Diskuze

Malý bojovník bude možná muset kvůli chystané inkluzi změnit bojiště

Devítiletý Jakub Beran nezačal svoji životní pouť právě šťastně. Prodral se na svět už ve 25. týdnu těhotenství. Kvůli tomu jej pronásleduje řada zdravotních problémů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zemanova bublina už dávno splaskla. Co stále řešíte? Novela školského zákona nic takového nenařizuje. Vše je především pouze na rodičích.

http://zpravy.idnes.cz/inkluzivni-revoluce-se-nekona-del-/domaci.aspx?c=A160803_140504_domaci_zt

0 0
možnosti

S inkluzí naprosto nesouhlasím. Mám vnuka, který se narodil s vývojovou dysfázií, tedy vím, proč nesouhlasím. Samozřejmě vnuk navštěvuje Speciální školu. A žádný zákon rodičům nemůže nařídit, aby ho převedli do normální ZŠ. Ať si paní ministryně rozhoduje o svém dítěti, ale ať nerozhoduje v neprospěch dětí, které se svojí vadou už i tak mají složitější život, a to jen proto, aby se zalíbila EU.!!

0 0
možnosti

Jeste mne napada jedna vec uplne mimo tuto diskuzi. Ucili jste se taky mnoziny, vypocet plochy komoleho kuzelu a derivace atd? A k cemu vam to bylo? Kdo se moc pta - malo googlí :-)

1 6
možnosti

Učili, a díky tomu jsme se naučili logicky myslet a cvičili mozek, což je nezbytné, aby z člověka nevyrostl blbeček :)

17 2
možnosti

Jen poznámka k té šikaně: v dávných 80kách jsme měli v prvním stupni postiženou spolužačku - byla maličká, od pasu dolu celá pokroucená, v chůzi ji musel někdo podpírat, jezdila na takovém speciálním kolečku, byla tichá, v učení taky pomalejší.. Takže ideální oběť. Ale, světe div se, všechny děti se k ní chovaly moc hezky, jen vstala, hned někdo přiběhl a pomohl jí, nikdo se jí neposmíval a když to jednou třídní sígr zkusil, ostatní ho pěkně setřeli.. Tak nevím, jestli dneska jsou děti drsnější, nebo to nemusí být tak zlé, jak by se mohlo zdát.

7 0
možnosti

To je případ správné integrace postižených. I dnes takové existují. Problém je, když chtějí odborníci takovou holčičku dát do třídy plné sígrů, kteří na to sice nemají papír, ale kteří ji první den sežerou... Přesně to, co popisujete, jsem taky zažila při návštěvě jedné třídy, byl to úžasný zážitek :)

3 0
možnosti

J82a45n 28V56e27s12e63l39ý

21. 8. 2016 12:16

Zastánci inkluze, prosím vysvětlete mi následující. Postižené díte s asistentem přichází do třídy, třída má nějakou dynamiku učení, postižené dítě s asistentem je pomalejší, nestíhá, jak bude dosaženo té inkluze, jakým mechanismem bude dítě najednou zázračně stíhat. Jak bude zajištěno, že se nesníží ona dynamika, když učitel bude muset čekat, či čekat nebude? A jsme zpět v kruhu, jak tento žák dosáhne lepších výsledků? (pokud použijete argument, že jej ostatní budou tahat opět otázka, jak bude zajištěno, že jej tahat budou, že se tahat nehá a že se nesníží kvalita a dynamika výuky)

9 0
možnosti

Nejsem zastánce inkluze v aktuálním nastavení, ale Vaši otázku asi zodpovědět mohu. Je to individuální. Pokud je dítě krom intelektu naprosto v pořádku, může s "normálními" dětmi sdílet velkou část školního života - výchovy, hry, přestávky, sociální vazby. Pokud je v tomto ohledu šikovný jak učitel, tak asistent, třída si třeba ani nevšimne, že tam je "jiné" dítě. Problém, nad kterými dnešní propagátoři zavírají oči, je právě v tomto. Ne každá třída to zvládne, ne každý učitel, a už vůbec ne asistent, který nemá vztah k dětem, zkušenosti ani pedagogické vlohy a absolvoval po maturitě na obchodce jen nějaký třítýdenní kurz...

2 1
možnosti

s inkluzí by se mělo začít především u výběrových a elitních škol, zrušit je, a fagánky vrátit do běžných škol... ti jsou pro společnost větší nebezpečí a zátěž (myslím pak v důsledku až vyrostou, rozkradači apod.)

1 10
možnosti

V čele s osmiletými gymnázii, viďte.

0 0
možnosti

Inkluze, je na rozdíl od současné dobře fungující integrace zdravotně postižených jednoznačně špatně. Jak pro mentálně retardovaného žáka, tak pro celý zbylý kolektiv dětí s normální inteligencí. Proč si proboha nebere zákonodárce příklad z nám blízkého zahraničí (např Rakousko), kde inkluze v podstatě zničila státní základní školství. I rodiče střední třídy tam platí neskutečné peníze za to, aby jejich dítě mohlo raději studovat na soukromé ZŠ. Přitom naše základní školství je i teď v mezinárodním srovnání stále velmi kvalitní! Zatím...

17 1
možnosti

P81e34t19r 43K27a98u95c83k71ý

21. 8. 2016 12:34

Třeba je to záměr a kamarádi už mají připravené projekty na ony soukromé ZŠ.

6 0
možnosti

P50e95t97r 82H17o90r49v81á62t

21. 8. 2016 10:53

Jenže podle nového školského zákona by děti bez mentálního postižení, jako je Jakub, měly už mířit pouze do běžných základních škol. Jeho matka Veronika Beranová takovou praxi ale odmítá.RvRvRv

Lež, lež a zase lež. Prosím redakci o doplnění úryvku do článku dle jakého zákona takovou hrůzu pouští mezi lidi a šíří paniku.

Inkluze je úplně něco jiného. Pokud rodič má postižené dítě a má doporučení od SPC, tak škola JE POVINNÁ zajistit takovému žáku podmínky ke studiu, ale rodič se TÍM ŘÍDIT NEMUSÍ. Autor článku je MANIPULÁTOR s fakty.

O tom, kde dítě bude studovat žádný úředník nerozhoduje, je to jejich volba.

4 9
možnosti

Lež je především vás příspěvek! Pokud dítě jednoznačně nesplňuje podmínky, nemůže už na speciální ZŠ studovat! A pokud praktické školy zaniknou (což z části reálně hrozí - v podstatě se ruší dodatek RVP), těžko do nich rodiče budou moci dávat své děti... Notabene, na SPC a PPP je už teď vyvíjen enormní tlak o co nejvyšší zařazování dětí do běžných ZŠ. A především si zákonodárce nepřeje, aby byla praxe, kdy romští rodiče chtějí, aby všechny jejich děti studovaly na stejné praktické škole.

7 0
možnosti

J67i19ř27í 98P27r67ů88š45a

21. 8. 2016 10:39

O tom jestli bude dítě chodit do základní nebo speciální potažmo praktické školy,ale v prvé řadě rozhoduje rodič.

0 4
možnosti

O tom hovoří teorie, nikoliv praxe. Dítě může nastoupit do školy mimo hlavní vzdělávací proud, pouze pokud to odborník doporučí. Pokud nedoporučí, má rodič smůlu.

3 0
možnosti