- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zemanova bublina už dávno splaskla. Co stále řešíte? Novela školského zákona nic takového nenařizuje. Vše je především pouze na rodičích.
http://zpravy.idnes.cz/inkluzivni-revoluce-se-nekona-del-/domaci.aspx?c=A160803_140504_domaci_zt
S inkluzí naprosto nesouhlasím. Mám vnuka, který se narodil s vývojovou dysfázií, tedy vím, proč nesouhlasím. Samozřejmě vnuk navštěvuje Speciální školu. A žádný zákon rodičům nemůže nařídit, aby ho převedli do normální ZŠ. Ať si paní ministryně rozhoduje o svém dítěti, ale ať nerozhoduje v neprospěch dětí, které se svojí vadou už i tak mají složitější život, a to jen proto, aby se zalíbila EU.
Jeste mne napada jedna vec uplne mimo tuto diskuzi. Ucili jste se taky mnoziny, vypocet plochy komoleho kuzelu a derivace atd? A k cemu vam to bylo? Kdo se moc pta - malo googlí :-)
Učili, a díky tomu jsme se naučili logicky myslet a cvičili mozek, což je nezbytné, aby z člověka nevyrostl blbeček :)
Jen poznámka k té šikaně: v dávných 80kách jsme měli v prvním stupni postiženou spolužačku - byla maličká, od pasu dolu celá pokroucená, v chůzi ji musel někdo podpírat, jezdila na takovém speciálním kolečku, byla tichá, v učení taky pomalejší.. Takže ideální oběť. Ale, světe div se, všechny děti se k ní chovaly moc hezky, jen vstala, hned někdo přiběhl a pomohl jí, nikdo se jí neposmíval a když to jednou třídní sígr zkusil, ostatní ho pěkně setřeli.. Tak nevím, jestli dneska jsou děti drsnější, nebo to nemusí být tak zlé, jak by se mohlo zdát.
To je případ správné integrace postižených. I dnes takové existují. Problém je, když chtějí odborníci takovou holčičku dát do třídy plné sígrů, kteří na to sice nemají papír, ale kteří ji první den sežerou... Přesně to, co popisujete, jsem taky zažila při návštěvě jedné třídy, byl to úžasný zážitek :)
Zastánci inkluze, prosím vysvětlete mi následující. Postižené díte s asistentem přichází do třídy, třída má nějakou dynamiku učení, postižené dítě s asistentem je pomalejší, nestíhá, jak bude dosaženo té inkluze, jakým mechanismem bude dítě najednou zázračně stíhat. Jak bude zajištěno, že se nesníží ona dynamika, když učitel bude muset čekat, či čekat nebude? A jsme zpět v kruhu, jak tento žák dosáhne lepších výsledků? (pokud použijete argument, že jej ostatní budou tahat opět otázka, jak bude zajištěno, že jej tahat budou, že se tahat nehá a že se nesníží kvalita a dynamika výuky)
Nejsem zastánce inkluze v aktuálním nastavení, ale Vaši otázku asi zodpovědět mohu. Je to individuální. Pokud je dítě krom intelektu naprosto v pořádku, může s "normálními" dětmi sdílet velkou část školního života - výchovy, hry, přestávky, sociální vazby. Pokud je v tomto ohledu šikovný jak učitel, tak asistent, třída si třeba ani nevšimne, že tam je "jiné" dítě. Problém, nad kterými dnešní propagátoři zavírají oči, je právě v tomto. Ne každá třída to zvládne, ne každý učitel, a už vůbec ne asistent, který nemá vztah k dětem, zkušenosti ani pedagogické vlohy a absolvoval po maturitě na obchodce jen nějaký třítýdenní kurz...
s inkluzí by se mělo začít především u výběrových a elitních škol, zrušit je, a fagánky vrátit do běžných škol... ti jsou pro společnost větší nebezpečí a zátěž (myslím pak v důsledku až vyrostou, rozkradači apod.)
V čele s osmiletými gymnázii, viďte.
Inkluze, je na rozdíl od současné dobře fungující integrace zdravotně postižených jednoznačně špatně. Jak pro mentálně retardovaného žáka, tak pro celý zbylý kolektiv dětí s normální inteligencí. Proč si proboha nebere zákonodárce příklad z nám blízkého zahraničí (např Rakousko), kde inkluze v podstatě zničila státní základní školství. I rodiče střední třídy tam platí neskutečné peníze za to, aby jejich dítě mohlo raději studovat na soukromé ZŠ. Přitom naše základní školství je i teď v mezinárodním srovnání stále velmi kvalitní! Zatím...
Třeba je to záměr a kamarádi už mají připravené projekty na ony soukromé ZŠ.
Jenže podle nového školského zákona by děti bez mentálního postižení, jako je Jakub, měly už mířit pouze do běžných základních škol. Jeho matka Veronika Beranová takovou praxi ale odmítá.
Lež, lež a zase lež. Prosím redakci o doplnění úryvku do článku dle jakého zákona takovou hrůzu pouští mezi lidi a šíří paniku.
Inkluze je úplně něco jiného. Pokud rodič má postižené dítě a má doporučení od SPC, tak škola JE POVINNÁ zajistit takovému žáku podmínky ke studiu, ale rodič se TÍM ŘÍDIT NEMUSÍ. Autor článku je MANIPULÁTOR s fakty.
O tom, kde dítě bude studovat žádný úředník nerozhoduje, je to jejich volba.
Lež je především vás příspěvek! Pokud dítě jednoznačně nesplňuje podmínky, nemůže už na speciální ZŠ studovat! A pokud praktické školy zaniknou (což z části reálně hrozí - v podstatě se ruší dodatek RVP), těžko do nich rodiče budou moci dávat své děti... Notabene, na SPC a PPP je už teď vyvíjen enormní tlak o co nejvyšší zařazování dětí do běžných ZŠ. A především si zákonodárce nepřeje, aby byla praxe, kdy romští rodiče chtějí, aby všechny jejich děti studovaly na stejné praktické škole.
O tom jestli bude dítě chodit do základní nebo speciální potažmo praktické školy,ale v prvé řadě rozhoduje rodič.
O tom hovoří teorie, nikoliv praxe. Dítě může nastoupit do školy mimo hlavní vzdělávací proud, pouze pokud to odborník doporučí. Pokud nedoporučí, má rodič smůlu.