Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studio představilo svou vizi karlovarského dopravního uzlu

Jednu z nejzásadnějších změn nejbližších let přinese Karlovým Varům stavba integrovaného dopravního terminálu. Promění i dopravu v obchodně správním centru krajského města. Svou architektonickou studii nového dopravního terminálu a okolí ve středu poprvé představili autoři ze Studia Hangár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T61o60m64á20š 28K34i33r27o54v 1685868335297

Není náhodou Chebský most památka? Připadá mi nemožné na něj "navěsit " další 2 pruhy a ještě chodníky (které tam už jsou). Dále, Dolní nádraží má tři "nástupišťové" koleje, (Z Mariánek jednu a z Horního nádraží dvě). Jak se ty vlaky budou křižovat, když tam budou "JEN" dvě koleje?8-o

0/0
21.7.2016 21:59

M24a25r26t95i55n 48B89a20u74e80r 6814303693323

O chebském mostě už něco proběhlo "éterem". Chápu správně, že konstrukce - základ zůstane a osadí se nová mostovka se čtyřmi pruhy a chodníkem? Čekal bych že trocha něčeho původního, starého a hezkého se uchová, začlo to skleněným nesmyslem na starém a hezkém (i když chátrajícím) vlakovém nádraží a teď tohle....Co KV ještě čeká? Možná že když se bude pokračovat v devastaci toho co je ještě ke koukání v KV, bude stále mizet obyvatelstvo jinam.....To asi ne, ale hezké to asi nebude

0/0
21.7.2016 17:53

O78t78a 96Ř92e22z57a44n21k28a 5458389855340

Chebský most má mít čtyři pruhy kvůli tzv. "americkým křižovatkám" na obou stranách mostu. Tyto křižovatky by ovšem byly velmi nehodové a naše normy nic takové neznají. Je nereálné, že by jim úřady tyto křižovatky povolily. Celá přestavba Chebského mostu na čtyřpruhový je tedy zdůvodňována naprostým dopravním nesmyslem. A těch nesmyslů je ve studii mnoho. Je jen otázkou času, kdy na to autoři a magistrát přijde. Dopravně by to prostě nefungovalo. Na magistrátu ani v jeho poradních orgánech bohužel není jediný dopravní inženýr a nezdá se, že by chtěli odborníky do řešení zapojit. Jsem proto sám zvědav, jak se bude tato taškařice dál vyvíjet. Jedno je ovšem jisté, realizace se bát nemusíme.

0/0
21.7.2016 18:35
Foto

M29i80l62o26s44l92a15v 23Z82í16t53k35a 8380534807850

Proč by byly křižovatky nehodové? Já to pochopil že ve středních pruzích pro odbočení vlevo budou semafory

0/0
21.7.2016 22:45

O79t81a 88Ř57e11z54a47n56k75a 5738759845130

Úhel křížení větví neodpovídá normě (musí být kolmé plus mínus 15°), aby řidič pochopil kdo má přednost. V navrženém uspořádání najíždí auta téměř čelně proti sobě, mnoho řidičů pak nepochopí, že auto které jede proti němu vlastně jede zprava. Oba si myslí, že jedou po hlavní. Křižovatka musí fungovat i při poruše semaforů nebo výpadku proudu. Pokud by došlo k poruše, všechna vlevo odbočující auta by si vzájemně musela dávat přednost a nikdo by pak nemohl odbočit vlevo. Tento typ křižovatky naše norma nezná. Má být vždy určena hlavní a vedlejší ulice, ostrůvek na vedlejší musí mít kapkovitý tvar, objíždí se vpravo. Oni mají trojúhelníkový tvar a auta ho objíždí vlevo, tím vznikají kolizní body (křížení drah vozidel) před i za ostrůvkem, je jich tedy 2x víc. Vyklizovací úseky jsou strašně dlouhé a fáze mezi zelenými by prodloužila celý cyklus....což snižuje kapacitu křižovatky. Na mostě vznikají průpletové úseky které nemají dostatečnou délku, auta z pravého pruhu by se tlačila do levého, ale tam by byla kolona, takže by se zablokovali i pravé pruhy...je to prostě úplná pitomost. Ostatně proto také nikde takové křižovatky nemají.

+1/0
21.7.2016 23:33

O95t79a 67Ř69e24z70a38n22k63a 5478379635180

Veřejně zatím studii nepředstavili, ale nějaké obrázky a informace lze již najít na facebooku:

https://www.facebook.com/ocojimjde/?fref=ts

nebo na Karlovy Vary - Karlsbad - Carlsbad

https://www.facebook.com/293398758209/photos/a.334470208209.185374.293398758209/10154318796678210/?type=3&comment_id=10154319314273210&notif_t=like&notif_id=1469059898922706

0/0
21.7.2016 12:03

J95a72n 53L67a83k13o62m34ý 7481635485374

Tak ty zlé vlády, které tu město ovládaly před tou současnou měly tendenci stavět sjezdovku. No asi by to byly vyhozený peníze do větru, ale oproti tomudle, kdy zničí celý centrum, posledních pár kousků zeleně a navíc vše ve prospěch Lordschipu to bylo naprosté nic. Smutný na tom všem je jen to, že až budou volby, tak na tom magistrátu bude zase ta stejná sebranka jako dnes... Takže kritika proběhne jen v hospodě u piva a jedeme dál

+4/−2
21.7.2016 11:20
Foto

M32i74l43o16s49l69a26v 30Z20í85t35k85a 8640244827520

Který kousek zeleně?

0/0
21.7.2016 18:05

J73a25k44u61b 92N92e58p73e12ř18e89n71ý 4315784576268

Poslední kousek zeleně? Byl jste někdy ve Varech?

0/0
21.7.2016 21:22

J29i42ř90í 94N94o16v24o76t20n43ý 8979197468678

V inkriminované oblasti se nachází jen zelené (prochcané) křoví za parkovištěm. Víc tam toho snad není.

+1/0
21.7.2016 22:11

J30i20ř59í 33N28o85v43o39t26n68ý 8139417798548

Z jednoho obrázku nic nepoznám. Doufám ale, že nechtějí Vary zastřešit?

+1/0
21.7.2016 9:19
Foto

M41i38l19o66s32l32a86v 56Z66í11t66k50a 8590944487360

Zásadní je položit si otázku, proč vůbec musí celý terminál být v tomto prostoru!! Město ustupuje z mnou tušených pohnutek developerovi v oblasti dolního nádraží. Pak samozřejmě je zadání architektům a projektantům takové, že se vše musí vejít do prostoru Varšavská-Horova se všemi negativy které toto řešení přinese ( omezení kolejiště vlaků na dvoukolejnou zastávku zabrání jakémukoliv možnému rozvoji kolejové dopravy apod. ). Avšak pokud srovnám s návrhy, které se objevily dříve, tak tento je zatím jediný který je reálný. Výše ceny ( teda spíš její nízkost ) mne překvapila a úplně jí také nevěřím.

0/0
21.7.2016 9:16

P44e15t30r 51M21a28t34o96u42š97e60k 2779366131

A zase ty nešťastné vlaky, kterými nikdo nejezdí.

0/−1
21.7.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.