Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malý bojovník bude možná muset kvůli chystané inkluzi změnit bojiště

Devítiletý Jakub Beran nezačal svoji životní pouť právě šťastně. Prodral se na svět už ve 25. týdnu těhotenství. Kvůli tomu jej pronásleduje řada zdravotních problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K27a80r85e73l 72P36l84a74c33h44ý 6666946864799

Zemanova bublina už dávno splaskla. Co stále řešíte? Novela školského zákona nic takového nenařizuje. Vše je především pouze na rodičích.

http://zpravy.idnes.cz/inkluzivni-revoluce-se-nekona-del-/domaci.aspx?c=A160803_140504_domaci_zt

0/0
22.8.2016 9:10

J41a82r52o31s37l69a48v41a 97B83u82r43i21a39n79o36v25á 3107787647153

S inkluzí naprosto nesouhlasím. Mám vnuka, který se narodil s vývojovou dysfázií, tedy vím, proč nesouhlasím. Samozřejmě vnuk navštěvuje Speciální školu. A žádný zákon rodičům nemůže nařídit, aby ho převedli do normální ZŠ. Ať si paní ministryně rozhoduje o svém dítěti, ale ať nerozhoduje v neprospěch dětí, které se svojí vadou už i tak mají složitější život, a to jen proto, aby se zalíbila EU.!!

0/0
21.8.2016 22:22

I78v39a85n 18M72a72r16e13k 6944728802

Jakube R^ R^ R^

+3/0
21.8.2016 14:18

P73e88t31r 77P45ř90i98k91r33y85l 1818125903

Jeste mne napada jedna vec uplne mimo tuto diskuzi. Ucili jste se taky mnoziny, vypocet plochy komoleho kuzelu a derivace atd? A k cemu vam to bylo? Kdo se moc pta - malo googlí :-)

+1/−6
21.8.2016 12:44

M39a25g55d94a96l28e66n26a 32H73r61o52n65o22v63s96k42á 3380132214129

Učili, a díky tomu jsme se naučili logicky myslet a cvičili mozek, což je nezbytné, aby z člověka nevyrostl blbeček :)

+17/−2
21.8.2016 12:47

R68o31b18e12r90t 34J10a85n40í28k 2967376948786

zalezi jak se to ucite. Kdyz je to jen automatika, tak je to v podstate k nicemu. Spousta lidi zna vzorecky, ale vubec nevi, proc ten vzorecek vypada jak vypada a nedokazali by ho nikdy odvodit atp.

+8/0
21.8.2016 12:49

J56a26n 21V15e75s15e63l50ý 7246686348781

To máte stejné, jako když se na lékařské fakultě učí lékaři 6 let všichni to stejné... Pak musí 5 let praktikovat v nemocnici než udělají atestaci ve svém oboru. Proč by nestačilo 2 roky všeobecného lékařství a pak 4 roky specializace na kmenový obor. Proč se takový dětský lékař musí učit na pracovní lékařství, proč budoucí chirurg řeší do podrobna genetiku, když ji nikdy více v životě neužije :-)

+4/−1
21.8.2016 12:51

H77a45n94a 90P57a78u90l 2879694923478

Protoze v lidskem tele vsechno se vsim souvisi.

+3/0
21.8.2016 14:10

L92u16k93á66š 39H91o54f64m25a70n 1433164792316

stejně jako v životě.

+3/0
21.8.2016 16:55

E32v36a 15H47u28r16t48o76v21a 9564636906498

Tak určitě bych neřekla, že pro chirurga je znalost genetiky bezpředmětná.

0/0
21.8.2016 17:34

R70e27n45é 16R18u62m77. 3277985815489

Tohle už myslím padlo u zubařů.

0/0
21.8.2016 21:34

M33a58g68d14a18l17e43n38a 24H69r35o52n85o49v51s86k98á 3250932474129

Jen poznámka k té šikaně: v dávných 80kách jsme měli v prvním stupni postiženou spolužačku - byla maličká, od pasu dolu celá pokroucená, v chůzi ji musel někdo podpírat, jezdila na takovém speciálním kolečku, byla tichá, v učení taky pomalejší.. Takže ideální oběť. Ale, světe div se, všechny děti se k ní chovaly moc hezky, jen vstala, hned někdo přiběhl a pomohl jí, nikdo se jí neposmíval a když to jednou třídní sígr zkusil, ostatní ho pěkně setřeli.. Tak nevím, jestli dneska jsou děti drsnější, nebo to nemusí být tak zlé, jak by se mohlo zdát.

+7/0
21.8.2016 12:33

B48a51r83b46o78r63a 34M53a11r13e32š54o65v24á 7682472432670

To je případ správné integrace postižených. I dnes takové existují. Problém je, když chtějí odborníci takovou holčičku dát do třídy plné sígrů, kteří na to sice nemají papír, ale kteří ji první den sežerou... Přesně to, co popisujete, jsem taky zažila při návštěvě jedné třídy, byl to úžasný zážitek :)

+3/0
21.8.2016 12:38

E13v22a 35H76u78r45t74o59v66a 9664756786118

Myslím si, že žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů. A otázka je, proč je třída plná sígrů? Že by třeba učitel/ka neměl/a autoritu? Nebo, že by byl výklad nezáživný? Já si moc dobře pamatuji ze školy, že prostě v některých hodinách byl bugr a někdy se poslouchalo s otevřenou pusou. A byly to stejné děti :-/

+2/−5
21.8.2016 17:37

B14a43r46b84o16r84a 66M39a53r18e84š22o65v12á 7962292352810

Sígr se z dítěte nestane z hodiny na hodinu. S učitelem to nesouvisí, i když správné výchovné působení může zásadně v dlouhodobém hledisku pomoct. A "žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů", myslíte, že zdravé ano? Že si můžete otestovat, zda jsou děti hodné nebo ne? Stačí, aby byly ve třídě třeba čtyři děti z nepřizpůsobivých rodin (alkoholici, nepracující, ghetta...), k tomu dvě nevychované (případně s neoprávněnou nálepkou ADHD), dvě pomalejší, které se nechají zlými strhnout - a hned máme o zábavu postaráno.

+4/0
21.8.2016 18:07

E49v64a 57H89u34r75t70o72v47a 9714296966678

Takto ale přece vypadá naše společnost. Nejsme jednolití. To jen někteří učitelé očekávají, že jim do školy přijdou děti, které si poslušně sednou do lavice a budou je nábožně poslouchat. Tak to prostě nefunguje. A je jen na učiteli, aby s tímto počítal a dokázal si poradit. Asi to je pro mnoho učitelů moc těžké, obzvlášť proto, že za minulého režimu byli postižení zavření v ústavech (ve většině případů), takže vlastně neměli šanci se s nimi setkat. Je to hodně smutné. Pro nás pro všechny bude mnohem lepší, když tyto děti budou vzdělávané tak, aby jednou mohly pracovat a ne jen být zátěží.

+1/−1
21.8.2016 19:33

R76o32b11e28r20t 28J38a62n61í75k 2387596148506

bude to asi dost individualni, ja znam zase nekolik pripadu, na tech pomalejsich co jsou vyssi a starsi, ale jsou pasivni a nebrani, tak mladsi normalni zaci si na nich zvedaji sebevedomi ruznou sikanou.

Ta inkluze vypada jako totalni debilita tim, ze je prakticky plosna. Kdyz znami vykladaji, jake ty deti jsou, ze v tech normalnich tridach jsou bezne deti, ktere nejsou schopny normalne cist, pouze slabikuji a tim nedokazou nikdy pochopit smysl vety, protoze veskera koncentrace spociva v precteni textu, nebo lide, kteri nebudou nikdyy schopni spocitat zcela primitivni priklady, tak se muze asistent pretrhnout, ale to dite proste bude zdrzovat a hlavne tam bude v podstate uplne zbytecne, protoze vubec nema mozkovou kapacitu na to, aby v te normalni skole prospelo podle stadardnich osobov :-/

+10/0
21.8.2016 12:40

L64u23d43m76i40l40a 83Š36i23n53d24e18l70á24ř43o46v94á 7192556502171

Když se objeví šikana, je to vždy chyba školy. Některé školy ji bagatelizují a svádí to ještě na oběť. Jiné školy mají psychologa, vytváří pozitivní a otevřené klima ve třídě a když se objeví náznaky problému, okamžitě se to řeší.

+3/−2
21.8.2016 12:49

B88a63r82b85o10r96a 29M86a88r28e39š30o35v16á 7592142932880

A některé školy mají psychologa, který jen od rána do večera řeší individuální plánování a na reálné problémy ve třídách mu vůbec nezbývá čas (respektive hodiny úvazku - jako na naší škole).

+4/0
21.8.2016 12:53

L65u82d49m19i57l13a 11Š57i24n28d25e80l28á13ř63o42v74á 7582596902391

A to je právě chyba. Někde to funguje a někde jinde to buď nefunguje, nebo to funguje jen na oko. Ale na názor rodičů se nikdo nikdy neptá. Nebo máte zkušenost, že by se vás škola nebo školní inspekce ptala na hodnocení pedagogů, přístupu školy k žákům apod?

+2/0
21.8.2016 12:56

P43e63t49r 34H34a83m87ž44í17k 7831423102303

Ano, dneska jsou děti drsnější.A to výrazně. Bohužel.

+1/0
21.8.2016 13:01

L88u66d67m79i16l79a 83Š52i81n11d71e17l98á35ř66o92v41á 7112536132581

To si nemyslím, když si vzpomenu, jaká šikana probíhala na naší základě mnoho let nazpátek.

+1/0
21.8.2016 13:04

L32u28d10m83i32l29a 23Š22i16n44d81e79l96á24ř95o73v93á 7512796162861

základce

0/0
21.8.2016 13:04

J60a62n76a 26B35o57u30l51o75v82á 7870956701661

Taky jsem chodila do školy v té době. Bohužel v naší třídě to tak nebylo. Stačil jeden spolužák, který byl neohrabanější a pomalu chodil, protože měl nějaké problémy s kyčlemi. Kvůli němu (tím ho neviním, jeho opravdu ne) jsem dostala dokonce i poznámku a následně i třídní důtku. Několik spolužáků - kluků - mu totiž o přestávce sebralo bačkoru a začali si s ní házet přes třídu tak, aby ji ten majitel nemohl chytit. Když ji hodili ke mně na lavici, hodila jsem zpět svému majiteli, té oběti. No a v ten okamžik otevřela učitelka dveře od třídy.... Odnesla jsem to já, prý jsem měla tu botu odnést majiteli osobně. Co na tom, že pánové by mi ji opět sebrali, sice jsem byla dost od rány, ale oni byli v přesile.

Šikana přece za komunistů neexistovala, že....

+3/0
21.8.2016 14:23

J47a66n 94V83e59s70e39l74ý 7656886378121

Zastánci inkluze, prosím vysvětlete mi následující. Postižené díte s asistentem přichází do třídy, třída má nějakou dynamiku učení, postižené dítě s asistentem je pomalejší, nestíhá, jak bude dosaženo té inkluze, jakým mechanismem bude dítě najednou zázračně stíhat. Jak bude zajištěno, že se nesníží ona dynamika, když učitel bude muset čekat, či čekat nebude? A jsme zpět v kruhu, jak tento žák dosáhne lepších výsledků? (pokud použijete argument, že jej ostatní budou tahat opět otázka, jak bude zajištěno, že jej tahat budou, že se tahat nehá a že se nesníží kvalita a dynamika výuky)

+9/0
21.8.2016 12:16

B21a69r28b46o58r73a 96M71a70r65e32š67o96v70á 7922702402610

Nejsem zastánce inkluze v aktuálním nastavení, ale Vaši otázku asi zodpovědět mohu. Je to individuální. Pokud je dítě krom intelektu naprosto v pořádku, může s "normálními" dětmi sdílet velkou část školního života - výchovy, hry, přestávky, sociální vazby. Pokud je v tomto ohledu šikovný jak učitel, tak asistent, třída si třeba ani nevšimne, že tam je "jiné" dítě. Problém, nad kterými dnešní propagátoři zavírají oči, je právě v tomto. Ne každá třída to zvládne, ne každý učitel, a už vůbec ne asistent, který nemá vztah k dětem, zkušenosti ani pedagogické vlohy a absolvoval po maturitě na obchodce jen nějaký třítýdenní kurz...

+2/−1
21.8.2016 12:32

J93a82n 35V56e58s17e97l67ý 7296456568851

Ano, já s vámi v zásadě souhlasím, také píšu o našem případě, jenže u nás to má být plošné a i pro děti s mentálním postižením. Proto se to odrazí na kvalitě celého školství.

+5/0
21.8.2016 12:48

L95u87d88m32i45l59a 33Š38i33n23d98e98l94á80ř44o37v85á 7872776672431

Nevím, co přesně myslíte dynamikou učení, ale v severských státech inkluzivní vzdělávání funguje dobře. Je to totiž i o přístupu k nadaným. Učitel umí pracovat s tím, že ve třídě jsou různé děti, tedy pomalejší s asistentem, ale i nadané, které potřebují těžší úkoly a jiný druh podpory. U nás učitelé chtějí děti nacpat do jedné škatulky a na to doplácí právě i děti nadané. Je to jen o kvalitě učitelů, o ničem jiném.

+3/−2
21.8.2016 12:35

R14o93b53e75r64t 20J21a47n89í53k 2607246848686

potom je ale otazka, zda jsme na inkluzi dostatecne pripraveni co se odbornosti a kvality nasich pedagogu a asistentu tyce. Podle me nikoli.

+6/0
21.8.2016 12:42

L44u78d73m35i42l46a 11Š37i79n83d36e60l76á71ř70o80v41á 7672886512911

Jenže jak to udělat, aby došlo ke změnám? Podle mě by mělo více docházet k objektivnímu hodnocení učitelů tak, aby ti kvalitní dostávali mnohem víc peněz než ti nekvalitní. Ti nekvalitní by postupně vypadli. Například pokud dítě chodí do angličtiny několik let a neumí se domluvit ani v základních větách a netýká se to pouze jednoho ojediněle dementního dítěte, tak chyba bude v učiteli, který nemá žádné výsledky, ale vysává peníze z rozpočtu školy. A toto je bohužel stále velmi běžné.

+1/0
21.8.2016 12:48

J92a45n 56V80e48s22e90l43ý 7696476838201

Předně je třeba do školství nalít peníze, aby tam kvalitní učitelé zůstali a neřešilo se to setrváním postsocialistických učitelů v důchodu. Bez peněz to prostě nepůjde, stejně jako bez peněz nebude kvalitní zdravotnictví. Buď ty peníze dají rodiče/pacienti nebo stát...

+2/0
21.8.2016 12:53

L22u10d58m22i62l44a 30Š42i76n24d69e48l13á43ř48o76v18á 7222926352421

Souhlasím, ale nyní jsou ještě ve školách staré komunistky, které také dostanou přidáno? Proč by neměli dostat přidáno jen kvalitní pedagogové, ale i šmejdi, kteří jen děti poškozují? Domnívám se, že kvalitu pedagoga lze ohodnotit celkem snadno na základě různých kritérií.

0/−4
21.8.2016 12:57

F76r50a42n26t53i92š34e20k 92M20a45t52ě50j64č71e21k 7683772323671

Stará komunistka nemůže být kvalitní učitelka? Přidávat by se mělo podle stranické příslušnosti? Někomu hrabe!

+6/0
21.8.2016 14:41

R19o24b78e74r17t 77J15a73n23í34k 2577546578766

nejdrive musite zmenit system a potom nalit penize. Jenom penize to nevyresi. Musite ty kvalitni lidi taky naucit jak maji ucit. Byt skutecne kvalitni pedagog, ktery dokaze zaujmout lidi a motivovat je, aby se z vlastniho zajmu dokonce ucili dobrovolne a i to co nemusi je jedna z nejtezsich disciplin. A nase pedagogicke fakulty tyto schopnosti v podstate u pedagogu neuci, ci ve velmi velmi minimalni mire a i ty predmety patri k nejlehcim a je to z 99% o teorii. :-/

+1/0
21.8.2016 13:26

B45a58r25b94o19r51a 95M31a82r13e34š95o62v77á 7752642492430

Já znám naopak případy, kdy i velmi kvalitní pedagog měl konkrétně v jazyce s dítětem nulové výsledky, protože rodina se totálně vykašlala na domácí přípravu. A další, kdy prostě čtyřiadvacet dětí jeden učitel za hodinu týdně "nerozmluví", protože to není technicky možné = chyba systému, ne učitele.

+1/0
21.8.2016 12:56

L70u67d33m61i70l67a 18Š74i86n60d95e68l61á89ř94o72v28á 7232956722681

Tak tomu nerozumím. Já třeba neumím francouzsky a když by mi přišlo dítě a já bych měla pomáhat dítěti s přípravou, tak maximálně mu uškodím než pomohu. Pokud by učitel s dětmi opakovaně procvičoval některé jednoduché konverzace a děti k tomu motivoval, tak je téměř nemožné, aby dítě neumělo nějaké jednoduché základy.

0/−3
21.8.2016 13:00

B80a71r86b40o74r50a 21M25a37r96e58š84o24v83á 7882532822860

Nebavím se o jednoduchých základech. Po pěti letech intenzivní výuky angličtiny ve škole polovina třídy plynně hovoří, ale jedna dívka má stále problém i se slovosledem základních vět. Nepíše domácí úkoly, neučí se slovíčka. Prostě "čistej průstřel". Úkolem rodiče není "umět francouzsky", ale dohlédnout, aby dítě plnilo, co mu bylo ve škole zadáno. Jen pro úplnost, její matka angličtinu ovládá.

+3/0
21.8.2016 14:00

R57o85b43e64r44t 34J24a50n43í10k 2887586628686

Jenomze pedagogu je v podstate nedostatek, takze si nemuzete jen tak vyhazet polovinu ucitelskeho sboru, protoze jsou to spatni ucitele. Musi se zacit nejdrive na skolach, ktere produkuji pedagogy. Jenomze tam se moc kvalitnich lidi nehrne, protoze platy na zakladnich a strednich skolach jsou opravdu slabe, zvlast pro chlapa, kdyz ma v planu zalozit rodinu atp.

Vemte si jak probiha priprava pedagoga. Predmety, ktere by ho mely naucit jak ty deti ucit, jak je zvladat, jak je motivovat, jak je navnadit atd. spocitate na prstech jedne ruky za cele studium. K tomu mesicni "praxe" a muze po promoci nastoupit ve skole a je mu sverena trida.

Misto aby meli studenti povinne praxe napr. o prazdninach na pionyrskcyh taborech atp. misto aby meli daleko intenzivnejsi pripravu co se psychologie tyce, tak se porad desetkrat vice drti faktograficke udaje predmetu, ktere maji ucit, ale plno z nich proste nema vubec kvalifikaci jak ty znalosti predat.

Pokud se k tomu nepristoupi napr. jako ve Finsku, kde to maji opravdu jako prioritu a ne jen jako tradicni predvolebni tema a potom se jako vzdy nic nedeje, tak budeme dale s urovni klesat. Vina je samozrejme i na rodicich, kterym je to mnohdy sumak a hlavne je pro dulezitejsi aby dite nosilo jednicky, nez co se vlastne skutecne naucilo a zda mu to v zivote vubec k necemu bude.

Je to proste velice komplexni problem a je treba poradna reforma, ktera ale musi jit napric politickym smerem a musi byt psotavena na generace dopredu. Ale k tomu tady neni politicka vule a i spousta rodicu bude proti a bude jim radeji vyhovovat dnesni stav, kdy je skolsky system pouze pro dosazeni diplomu a pri nastupu do zamestnani drtiva vetsina "studentu" zacina prakticky od nuly a 99% znalosti a schopnosti ze skoly jim v zivote nebude prakticky k nicemu :-/

0/−1
21.8.2016 12:59

L75u73d88m95i45l30a 94Š26i96n59d59e62l47á83ř47o16v15á 7292446352471

Velmi dobře jste to popsal. Ale třeba nějaký ten týpek z Eduinu, který vystupuje v médiích, měl ten názor, že by stačilo méně učitelů a méně probírané látky, ale kvalitně probírané. Je obecně známý fakt, že jen zlomek času stráveného ve škole je efektivně využitý. Děti by klidně mohli mít tři hodiny výuky denně, namísto šesti hodin a věřím tomu, že pokud by učili jen kvalitní učitelé, kteří umí motivovat a zaujmout, tak se děti naučí i více, protože nebudou otrávené z celého dne nudně stráveného ve škole.

0/−2
21.8.2016 13:03

L85u35d26m36i61l26a 34Š17i20n35d77e44l88á18ř49o93v91á 7172626902411

mohly

0/0
21.8.2016 13:05

R88o82b14e80r86t 40J12a37n94í69k 2237376308886

Ano, v dnesni dobe je to velmi pravdepodobne. A zvlast v dobe kdy mame google a chytre telefony, tablety a pocitace preci ztraci vyznam neustale trvat na memorovani, kdyz v pripade problemu si clovek nejakou informaci najde behem nekolika sekund. Udajne kvuli tomu ubylo hadek, protoze si to proste hned najdete a nemusite se dve hodiny hadat jak to je. :-P

0/0
21.8.2016 13:08

J47a72n 68V82e14s70e19l85ý 7336806288571

Ano a právě proto je inkluze nesmyslná, protože školský systém se musí vyvinout, musí být dobří učitelé, kteří za ty peníze ale do školství nepůjdou. Proto jsem nepřítelem inkluze, protože tak jak je systém nastavený sníží kvalitu výúky pro všechny ostatní děti. A pokud se v u nás podíváte, tak asistenty jsou dělat často lidé, kteří to mají jako nouzovku.

+3/0
21.8.2016 12:46

B74a97r21b22o21r81a 43M16a96r52e21š55o74v85á 7312782252650

Souhlasím se vším, krom posledních dvou vět. Je to i o počtu žáků ve třídě. Jen pro srovnání, v Norsku mají průměrně 12,5 žáka na učitele, kdežto v ČR je to 16,7. Reálně tedy mají čeští učitelé o třetinu víc práce (ať už kvalitativně či kvantitativně), tak se nedivme, že se v Norsku integruje lépe. Vyčerpaný učitel je vždycky horší než ten odpočatý, i když jsou jinak stejně kvalitní. (Jen doplním, velikosti tříd na 1. stupni v ČR a v Norsku jsou podobné, v Norsku ale na tu třídu je víc učitelů.)

http://education.stateuniversity.com/pages/1124/Norway-PREPRIMARY-PRIMARY-EDUCATION.html

http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2010/12/regionalni-skolstvi-v-cislech-zakladni-skoly/

0/0
21.8.2016 12:52

P63e16t68r 29H11a30m32ž33í57k 7301313122583

V severských státech, milá paní, má školství (díky tamním velmi vysokým daním) asi o 1000% vyšší finanční zdroje. Třídy jsou po 10 až 15 žácích. A přestaňte tu už konečně lhát o tom neustálém škatulkování. Mrzí mě, pokud jste osobně prožila ve škole nějaké trauma a nebo jste nedosáhla svých vysněných cílů, ale zkuste uvažovat realisticky. Děkuji.

0/0
21.8.2016 13:04

R32o61b38e64r14t 25J81a57n40í93k 2247916948616

jenom o zdrojich to neni. Je to o celem systemu. Pokud nekam nalijete penize a nic jineho nezmenite, tak protecou do cerne diry a nic se k lepsimu nezmeni.

+1/0
21.8.2016 13:12

L23u18d28m49i39l70a 67Š27i21n88d55e95l90á88ř87o34v23á 7832936922871

Nejsem ani traumatizovaná, ani nelžu. Asi máte potřebu po někom dupat, což vás nejspíš naučila rodina v kombinaci s českým školstvím a uřvanými neurotickými učitelkami ;-)

+1/−3
21.8.2016 13:17

P92e45t30r 26P63ř43i17k32r22y54l 1378155673

Posadi se do lavice v posledni řadě u zdi - mel by to byt prostor mimo okno s vystupem pres asistenta. Zacne vyuka - neplest s komunistickym vykladem uciva s rukama na kline a absolutni nehybnosti ve stylu - pokud nebudete poslouchat pozveme si rodice do reditelny - to bohuzel stale ve skolach najit. Vetsinou je dite s handicapem splnit pouze cast ukolu zadaných ucitelem a zde asistent pomuze k synchronizaci s ostatnimi. ... Neni to tezke pochopit a na youtube lze najit tisice videi z vyspeleho sveta. Pane Vesely - vice samostudia - mene casu na diskuzi - kdyz nemate poneti, jak inkluze funguje :-)

+1/−1
21.8.2016 12:40

J19a24n 39V79e91s41e90l15ý 7496496198171

Aha, takže nemusí splnit to co ostatní, čili bude do počtu, pro dobrý pocit absolvuje stejnou školu jako normální děti a na trhu práce bude stejně neuplatnitelný. Jinak děkuji za poučení, pohybuji se jak v bussinesu tak ve školství, ač vysokoškolském, přehled mám velmi dobrý. To vy jste jen zaslepený svým autistickým synem, ale chápu, že pro něj chcete to nejlepší, ja chci zase to nejlepší pro své děti. Proto chodí na soukromou školu, aby je neohrozily podobné experimenty... ti kdo na privátní školy nemají, těch je mi líto a rád se jich zastanu. Aby i jejich děti měli šanci se uplatnit a nebyly taženy ke dnu.

+4/0
21.8.2016 12:44

P33e91t69r 16P79ř39i96k12r73y30l 1718965323

Jste tedy stastny clovek.Jste zdravy, vzdelany, bohaty a v teto diskuzi opovrhujete postizenymi a bojujete za vycleneni tech, co nejsou vam rovni ze systemu. Musim priznat, ze se s vami tezce diskutuje :-)

+1/−3
21.8.2016 12:51

J74a37n 59V93e98s44e27l89ý 7326796728941

Ne bojuji za zachování kvality školství a neexperimentování s touto kvalitou. Školství potřebuje peníze, na vybavení, na platy učitelů, aby si udrželo kvalitní lidi. Pokud ouřada z ministerstva nařídí, že bude inkluze děj se co děj, tak je to cesta do pekla. Je potřeba mít kvalitní lidi, moderní systém výuky a systém připravit a pomalu do něho začleňovat chcete-li provádět inkluzi i ty, kteří mají s učením problémy, nepřipravený systé totiž možná bude dávat možnost bít se do prsou jak jsme dobří, děláme inkluzi, ale realita může být zcela jiná, až tragická pro celou vzdělávací soustavu a budoucnost dětí.

+4/0
21.8.2016 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.