Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní terminál změní centrum Varů, vyvolává ale řadu otázek

Zatím jen podobu studie a několika vizualizací dostal integrovaný dopravní terminál, který má přinést revoluční řešení dopravy v Karlových Varech. Zastupitelé kvůli němu v úterý schválili pořízení změny územního plánu. Dílo ale vyvolává řadu obav. Opozice jimi zasypala vedení magistrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O50t62a 35Ř58e74z25a45n32k64a 5618439905390

Asi zásadním problémem je, že autoři studie porušili smlouvu o dílo. V ní se zavázali, že studii zpracují v souladu s ČSN (české technické normy) a že do řešení zapojí odborně způsobilou osobu (autorizovaného dopravního inženýra). Oproti ČSN si vymysleli úplně nový dosud neobjevený druh křižovatky - nazvali jí americkou křižovatkou. Tyto "americké křižovatky" umístili na obě strany Chebského mostu, čímž zdůvodnili potřebu čtyř pruhů na mostě. Pro jejich návrh však není žádná legislativa, nejsou v normě, není metodika jak posoudit jejich kapacitu, jak stanovit dopravní značení, světelnou signalizaci, jak posoudit rozhledové poměry...? Dalším rozporem je obloukové nástupiště autobusů se zazubenými stáními, norma na autobusové zastávky umožňuje pouze přímé nástupiště. Autoři také zrušili téměř všechna parkovací místa v lokalitě, ČSN 73 6110 ovšem ukládá povinnost provést výpočet počtu odstavných a parkovacích míst dle funkcí v zájmovém území (obchody, kanceláře, restaurace, byty...) a tato místa v docházkové vzdálenosti zajistit. Autorizovaný dopravní inženýr nebyl spoluautorem, ale pouze konzultantem. A to není zdaleka všechno :) Jelikož porušili smlouvu, nemají nárok na odměnu za dílo. Město by mělo studii reklamovat nebo smlouvu vypovědět.

0/0
8.9.2016 0:00

L75y69d62i44e 52E53i38s75e40l94t42o55v12á 4856550543834

Terminál těchto ambicí mohl stát daleko snadněji na místě dnešního zoufalého dolního nádraží.

+2/0
7.9.2016 11:16
Foto

M70i50l54o41s24l28a12v 55Z82í76t73k55a 8180574317380

Ano, ale zájem současného vedení města je uvolnit prostor dolního nádraží ( ideální pro spojení všech druhů dopravy ) k aktivitám developera, který chce prostor celý. A věřím, že ti co nejvíc prosazovali včera na jednání změnu územního plánu v tom jsou namočeni......

+2/0
7.9.2016 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.