Diskuse k článku

Při čelní srážce dvou aut zemřelo dítě, další čtyři lidé jsou zranění

Dítě přišlo o život při dopravní nehodě na silnici I/21 nedaleko od Dolního Žandova. Další čtyři lidé utrpěli při čelní srážce osobního auta s dodávkou zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u18d24ě55k 74J45e82l88í59n17e98k 5617727339780

Strašné, tohle musí být noční můra všech, když jde o dítě. ;-( Ale jinak - není toho v poslední době nějak moc? Že by za to mohlo počasí? Téměř bych se k tomu přikláněl. Což je ale alarmující, protože by to naznačovalo, že lidé prostě neumějí jezdit a postrádají jakoukoliv sebereflexi, pokud jde o snížení rychlosti a přizpůsobení rychlosti poměrům na komunikaci. Asi si řidiči myslí, že v autě se jim nemůže nic stát. :-( V tomhle státě se řeší kraviny, ale řešit otázky právě třeba zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích, to už se nikomu nechce. :-/

0/0
26.10.2016 13:51

T55o28m91á41š 49K83r33a16u15s 6666786454

Mohlo to být cokoliv. Počasí,mikrospánek,psaní sms. Každopádně hrozné

0/0
26.10.2016 13:59

M51i81r41o66s25l61a70v 85B95u79d25a 9472172807312

Otázky bezpečnosti se řeší tak, že media lidi prostě zblbnou, (viz humbuk kolem zimních pneumatik). Nikdo už těm řidičům a hlavně řidičkám neřekne, že zimní pneumatiky jsou při těchto teplotách a na navlhlé vozovce o dost jiné - horší než letní a když k tomu připočítáte i to, že měla třeba čerstvě přezuto a nestihla si na rozdíl zvyknout, je na malér zaděláno!

Dále si posledních pár let všímám velice rozdílné kvality asfaltu...tedy co se týká přilnavosti. Jsou úseky, kde navlhlý asfalt klouže jako led, podstatně více než jinde!

+3/0
26.10.2016 14:03

M42i68r11o10s16l81a47v 98B32u16d25a 9432282337112

...ten asfalt se týká některých nověji položených povrchů silnic i když byla oprava provedena třeba před rokem, dvěma, stav klouzavosti zůstává.

0/0
26.10.2016 14:12

L18u87k95á10š 41H16l27i49s82n10i11k47o81v74s12k53ý 3345677612896

Hrozná zpráva :-(

0/0
26.10.2016 13:22

M47a14r65i72a62n 13K82r18a60l 6104272514617

Smutne ;-(

+1/0
26.10.2016 13:12

P93e71t37r 50K16r49a25u24s 5288289104141

Fuj, fuj, fuj .... hrůza a děs :-(

0/0
26.10.2016 12:49

J64a33n 30K61r90p75e65c 5426633144312

volvo V40 prvni generace, neni mozne urcit jestli pred nebo po faceliftu. pokud pred faceliftem tak tyto vozy mely pomerne zasadni vyrobni vadu v naladeni podvozku/odpruzeni. staci ho trochu pretizit na zdek (2 deti + kocarek, nejake bagly) a na vode v zatacce se i pri male korekci rozhoupe, pridejte k tomu 15-20 let opotrebeni a buhvijake udrzby, ztrati trakci a toci se jak kaca. prubeh nehody tomu plne odpovida. to volvo neni takova katastrofa jako octavia 1 combi ale ma k tomu fatal erroru z mlade boleslavi asi nejblize. s takovyma autama se proste musi umet jezdit a to obezretne i se skusenym ridicem. mohla o tom pani vedet? mohla jet opatrneji? mohla vcas vyhodnotit chovani vozu, zatizeni, technicky stav vozu, povrch a profil vozovky? proste asi mela jen smulu, jela jako vzdycky a ze vseho trochu se semlelo v obrovskou tragedii. lidi nejsou roboti a ze znamych i neznamych pricin delaji chyby.

+1/0
26.10.2016 12:41

R33e46n37é 33R18u88m82l81e59n84a 5874135747123

V zásadě souhlas, ale povrch a profil vozovky hodnotit jak? Vzít si nějakej úhloměr, změřit si sklon od středu ke stranám, prozkoumat zrnitost živičného povrchu, tvrdost použitého kameniva a trojčlenkou pak dojít k tomu, že při srážkovém úhrnu za poslední hodiny tolika a tolika milimetrů je třeba jet maximálkou 68,85 kmh? :)

Shrnu to za Vás, prostě měla jet pomalu. I když jedu sám, musím myslet na to, že mám doma ženu a dvě malé děti a podílím se na jejich výchově/výživě a ze srdce je miluju a chci je vidět vyrůstat... Dítěte děsná škoda, matky je mi i přes zavinění nehody líto.

+1/0
26.10.2016 13:04

J27a28n 46K75r28p84e65c 5676283484582

jenze to je prave ono. jet pomalu je velice relativni pojem. treba jela pomalu a opatrne. ale v urcite kombanicai vice faktoru to muze byt takova tragedie. vzdyt to znate. vite jak se chovat, vite jak se chova vase auto, znate cestu a s ohledem na posadku auta jedete opatrneji, ale i tak se muze stat takova shoda okolnosti a i to opatrne/pomalu je naraz az moc rychle. muzete mit i lepsi auto v lepsim stavu, pak tam staci hrstka mokreho listi na kterem vam to uklouzne a je vsechno v pytli. a jestli je to chyba nebo nedbalost je ve vysledku uplne jedno.

+3/0
26.10.2016 13:11

M87a98r18i51a85n 29K40r67a15l 6274692224907

A kdyz k tomu pripoctu vrazedou kombinaci teplota 12°C, mokro a *zimni kola*.

+1/0
26.10.2016 13:10

J15a38n 45K28r54p58e75c 5296553584732

tak jiste, to je samozrejme vsechno spatne. ono se to neda rict uplne jiste podle foto ze to jsou zimaky, ale asi ano. tato kombinace samozrejme taky zhorsuje jizdni vlastnosti. ale chcete to rozmazavat? co kdyz ji to tam namontoval manzel a ted se kvuli tomu, ze nechtel delat dobre nejakemu carkujicimu policistovi pri prvnim poprasku silnice snehem, bude chytat za hlavu...

+2/0
26.10.2016 13:18

J57i28ř66í 44Z28ý65k64a 9279873731300

podle interieru jednoznačný pofacelift ... a o té vámi popsané "výrobní vadě" u předfaceliftu jsem nikde nic nečetl. Byť je to možné, přeci jen v rámci faceliftu upravovali i rozchod kol ...

0/0
26.10.2016 18:02

M89a73r40t72i65n 57K45l68i84m57e15š 6546695897490

Kolikátá je to za poslední dobou nehoda kdy někdo vjel do protisměru? Není toho nějak moc?

+4/0
26.10.2016 12:16

M46a23r69i71a39n 42K49r44a92l 6664612944497

Tipuju to na teplo, mokro a za tyden predepsana zimni kola. Ale muzu se mylit.

+1/0
26.10.2016 13:12

J48a61n 51T33a27r84a48b70a 4866806929289

Tipovat můžete, ale "zimní kola" v tom na 110% nehrají žádnou roli. Problém je v 99% na straně řidiče (jednoho nebo obou) a v 1% na straně stavu auta.Zimní kola na mokru při 12°C fungují dobře, rozhodně ne hůře než letní. Pokud tedy na tom autě nejsou 15let pořád ty samé.

+1/0
26.10.2016 14:17

R82o85m73a25n 51P72o95l54á77č29e51k 5576269445

Není... Jenom je to víc v médiích...

+2/0
26.10.2016 13:51

P87e49t38r 46K16r13a61f95č30i32k 7154815376844

šílené, každý může udělat chybu, ale takto být ztrestán je pro mne nepředstavitelné. Hodně síly všem zúčastněným.

+6/0
26.10.2016 11:50

K51a78r58e41l 75N52o55v55o75t28n51y 2921645509700

Je tam zatacka a bylo mokro, takze asi klasika, neprimerena rychlost :-(. Bohuzel uz byla ridicka potrestana vic, nez dostatecne, chudak dite :'-(

Holt, jak byl ten slogan - "nemyslis - zaplatis" :-/

+5/0
26.10.2016 11:45

J29a20n 92C17o81n95s97t41a50n74t88i65n 1862641503190

bude to znít šíleně, ale to dítě je na tom ze zúčastněných v podstatě nejlépe, protože na tohle se prostě do koce života nedá zapomenout (pro ty přeživší).

+2/0
26.10.2016 12:42

M69a45r21e13k 98Š69n19o80b72r 9880415730204

Strašně je mi líto obětí, odpočívejte v pokoji. A pozůstalým přeji mnoho sil k překonání nezměrného smutku!

Ale nedá mi to a dovolím si napsat ještě něco. Dnešní auta jsou sice vyspělá po všech stránkách a neustále se zdokonalují. A byť nevím, co přesně bylo příčinou této tragédie, tak hodně podobných vyjetí do protisměru je způsobeno, tím kolik věcí v dnešních autech rozptylují pozornost řidiče. Nejrůznější mobily, tablety atd. jsou v tomhle fakt nebezpečný, poznal jsem to i na sobě, že to fakt odvádí pozornost. A žádná zpráva nebo e-mail či něco podobného nejsou tak nezbytné, aby nepočkaly. Kor v porovnáním se zachováním si zdraví a života svého a ostatních lidí.

+7/0
26.10.2016 11:44

J94a22r48o21s34l11a22v 22L74e55b88e52d46a 3186669867860

Údajně Volvo předjíždělo v levém pruhu kamion, dostalo smyk, narazilo do kamionu a od toho se odrazilo do protisměru, kde jelo jiné auto. Těžko říct, co bylo příčinou toho smyku, jisté je, že si s ním řidička neporadila.

Jinak máte pravdu - já neuznávám ani handsfree, považuju ho za jen o málo míň nebezpečné než držet telefon. Proto na jízdu autem zapínám režim, ve kterém mi telefon řekne od koho přišla SMS nebo kdo mi volá a podle toho na vhodném místě zastavím a vyřídím hovor. (Pokud to nestihnu ve stanoveném limitu, pošle volajícímu SMS, že o jeho snaze vím a že se mu ozvu, aby mi zbytečně nevolal znova.)

+8/0
26.10.2016 11:57

K68a89r35e19l 80N57o53v47o71t58n10y 2211435929630

Ja proste za jizdy hovory uplne ignoruju (a na SMS ani zadne upozornovani nemam nastavevne, takze to neresim vubec).. Nic neni tak dulezite, aby to nemohlo pockat par minut.

+4/0
26.10.2016 12:20

M33a31r54e61k 50Š54n61o63b37r 9960945890324

Kdesi jsem četl výsledky jakéhosi testu, kdy na trenažéru zkoušeli rychlost reakce řidičů při jízdě bez telefonování a pak při jízdě s telefonováním skrze hands-free, kdy řidičům dávali jednoduché matematické příklady. Rozdíl v rychlosti reakce byl několik vteřin, což i při dodržení 50-ti km rychlosti v obcích je pěkných pár ujetých metrů navíc, při vyšších rychlostech ani nemluvě ... .

Sám mám docela čerstvou zkušenost z letošního 21. července. Vraceli jsme se s rodinou z Lipna domů a mezi Českým Krumlovem a Českými Budějovicemi do nás narazil pán, který nedával pozor, nevšiml před ním brzdících aut, sám pak nedobrzdil a ve vysoké rychlosti strhl auto do protisměru, kde jsem projížděl já. Vzhledem k tomu že já jsem jel nějakých 95 km/h a on měl také ještě docela velikou rychlost tak byl div, že se nikomu nic nestalo, až na mých pár oděrek. Mě a hlavně moji rodinu ochránilo robustní auto, které bylo samozřejmě na odpis, ale na to kálí pes.

Fakt alfou a omegou při provozu na silnicích (a nejen tam) je pozornost a předvídavost.

+5/0
26.10.2016 12:22

J59a61r60o51s93l85a30v 51L48e11b23e64d93a 3736629517220

Takový test byl i jako video, nevím jestli tentýž. Pokusným králíkem byl chlápek, který se přihlásil s tvrzením, že jeho řízení fakt nějaký hovor nemůže ovlivnit. Výsledky byly tristní a vykulenej chlápek se omlouval s tím, že telefonovat za volantem už nikdy nebude.

https://www.youtube.com/watch?v=a9VdF96dfnQ

0/0
26.10.2016 12:57

M10a40r62e34k 29Š25n62o15b45r 9410165360964

Díky za odkaz na video.

0/0
26.10.2016 13:08

M21a85r67t31i86n 20B96o57u27č57e71k 7225845307417

Hrůza hrůzoucí pro všechny zůčastněné.škoda vyhaslého života malého kuřátka...;-(;-(;-(;-(

+11/0
26.10.2016 11:19

S96i55l80v97i21e 25Ž95a63b36o96v40á 4463967468570

Opravdu strašné ...

+1/0
26.10.2016 11:27

P53a23v24e51l 88D36a95v72i85d 4512544637828

Zase do protisměru!!!! ...Asi jela moc pomalu!

+2/−3
26.10.2016 11:12

M89a22r44c93e31l18a 89H60o17r25á80č24k32o40v34á 7567722103208

psycholog se musel věnovat zasahujícím záchranářům? tak to muselo být hodně husté, když kolabovali i záchranáři

+7/0
26.10.2016 11:12

M68a13r57t97i42n 40M14á10c82a 4939562667608

Mám kamaráda profesionálního záchránaře a prý pokaždé když je při nehodě zraněno dítě, tak je to i u největších a nejzkušenějších "záchranářů - flegmatiků" vždy na hraně ... psycholog je záchranné lano pro tyto kluky, aby mohli svou práci vykonávat rychle, profesionálně a spolehlivě R^

+16/0
26.10.2016 11:22

Z23d80e46n84o 95K51o74t38y67z92a 8159975696742

tak toto mi vyprávěl i kamarád hasič :-(, dospělý prý je na hraně, ale děcko nedává psychicky nikdo. Čest jejich práci.

+14/0
26.10.2016 11:36

L14u65c48i38e 78L53e53x24o78v41á 6239118625272

To není o tom, že by snad kolabovali, ale každý takový zásah je náročný.A pomocí psychologa lze předcházet problémům. Kdo nepracuje u záchranné služby (PČR, u hasičů,...), neumí si to ani představit.

+10/0
26.10.2016 11:32



Najdete na iDNES.cz