Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malý bojovník bude možná muset kvůli chystané inkluzi změnit bojiště

Devítiletý Jakub Beran nezačal svoji životní pouť právě šťastně. Prodral se na svět už ve 25. týdnu těhotenství. Kvůli tomu jej pronásleduje řada zdravotních problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K60a32r41e57l 20P33l38a71c84h71ý 6536236844209

Zemanova bublina už dávno splaskla. Co stále řešíte? Novela školského zákona nic takového nenařizuje. Vše je především pouze na rodičích.

http://zpravy.idnes.cz/inkluzivni-revoluce-se-nekona-del-/domaci.aspx?c=A160803_140504_domaci_zt

0/0
22.8.2016 9:10

J61a63r95o57s41l64a28v59a 79B68u33r36i14a84n63o79v93á 3847257957483

S inkluzí naprosto nesouhlasím. Mám vnuka, který se narodil s vývojovou dysfázií, tedy vím, proč nesouhlasím. Samozřejmě vnuk navštěvuje Speciální školu. A žádný zákon rodičům nemůže nařídit, aby ho převedli do normální ZŠ. Ať si paní ministryně rozhoduje o svém dítěti, ale ať nerozhoduje v neprospěch dětí, které se svojí vadou už i tak mají složitější život, a to jen proto, aby se zalíbila EU.!!

0/0
21.8.2016 22:22

I34v42a22n 62M23a83r93e80k 6664758492

Jakube R^ R^ R^

+3/0
21.8.2016 14:18

P97e19t68r 62P69ř15i98k84r81y11l 1518725343

Jeste mne napada jedna vec uplne mimo tuto diskuzi. Ucili jste se taky mnoziny, vypocet plochy komoleho kuzelu a derivace atd? A k cemu vam to bylo? Kdo se moc pta - malo googlí :-)

+1/−6
21.8.2016 12:44

M15a76g67d96a87l70e36n31a 82H93r27o80n33o77v22s92k83á 3380932264109

Učili, a díky tomu jsme se naučili logicky myslet a cvičili mozek, což je nezbytné, aby z člověka nevyrostl blbeček :)

+17/−2
21.8.2016 12:47

R19o87b85e40r24t 46J81a69n87í78k 2937416868756

zalezi jak se to ucite. Kdyz je to jen automatika, tak je to v podstate k nicemu. Spousta lidi zna vzorecky, ale vubec nevi, proc ten vzorecek vypada jak vypada a nedokazali by ho nikdy odvodit atp.

+8/0
21.8.2016 12:49

J88a17n 51V19e47s41e41l86ý 7206806148581

To máte stejné, jako když se na lékařské fakultě učí lékaři 6 let všichni to stejné... Pak musí 5 let praktikovat v nemocnici než udělají atestaci ve svém oboru. Proč by nestačilo 2 roky všeobecného lékařství a pak 4 roky specializace na kmenový obor. Proč se takový dětský lékař musí učit na pracovní lékařství, proč budoucí chirurg řeší do podrobna genetiku, když ji nikdy více v životě neužije :-)

+4/−1
21.8.2016 12:51

H32a38n79a 49P55a35u35l 2169954883818

Protoze v lidskem tele vsechno se vsim souvisi.

+3/0
21.8.2016 14:10

L66u73k34á53š 61H93o24f33m48a45n 1123334842416

stejně jako v životě.

+3/0
21.8.2016 16:55

E28v55a 84H67u31r77t15o35v64a 9234536896478

Tak určitě bych neřekla, že pro chirurga je znalost genetiky bezpředmětná.

0/0
21.8.2016 17:34

R67e15n79é 79R10u35m84l45e23n86a 5794925957563

Tohle už myslím padlo u zubařů.

0/0
21.8.2016 21:34

M64a22g30d15a93l18e37n79a 50H47r73o20n75o40v18s20k10á 3710552904649

Jen poznámka k té šikaně: v dávných 80kách jsme měli v prvním stupni postiženou spolužačku - byla maličká, od pasu dolu celá pokroucená, v chůzi ji musel někdo podpírat, jezdila na takovém speciálním kolečku, byla tichá, v učení taky pomalejší.. Takže ideální oběť. Ale, světe div se, všechny děti se k ní chovaly moc hezky, jen vstala, hned někdo přiběhl a pomohl jí, nikdo se jí neposmíval a když to jednou třídní sígr zkusil, ostatní ho pěkně setřeli.. Tak nevím, jestli dneska jsou děti drsnější, nebo to nemusí být tak zlé, jak by se mohlo zdát.

+7/0
21.8.2016 12:33

B36a13r86b18o46r14a 91M31a56r97e82š44o60v54á 7472522592450

To je případ správné integrace postižených. I dnes takové existují. Problém je, když chtějí odborníci takovou holčičku dát do třídy plné sígrů, kteří na to sice nemají papír, ale kteří ji první den sežerou... Přesně to, co popisujete, jsem taky zažila při návštěvě jedné třídy, byl to úžasný zážitek :)

+3/0
21.8.2016 12:38

E51v50a 22H80u68r60t40o83v70a 9854346426308

Myslím si, že žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů. A otázka je, proč je třída plná sígrů? Že by třeba učitel/ka neměl/a autoritu? Nebo, že by byl výklad nezáživný? Já si moc dobře pamatuji ze školy, že prostě v některých hodinách byl bugr a někdy se poslouchalo s otevřenou pusou. A byly to stejné děti :-/

+2/−5
21.8.2016 17:37

B19a24r53b32o81r50a 44M57a98r18e42š80o54v61á 7612302682310

Sígr se z dítěte nestane z hodiny na hodinu. S učitelem to nesouvisí, i když správné výchovné působení může zásadně v dlouhodobém hledisku pomoct. A "žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů", myslíte, že zdravé ano? Že si můžete otestovat, zda jsou děti hodné nebo ne? Stačí, aby byly ve třídě třeba čtyři děti z nepřizpůsobivých rodin (alkoholici, nepracující, ghetta...), k tomu dvě nevychované (případně s neoprávněnou nálepkou ADHD), dvě pomalejší, které se nechají zlými strhnout - a hned máme o zábavu postaráno.

+4/0
21.8.2016 18:07

E96v25a 46H52u35r65t51o56v80a 9694286836528

Takto ale přece vypadá naše společnost. Nejsme jednolití. To jen někteří učitelé očekávají, že jim do školy přijdou děti, které si poslušně sednou do lavice a budou je nábožně poslouchat. Tak to prostě nefunguje. A je jen na učiteli, aby s tímto počítal a dokázal si poradit. Asi to je pro mnoho učitelů moc těžké, obzvlášť proto, že za minulého režimu byli postižení zavření v ústavech (ve většině případů), takže vlastně neměli šanci se s nimi setkat. Je to hodně smutné. Pro nás pro všechny bude mnohem lepší, když tyto děti budou vzdělávané tak, aby jednou mohly pracovat a ne jen být zátěží.

+1/−1
21.8.2016 19:33

R85o46b70e66r50t 94J73a23n23í25k 2317526428786

bude to asi dost individualni, ja znam zase nekolik pripadu, na tech pomalejsich co jsou vyssi a starsi, ale jsou pasivni a nebrani, tak mladsi normalni zaci si na nich zvedaji sebevedomi ruznou sikanou.

Ta inkluze vypada jako totalni debilita tim, ze je prakticky plosna. Kdyz znami vykladaji, jake ty deti jsou, ze v tech normalnich tridach jsou bezne deti, ktere nejsou schopny normalne cist, pouze slabikuji a tim nedokazou nikdy pochopit smysl vety, protoze veskera koncentrace spociva v precteni textu, nebo lide, kteri nebudou nikdyy schopni spocitat zcela primitivni priklady, tak se muze asistent pretrhnout, ale to dite proste bude zdrzovat a hlavne tam bude v podstate uplne zbytecne, protoze vubec nema mozkovou kapacitu na to, aby v te normalni skole prospelo podle stadardnich osobov :-/

+10/0
21.8.2016 12:40

L10u24d98m77i62l12a 63Š36i26n82d65e88l86á79ř34o69v73á 7382246652561

Když se objeví šikana, je to vždy chyba školy. Některé školy ji bagatelizují a svádí to ještě na oběť. Jiné školy mají psychologa, vytváří pozitivní a otevřené klima ve třídě a když se objeví náznaky problému, okamžitě se to řeší.

+3/−2
21.8.2016 12:49

B44a82r93b21o34r93a 18M83a10r25e10š92o85v51á 7412812912640

A některé školy mají psychologa, který jen od rána do večera řeší individuální plánování a na reálné problémy ve třídách mu vůbec nezbývá čas (respektive hodiny úvazku - jako na naší škole).

+4/0
21.8.2016 12:53

L80u87d58m30i87l10a 60Š17i93n87d53e50l91á37ř76o32v65á 7412156652381

A to je právě chyba. Někde to funguje a někde jinde to buď nefunguje, nebo to funguje jen na oko. Ale na názor rodičů se nikdo nikdy neptá. Nebo máte zkušenost, že by se vás škola nebo školní inspekce ptala na hodnocení pedagogů, přístupu školy k žákům apod?

+2/0
21.8.2016 12:56

P17e55t51r 25H66a65m95ž11í37k 7921863812723

Ano, dneska jsou děti drsnější.A to výrazně. Bohužel.

+1/0
21.8.2016 13:01

L43u76d96m24i94l92a 59Š27i10n30d39e58l32á72ř25o62v84á 7102766352361

To si nemyslím, když si vzpomenu, jaká šikana probíhala na naší základě mnoho let nazpátek.

+1/0
21.8.2016 13:04

L72u42d16m14i30l44a 64Š16i65n94d65e68l29á92ř98o35v51á 7452216162211

základce

0/0
21.8.2016 13:04

J16a35n21a 66B43o92u79l47o52v91á 7200566451691

Taky jsem chodila do školy v té době. Bohužel v naší třídě to tak nebylo. Stačil jeden spolužák, který byl neohrabanější a pomalu chodil, protože měl nějaké problémy s kyčlemi. Kvůli němu (tím ho neviním, jeho opravdu ne) jsem dostala dokonce i poznámku a následně i třídní důtku. Několik spolužáků - kluků - mu totiž o přestávce sebralo bačkoru a začali si s ní házet přes třídu tak, aby ji ten majitel nemohl chytit. Když ji hodili ke mně na lavici, hodila jsem zpět svému majiteli, té oběti. No a v ten okamžik otevřela učitelka dveře od třídy.... Odnesla jsem to já, prý jsem měla tu botu odnést majiteli osobně. Co na tom, že pánové by mi ji opět sebrali, sice jsem byla dost od rány, ale oni byli v přesile.

Šikana přece za komunistů neexistovala, že....

+3/0
21.8.2016 14:23

J44a89n 19V73e57s93e20l44ý 7346736898131

Zastánci inkluze, prosím vysvětlete mi následující. Postižené díte s asistentem přichází do třídy, třída má nějakou dynamiku učení, postižené dítě s asistentem je pomalejší, nestíhá, jak bude dosaženo té inkluze, jakým mechanismem bude dítě najednou zázračně stíhat. Jak bude zajištěno, že se nesníží ona dynamika, když učitel bude muset čekat, či čekat nebude? A jsme zpět v kruhu, jak tento žák dosáhne lepších výsledků? (pokud použijete argument, že jej ostatní budou tahat opět otázka, jak bude zajištěno, že jej tahat budou, že se tahat nehá a že se nesníží kvalita a dynamika výuky)

+9/0
21.8.2016 12:16

B78a26r37b43o63r64a 28M25a65r16e93š46o86v51á 7842672222120

Nejsem zastánce inkluze v aktuálním nastavení, ale Vaši otázku asi zodpovědět mohu. Je to individuální. Pokud je dítě krom intelektu naprosto v pořádku, může s "normálními" dětmi sdílet velkou část školního života - výchovy, hry, přestávky, sociální vazby. Pokud je v tomto ohledu šikovný jak učitel, tak asistent, třída si třeba ani nevšimne, že tam je "jiné" dítě. Problém, nad kterými dnešní propagátoři zavírají oči, je právě v tomto. Ne každá třída to zvládne, ne každý učitel, a už vůbec ne asistent, který nemá vztah k dětem, zkušenosti ani pedagogické vlohy a absolvoval po maturitě na obchodce jen nějaký třítýdenní kurz...

+2/−1
21.8.2016 12:32

J54a22n 82V32e63s44e41l71ý 7636216108711

Ano, já s vámi v zásadě souhlasím, také píšu o našem případě, jenže u nás to má být plošné a i pro děti s mentálním postižením. Proto se to odrazí na kvalitě celého školství.

+5/0
21.8.2016 12:48

L10u47d75m39i23l62a 20Š18i38n55d37e29l13á37ř94o72v86á 7162196522311

Nevím, co přesně myslíte dynamikou učení, ale v severských státech inkluzivní vzdělávání funguje dobře. Je to totiž i o přístupu k nadaným. Učitel umí pracovat s tím, že ve třídě jsou různé děti, tedy pomalejší s asistentem, ale i nadané, které potřebují těžší úkoly a jiný druh podpory. U nás učitelé chtějí děti nacpat do jedné škatulky a na to doplácí právě i děti nadané. Je to jen o kvalitě učitelů, o ničem jiném.

+3/−2
21.8.2016 12:35

R32o28b77e29r55t 61J91a11n91í11k 2177256938166

potom je ale otazka, zda jsme na inkluzi dostatecne pripraveni co se odbornosti a kvality nasich pedagogu a asistentu tyce. Podle me nikoli.

+6/0
21.8.2016 12:42

L56u69d56m38i31l57a 14Š72i98n83d62e28l36á49ř68o83v56á 7112566492761

Jenže jak to udělat, aby došlo ke změnám? Podle mě by mělo více docházet k objektivnímu hodnocení učitelů tak, aby ti kvalitní dostávali mnohem víc peněz než ti nekvalitní. Ti nekvalitní by postupně vypadli. Například pokud dítě chodí do angličtiny několik let a neumí se domluvit ani v základních větách a netýká se to pouze jednoho ojediněle dementního dítěte, tak chyba bude v učiteli, který nemá žádné výsledky, ale vysává peníze z rozpočtu školy. A toto je bohužel stále velmi běžné.

+1/0
21.8.2016 12:48

J28a97n 20V66e11s27e16l46ý 7546306148191

Předně je třeba do školství nalít peníze, aby tam kvalitní učitelé zůstali a neřešilo se to setrváním postsocialistických učitelů v důchodu. Bez peněz to prostě nepůjde, stejně jako bez peněz nebude kvalitní zdravotnictví. Buď ty peníze dají rodiče/pacienti nebo stát...

+2/0
21.8.2016 12:53

L31u47d12m40i77l87a 93Š27i59n29d92e65l36á35ř51o42v17á 7532156672541

Souhlasím, ale nyní jsou ještě ve školách staré komunistky, které také dostanou přidáno? Proč by neměli dostat přidáno jen kvalitní pedagogové, ale i šmejdi, kteří jen děti poškozují? Domnívám se, že kvalitu pedagoga lze ohodnotit celkem snadno na základě různých kritérií.

0/−4
21.8.2016 12:57

F38r38a71n45t70i29š39e96k 35M53a63t58ě19j14č11e66k 7523782223621

Stará komunistka nemůže být kvalitní učitelka? Přidávat by se mělo podle stranické příslušnosti? Někomu hrabe!

+6/0
21.8.2016 14:41

R31o27b97e15r53t 39J74a74n73í39k 2107246458636

nejdrive musite zmenit system a potom nalit penize. Jenom penize to nevyresi. Musite ty kvalitni lidi taky naucit jak maji ucit. Byt skutecne kvalitni pedagog, ktery dokaze zaujmout lidi a motivovat je, aby se z vlastniho zajmu dokonce ucili dobrovolne a i to co nemusi je jedna z nejtezsich disciplin. A nase pedagogicke fakulty tyto schopnosti v podstate u pedagogu neuci, ci ve velmi velmi minimalni mire a i ty predmety patri k nejlehcim a je to z 99% o teorii. :-/

+1/0
21.8.2016 13:26

B91a19r39b93o16r68a 63M29a33r74e39š17o27v30á 7502752632730

Já znám naopak případy, kdy i velmi kvalitní pedagog měl konkrétně v jazyce s dítětem nulové výsledky, protože rodina se totálně vykašlala na domácí přípravu. A další, kdy prostě čtyřiadvacet dětí jeden učitel za hodinu týdně "nerozmluví", protože to není technicky možné = chyba systému, ne učitele.

+1/0
21.8.2016 12:56

L91u15d32m20i39l66a 91Š40i53n64d33e95l53á48ř23o55v21á 7912366582721

Tak tomu nerozumím. Já třeba neumím francouzsky a když by mi přišlo dítě a já bych měla pomáhat dítěti s přípravou, tak maximálně mu uškodím než pomohu. Pokud by učitel s dětmi opakovaně procvičoval některé jednoduché konverzace a děti k tomu motivoval, tak je téměř nemožné, aby dítě neumělo nějaké jednoduché základy.

0/−3
21.8.2016 13:00

B53a97r11b93o32r74a 46M22a54r34e97š74o36v32á 7402402812790

Nebavím se o jednoduchých základech. Po pěti letech intenzivní výuky angličtiny ve škole polovina třídy plynně hovoří, ale jedna dívka má stále problém i se slovosledem základních vět. Nepíše domácí úkoly, neučí se slovíčka. Prostě "čistej průstřel". Úkolem rodiče není "umět francouzsky", ale dohlédnout, aby dítě plnilo, co mu bylo ve škole zadáno. Jen pro úplnost, její matka angličtinu ovládá.

+3/0
21.8.2016 14:00

R72o12b75e24r98t 95J36a31n90í92k 2707186578486

Jenomze pedagogu je v podstate nedostatek, takze si nemuzete jen tak vyhazet polovinu ucitelskeho sboru, protoze jsou to spatni ucitele. Musi se zacit nejdrive na skolach, ktere produkuji pedagogy. Jenomze tam se moc kvalitnich lidi nehrne, protoze platy na zakladnich a strednich skolach jsou opravdu slabe, zvlast pro chlapa, kdyz ma v planu zalozit rodinu atp.

Vemte si jak probiha priprava pedagoga. Predmety, ktere by ho mely naucit jak ty deti ucit, jak je zvladat, jak je motivovat, jak je navnadit atd. spocitate na prstech jedne ruky za cele studium. K tomu mesicni "praxe" a muze po promoci nastoupit ve skole a je mu sverena trida.

Misto aby meli studenti povinne praxe napr. o prazdninach na pionyrskcyh taborech atp. misto aby meli daleko intenzivnejsi pripravu co se psychologie tyce, tak se porad desetkrat vice drti faktograficke udaje predmetu, ktere maji ucit, ale plno z nich proste nema vubec kvalifikaci jak ty znalosti predat.

Pokud se k tomu nepristoupi napr. jako ve Finsku, kde to maji opravdu jako prioritu a ne jen jako tradicni predvolebni tema a potom se jako vzdy nic nedeje, tak budeme dale s urovni klesat. Vina je samozrejme i na rodicich, kterym je to mnohdy sumak a hlavne je pro dulezitejsi aby dite nosilo jednicky, nez co se vlastne skutecne naucilo a zda mu to v zivote vubec k necemu bude.

Je to proste velice komplexni problem a je treba poradna reforma, ktera ale musi jit napric politickym smerem a musi byt psotavena na generace dopredu. Ale k tomu tady neni politicka vule a i spousta rodicu bude proti a bude jim radeji vyhovovat dnesni stav, kdy je skolsky system pouze pro dosazeni diplomu a pri nastupu do zamestnani drtiva vetsina "studentu" zacina prakticky od nuly a 99% znalosti a schopnosti ze skoly jim v zivote nebude prakticky k nicemu :-/

0/−1
21.8.2016 12:59

L15u11d47m17i31l26a 16Š90i55n27d98e39l35á30ř26o25v82á 7242396212621

Velmi dobře jste to popsal. Ale třeba nějaký ten týpek z Eduinu, který vystupuje v médiích, měl ten názor, že by stačilo méně učitelů a méně probírané látky, ale kvalitně probírané. Je obecně známý fakt, že jen zlomek času stráveného ve škole je efektivně využitý. Děti by klidně mohli mít tři hodiny výuky denně, namísto šesti hodin a věřím tomu, že pokud by učili jen kvalitní učitelé, kteří umí motivovat a zaujmout, tak se děti naučí i více, protože nebudou otrávené z celého dne nudně stráveného ve škole.

0/−2
21.8.2016 13:03

L56u95d39m97i15l66a 10Š83i52n50d45e75l58á69ř35o84v33á 7192646722811

mohly

0/0
21.8.2016 13:05

R55o57b25e68r70t 16J15a74n20í56k 2777466858576

Ano, v dnesni dobe je to velmi pravdepodobne. A zvlast v dobe kdy mame google a chytre telefony, tablety a pocitace preci ztraci vyznam neustale trvat na memorovani, kdyz v pripade problemu si clovek nejakou informaci najde behem nekolika sekund. Udajne kvuli tomu ubylo hadek, protoze si to proste hned najdete a nemusite se dve hodiny hadat jak to je. :-P

0/0
21.8.2016 13:08

J14a18n 18V25e58s15e16l12ý 7756626628751

Ano a právě proto je inkluze nesmyslná, protože školský systém se musí vyvinout, musí být dobří učitelé, kteří za ty peníze ale do školství nepůjdou. Proto jsem nepřítelem inkluze, protože tak jak je systém nastavený sníží kvalitu výúky pro všechny ostatní děti. A pokud se v u nás podíváte, tak asistenty jsou dělat často lidé, kteří to mají jako nouzovku.

+3/0
21.8.2016 12:46

B60a90r40b59o15r74a 48M80a10r48e24š38o43v60á 7942192412930

Souhlasím se vším, krom posledních dvou vět. Je to i o počtu žáků ve třídě. Jen pro srovnání, v Norsku mají průměrně 12,5 žáka na učitele, kdežto v ČR je to 16,7. Reálně tedy mají čeští učitelé o třetinu víc práce (ať už kvalitativně či kvantitativně), tak se nedivme, že se v Norsku integruje lépe. Vyčerpaný učitel je vždycky horší než ten odpočatý, i když jsou jinak stejně kvalitní. (Jen doplním, velikosti tříd na 1. stupni v ČR a v Norsku jsou podobné, v Norsku ale na tu třídu je víc učitelů.)

http://education.stateuniversity.com/pages/1124/Norway-PREPRIMARY-PRIMARY-EDUCATION.html

http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2010/12/regionalni-skolstvi-v-cislech-zakladni-skoly/

0/0
21.8.2016 12:52

P66e39t72r 21H30a75m24ž92í15k 7661743522813

V severských státech, milá paní, má školství (díky tamním velmi vysokým daním) asi o 1000% vyšší finanční zdroje. Třídy jsou po 10 až 15 žácích. A přestaňte tu už konečně lhát o tom neustálém škatulkování. Mrzí mě, pokud jste osobně prožila ve škole nějaké trauma a nebo jste nedosáhla svých vysněných cílů, ale zkuste uvažovat realisticky. Děkuji.

0/0
21.8.2016 13:04

R61o15b93e55r24t 43J60a50n13í96k 2147576658936

jenom o zdrojich to neni. Je to o celem systemu. Pokud nekam nalijete penize a nic jineho nezmenite, tak protecou do cerne diry a nic se k lepsimu nezmeni.

+1/0
21.8.2016 13:12

L78u81d97m20i96l70a 80Š95i33n12d48e69l63á44ř21o68v80á 7152566652621

Nejsem ani traumatizovaná, ani nelžu. Asi máte potřebu po někom dupat, což vás nejspíš naučila rodina v kombinaci s českým školstvím a uřvanými neurotickými učitelkami ;-)

+1/−3
21.8.2016 13:17

P32e48t15r 80P74ř80i52k63r41y67l 1638645813

Posadi se do lavice v posledni řadě u zdi - mel by to byt prostor mimo okno s vystupem pres asistenta. Zacne vyuka - neplest s komunistickym vykladem uciva s rukama na kline a absolutni nehybnosti ve stylu - pokud nebudete poslouchat pozveme si rodice do reditelny - to bohuzel stale ve skolach najit. Vetsinou je dite s handicapem splnit pouze cast ukolu zadaných ucitelem a zde asistent pomuze k synchronizaci s ostatnimi. ... Neni to tezke pochopit a na youtube lze najit tisice videi z vyspeleho sveta. Pane Vesely - vice samostudia - mene casu na diskuzi - kdyz nemate poneti, jak inkluze funguje :-)

+1/−1
21.8.2016 12:40

J45a21n 17V56e76s81e10l64ý 7816906168531

Aha, takže nemusí splnit to co ostatní, čili bude do počtu, pro dobrý pocit absolvuje stejnou školu jako normální děti a na trhu práce bude stejně neuplatnitelný. Jinak děkuji za poučení, pohybuji se jak v bussinesu tak ve školství, ač vysokoškolském, přehled mám velmi dobrý. To vy jste jen zaslepený svým autistickým synem, ale chápu, že pro něj chcete to nejlepší, ja chci zase to nejlepší pro své děti. Proto chodí na soukromou školu, aby je neohrozily podobné experimenty... ti kdo na privátní školy nemají, těch je mi líto a rád se jich zastanu. Aby i jejich děti měli šanci se uplatnit a nebyly taženy ke dnu.

+4/0
21.8.2016 12:44

P79e26t38r 44P26ř97i11k98r41y55l 1428925383

Jste tedy stastny clovek.Jste zdravy, vzdelany, bohaty a v teto diskuzi opovrhujete postizenymi a bojujete za vycleneni tech, co nejsou vam rovni ze systemu. Musim priznat, ze se s vami tezce diskutuje :-)

+1/−3
21.8.2016 12:51

J32a89n 38V41e90s44e84l14ý 7816976108601

Ne bojuji za zachování kvality školství a neexperimentování s touto kvalitou. Školství potřebuje peníze, na vybavení, na platy učitelů, aby si udrželo kvalitní lidi. Pokud ouřada z ministerstva nařídí, že bude inkluze děj se co děj, tak je to cesta do pekla. Je potřeba mít kvalitní lidi, moderní systém výuky a systém připravit a pomalu do něho začleňovat chcete-li provádět inkluzi i ty, kteří mají s učením problémy, nepřipravený systé totiž možná bude dávat možnost bít se do prsou jak jsme dobří, děláme inkluzi, ale realita může být zcela jiná, až tragická pro celou vzdělávací soustavu a budoucnost dětí.

+4/0
21.8.2016 12:57







Najdete na iDNES.cz