původního, starého a hezkého se uchová, začlo to skleněným nesmyslem na starém a hezkém (i když chátrajícím) vlakovém nádraží a teď tohle....Co KV ještě čeká? Možná že když se bude pokračovat v devastaci toho co je ještě ke koukání v KV, bude stále mizet obyvatelstvo jinam.....To asi ne, ale hezké to asi nebude

0/0
21.7.2016 17:53

O21t43a 77Ř30e36z66a65n69k91a 5228409195740

Chebský most má mít čtyři pruhy kvůli tzv. "americkým křižovatkám" na obou stranách mostu. Tyto křižovatky by ovšem byly velmi nehodové a naše normy nic takové neznají. Je nereálné, že by jim úřady tyto křižovatky povolily. Celá přestavba Chebského mostu na čtyřpruhový je tedy zdůvodňována naprostým dopravním nesmyslem. A těch nesmyslů je ve studii mnoho. Je jen otázkou času, kdy na to autoři a magistrát přijde. Dopravně by to prostě nefungovalo. Na magistrátu ani v jeho poradních orgánech bohužel není jediný dopravní inženýr a nezdá se, že by chtěli odborníky do řešení zapojit. Jsem proto sám zvědav, jak se bude tato taškařice dál vyvíjet. Jedno je ovšem jisté, realizace se bát nemusíme.

0/0
21.7.2016 18:35
Foto

M75i25l22o84s78l77a16v 70Z27í50t67k68a 8290124987450

Proč by byly křižovatky nehodové? Já to pochopil že ve středních pruzích pro odbočení vlevo budou semafory

0/0
21.7.2016 22:45

O41t12a 78Ř69e46z52a28n52k52a 5198939225300

Úhel křížení větví neodpovídá normě (musí být kolmé plus mínus 15°), aby řidič pochopil kdo má přednost. V navrženém uspořádání najíždí auta téměř čelně proti sobě, mnoho řidičů pak nepochopí, že auto které jede proti němu vlastně jede zprava. Oba si myslí, že jedou po hlavní. Křižovatka musí fungovat i při poruše semaforů nebo výpadku proudu. Pokud by došlo k poruše, všechna vlevo odbočující auta by si vzájemně musela dávat přednost a nikdo by pak nemohl odbočit vlevo. Tento typ křižovatky naše norma nezná. Má být vždy určena hlavní a vedlejší ulice, ostrůvek na vedlejší musí mít kapkovitý tvar, objíždí se vpravo. Oni mají trojúhelníkový tvar a auta ho objíždí vlevo, tím vznikají kolizní body (křížení drah vozidel) před i za ostrůvkem, je jich tedy 2x víc. Vyklizovací úseky jsou strašně dlouhé a fáze mezi zelenými by prodloužila celý cyklus....což snižuje kapacitu křižovatky. Na mostě vznikají průpletové úseky které nemají dostatečnou délku, auta z pravého pruhu by se tlačila do levého, ale tam by byla kolona, takže by se zablokovali i pravé pruhy...je to prostě úplná pitomost. Ostatně proto také nikde takové křižovatky nemají.

+1/0
21.7.2016 23:33

O49t12a 56Ř76e13z48a38n40k64a 5858219695500

Veřejně zatím studii nepředstavili, ale nějaké obrázky a informace lze již najít na facebooku:

https://www.facebook.com/ocojimjde/?fref=ts

nebo na Karlovy Vary - Karlsbad - Carlsbad

https://www.facebook.com/293398758209/photos/a.334470208209.185374.293398758209/10154318796678210/?type=3&comment_id=10154319314273210&notif_t=like&notif_id=1469059898922706

0/0
21.7.2016 12:03

J92a91n 20L61a17k63o66m33ý 7601205615484

Tak ty zlé vlády, které tu město ovládaly před tou současnou měly tendenci stavět sjezdovku. No asi by to byly vyhozený peníze do větru, ale oproti tomudle, kdy zničí celý centrum, posledních pár kousků zeleně a navíc vše ve prospěch Lordschipu to bylo naprosté nic. Smutný na tom všem je jen to, že až budou volby, tak na tom magistrátu bude zase ta stejná sebranka jako dnes... Takže kritika proběhne jen v hospodě u piva a jedeme dál

+4/−2
21.7.2016 11:20
Foto

M38i32l96o68s41l68a83v 92Z49í76t48k21a 8910254637690

Který kousek zeleně?

0/0
21.7.2016 18:05

J15a75k25u66b 10N94e58p35e42ř90e12n39ý 4555954886908

Poslední kousek zeleně? Byl jste někdy ve Varech?

0/0
21.7.2016 21:22

J94i37ř74í 25N41o70v32o26t37n75ý 8109267538988

V inkriminované oblasti se nachází jen zelené (prochcané) křoví za parkovištěm. Víc tam toho snad není.

+1/0
21.7.2016 22:11

J69i90ř10í 95N28o83v94o93t48n42ý 8729707368508

Z jednoho obrázku nic nepoznám. Doufám ale, že nechtějí Vary zastřešit?

+1/0
21.7.2016 9:19
Foto

M65i53l46o52s87l57a25v 63Z50í47t38k43a 8520974397340

Zásadní je položit si otázku, proč vůbec musí celý terminál být v tomto prostoru!! Město ustupuje z mnou tušených pohnutek developerovi v oblasti dolního nádraží. Pak samozřejmě je zadání architektům a projektantům takové, že se vše musí vejít do prostoru Varšavská-Horova se všemi negativy které toto řešení přinese ( omezení kolejiště vlaků na dvoukolejnou zastávku zabrání jakémukoliv možnému rozvoji kolejové dopravy apod. ). Avšak pokud srovnám s návrhy, které se objevily dříve, tak tento je zatím jediný který je reálný. Výše ceny ( teda spíš její nízkost ) mne překvapila a úplně jí také nevěřím.

0/0
21.7.2016 9:16

P93e42t81r 43M31a21t39o59u77š14e94k 2109886421

A zase ty nešťastné vlaky, kterými nikdo nejezdí.

0/−1
21.7.2016 17:44

Najdete na iDNES.cz